• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Harley

Ok nu ska jag inte smyga här längre.... Har läst tråden varje dag sedan den startade, men har inte velat skriva än pga att jag vill vara lite hemlig på nya jobbet och dels för att jag har inte varit så säker på att den lilla har levt. MEN nu kan jag skriva lite

Jag har en tjej som fyller 4 i februari och har försökt få till ett syskon i drygt 2,5 år. Provade Pergotime i 9 månader ifjol, men det hände inget. Men plötsligt händer det Blev gravid utan hjälp och här sitter jag nu. Går in i vecka 14 på fredag och har beräknad födelse 100610.
    Var i fredags på ul och såg en liten krabat sprattla därinne. Lycka! Ska göra fostervattenprov den 21 dec och RUL den 12 januari om nu allt är bra när vi får provsvaren från fvp.

Hälsa gärna på i mitt kryp in, men snälla skriv inget i gästboken om min graviditet än

Kul att läsa om era graviditeter och höra om framstegen de små liven gör.

Håller alla tummar och tår för att vi alla gosar med små söta nyfödingar nästa sommar.

Kram

Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • Milliemolly
    Harley skrev 2009-12-02 18:53:30 följande:
    Ok nu ska jag inte smyga här längre.... Har läst tråden varje dag sedan den startade, men har inte velat skriva än pga att jag vill vara lite hemlig på nya jobbet och dels för att jag har inte varit så säker på att den lilla har levt. MEN nu kan jag skriva lite Jag har en tjej som fyller 4 i februari och har försökt få till ett syskon i drygt 2,5 år. Provade Pergotime i 9 månader ifjol, men det hände inget. Men plötsligt händer det Blev gravid utan hjälp och här sitter jag nu. Går in i vecka 14 på fredag och har beräknad födelse 100610.Var i fredags på ul och såg en liten krabat sprattla därinne. Lycka! Ska göra fostervattenprov den 21 dec och RUL den 12 januari om nu allt är bra när vi får provsvaren från fvp.Hälsa gärna på i mitt kryp in, men snälla skriv inget i gästboken om min graviditet än Kul att läsa om era graviditeter och höra om framstegen de små liven gör.Håller alla tummar och tår för att vi alla gosar med små söta nyfödingar nästa sommar.Kram
    Får man fråga varför du ska göra fvp? Jag är själv i valet och kvalet.................Grattis till graviditeten och välkommen till tråden :-9
  • Harley
    Milliemolly skrev 2009-12-02 19:01:22 följande:
    Får man fråga varför du ska göra fvp? Jag är själv i valet och kvalet.................Grattis till graviditeten och välkommen till tråden :-9
    Tack för välkomnandet. Jag är 39 år. Fyller 40 nästa sommar så jag känner att jag vill göra det. Gjorde även fvp när jag gick med Cayenne. Jag fyllde 36 det året hon föddes.

Inget enkelt beslut, men för oss känns det rätt.

Grattis och lycka till du med
  • vitvåonågratill

Längesen jag skrev härinne, har varit full rulle hela tiden känns det som! Igår gjorde vi iaf ett UL till. Vi är i vecka 13 nu. H*n mådde fint, viftade med armarna och gjorde små skutt! Fick med oss en bild hem, den jag har i profilen nu, och idag har jag berättat för mina andra två barn! Visade bilden och frågade om dom visste vad det var..."en häst" sa min stora. Näe, svarade jag...."en nos då". "ja, en nos" nickade min lilla och höll med storebror. När jag berättade att det var deras lilebror eller lillasyster så blev dom så glada så! Visade dom första bebiskläderna vi köpte efter UL igår och sonen klappade på byxorna (i sammet) och sa "såna här är så mysiga tycker jag"! Hihihi! Så nu har jag berättat, och jag hoppas chefen skött sin bit idag för då slipper man gå och smyga från och med nästa vecka! Ska bli så skönt att kunna vara öppen med det!

• hoppfull trots allt

Harley: Välkommen och grattis!
    Då har vi samma datum på fvp, 21 dec..

vitvåochnågratill: Visst är dom för goa dom små med så roliga kommentarer

• Harley
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-02 19:37:24 följande:
    Harley: Välkommen och grattis! Då har vi samma datum på fvp, 21 dec.. vitvåochnågratill: Visst är dom för goa dom små med så roliga kommentarer
    Tack, tack.
    Ja, då får vi stötta varandra på vägen till provsvaren.
  • Joggi

Smoky Barrett skrev 2009-12-02 12:25:17 följande:

Dottan55: Fy vilken otrevlig läkare.. Hoppas det går igenom nu, så du kan pusta ut iaf ett litet tag. Sen får du väl söka dig någon annanstans om det inte skulle bli bättre med illamåendet. Jag förstår att du inte kan jobba, det är hemskt att må sådär dåligt, man blir u som förlamad. Sen att skriva att du inte "orkar", då hade han ju lika gärna kunna skriva, "har ingen lust".Hoppas det löser sig.
    stina84 skrev 2009-12-02 13:07:27 följande:
    Nää fy vilken läkare. Sjysst julstämning han kommit in i.. Han verkar ju inte ha någon förståelse. Märks att han själv aldrig har varit gravid och mått illa... Nästa gång (om det kommer behövas) Tycke jag att du ska säga till din BM att du vill gå till en annan läkare och fråga henne hur du ska gå tillväga, om det blir privat isåfall. Hoppas så innerligt att det löser sig! kramar
    Imorse kändes det hopplöst men nu känns det lite bättre, tro det eller ej men jag har suttit upp i köket hela eftermiddagen tills nu och pratat med mamma och syster utan att blivit dålig! Det är verkligen ett stooort framsteg. Hoppas jag blir bra så jag slipper tänka på sjukskrivningar och sånt..
    Ja att må som jag har mått önskar jag ingen, har aldrig mått så här dåligt nånsin!
    Ja så där beter man sig helt enkelt inte. Inte om man jobbar med människor! Jag blir arg bara jag tänker på hur han beter sig!
    Vi bokar läkartid via BM här och har en "gravid-doktor" och om jag nånsin behöver läkare igen pga graviditeten så kommer jag att blåneka detta pucko!

Är glad att ni på FL finns så man kan skriva av sig ordentligt=)
  • Joggi

Harley - Välkommen till tråden! Kul att det kommer in fler=)

• JuliaIsabella

Harley välkommen hit =)

Grattis ni alla som fått bra resultat på kubb och nupp =)

j vad det gäller vagn behöver jag en syskonvagn vad det nu ska bli svårt tycker jag trivs så bra med min som ja har haft till sonen så kanske blir en sådan syskonvagn får se vill vänta tills jag vet provsvaren av fvp först sen kan man hitta någe

• Bustrollen

Är hemma efter kub-testet idag. Såg ett hjärta som slog och en bebis som sprattlade och spann runt...så gulligt
    Maken började nästan gråta...så härligt att han är känslosam Tor att det blev lite mer verkligt för honom nu.

Längd: 62mm
    Kub-resultat: 1:20 000
    Graviditetslängd: 12+2 har jag för mig att hon sa...går dock på det gamla(12+5)... i alla fall till rul i januari.

Svar på tråden BF Juni 2010!