• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Summer
    Joggi skrev 2009-12-03 14:06:12 följande:
    Hej tjejer!En fråga till er som redan har barn kommer här..Ska köpa lite bebiskläder till en släkting som fått bebis, ska bli en julklapp.Hon föddes den 21 November och har idag storlek 50 men är lite för stort. Vilken storlek köper man till julklapp?
    Köp en storlek för stort så hon har nåt att växa i. Hellre det än för litet! :)
  • Summer

Hur mår ni idag? Jag (och bebis) har varit nere vid vattnet och fotat rimfrosten, så vackert! Kika gärna in på min blogg: www.detsannalivet.blogspot.com

För övrigt är jag mest trött idag, äter regelbundet typ var tredje timme så jag slipper må illa :)

• ocg

Oj vad skrivs

Kul att det har gått bra för er som gjort vul

I dag är det riktigt kallt här där vi bor ser nästan ut som vi har snö fast det är frost
    Ska börja tänka på vad vi ska äta i kväll är ju hungrig jämt

Något jag tänkte på här var, finns det någon bf lista?

• Ellie84

Ni är flitiga..
    Jag är in med jämna mellanrum men orkar inte skriva..
    Skulle kunna sova dygnet runt tror jag..
    Kliver upp ca 6 ggr varje natt och går på toaletten.. Jobbigt..Skulle vilja soooova..
    Stiger upp med dottern på morgon, gör hon klar och skjutsar på skolan och är jag ldig far jag hem och lägger mig till halv ett då det är dags äta och hämta från skolan..
    Denna trötthet tar udden av en..
    Nån som känner lika..?
    Jag är på 13+3 idag

• Martinis84

Jag är 13+3 idag jag också, men känner att tröttheten börjar försvinna mer och mer. Fortfarande trött, men inte så där ubertrött. Men jag sover också hela nätterna då jag har än så länge haft turen och inte behöva gå upp och kissa.

Men ett annat probelm som jag har är min rygg! Den tar knäcken på mig ibland alltså. Speciellet när jag suttit, stått eller legat länge. Det hugger i ländryggen eller vad man ska säga. Så just nu kommer jag inte ur stolen så får nog sitta här tills sambon kommer hem..

• Pepparkaksdeg

En sak är jag säker på att man INTE ska äta som gravid; LEVER!
    Det innehåller på tok för mycket Avitamin vilket kan ge fosterskador.
    Blodpudding är däremot kanon

Järn från animalier tas upp lättare av kroppen än de från vegetabilier.
    Järn från vegetabilier tas upp lättare om man äter dem med c-vitamin
    En järntablett som är mild och bra för magen är Hemofer.
    Den innehåller mest hemoglobinbundet järn(hemjärn,icke vegetabiliskt järn)
    Den innehåller dessutom bara 9mg järn per tablett (ilket gör att den kan tas redan innan man fått ett dåligt järnvärde.
    Brukar själv ta ett par stycken per dag utöver min vanliga vimineraltablett.
    Hade ett värde på 125 på inskrivningen så den dosen verkar räcka nu.
    Sen får jag se vad värdet ligger på nästa gång om jag behöver höja eller kan ligga kvar på den dosen.
    Tycker Hemofer är jättesmidigt och har ätit dem mina tre senaste graviditeter.
    Första graviditeted åt jag bara vanliga vitaminer samt en massa mörka grönsaker och det räckte inte. Fick jätte taskigtvjärnvärde och tvingades äta tabletter som jag blev helt förstoppad av. Nu motar jag "olle i grind" istället

Jo,9mg järn är jämförbart med en extra hamburgare.

• Joggi

Kommer man göra nån gyn-undersökning under graviditeten? Alltså rutin...

Trodde faktiskt man skulle göra ett bland dom första besöken innan när jag tänkte på det.. Men varför vet jag inte=) Cellprov har jag ganska nyss tagit så det behövdes inte.....

Och vad händer på BM-besöken i framtiden? Intressant att veta vad som väntar=)

• hoppfull trots allt
    Summer skrev 2009-12-03 15:20:49 följande:
    Hur mår ni idag? Jag (och bebis) har varit nere vid vattnet och fotat rimfrosten, så vackert! Kika gärna in på min blogg: www.detsannalivet.blogspot.comFör övrigt är jag mest trött idag, äter regelbundet typ var tredje timme så jag slipper må illa :)
    Åh vad fina bilder du tagit!
  • hoppfull trots allt
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-03 16:27:43 följande:
    En sak är jag säker på att man INTE ska äta som gravid; LEVER!Det innehåller på tok för mycket Avitamin vilket kan ge fosterskador.Blodpudding är däremot kanonJärn från animalier tas upp lättare av kroppen än de från vegetabilier.Järn från vegetabilier tas upp lättare om man äter dem med c-vitaminEn järntablett som är mild och bra för magen är Hemofer.Den innehåller mest hemoglobinbundet järn(hemjärn,icke vegetabiliskt järn)Den innehåller dessutom bara 9mg järn per tablett (ilket gör att den kan tas redan innan man fått ett dåligt järnvärde.Brukar själv ta ett par stycken per dag utöver min vanliga vimineraltablett.Hade ett värde på 125 på inskrivningen så den dosen verkar räcka nu.Sen får jag se vad värdet ligger på nästa gång om jag behöver höja eller kan ligga kvar på den dosen.Tycker Hemofer är jättesmidigt och har ätit dem mina tre senaste graviditeter.Första graviditeted åt jag bara vanliga vitaminer samt en massa mörka grönsaker och det räckte inte. Fick jätte taskigtvjärnvärde och tvingades äta tabletter som jag blev helt förstoppad av. Nu motar jag "olle i grind" istället Jo,9mg järn är jämförbart med en extra hamburgare.
    Hemofer har jag tagit tidigare i mina andra graviditeter då magen INTE säckar ihop av den men den är alldeles för mild för mig nu.. Kosttillskottet som jag äter dagligen innehåller tom mer järn+allt övrigt man behöver som folsyra od.. 18 mg är innehållet i ACO Kvinna mot Hemofers 9 mg. Jämför man det mot Niferex som innhåller 100 mg så blir det ju skillnad. Men har man bra Hb så är det säkert jättebra att hålla det i skick med Hemofer..
  • Summer

hoppfull trots allt skrev 2009-12-03 17:33:59 följande:

Åh vad fina bilder du tagit!
    Tack! :)
Svar på tråden BF Juni 2010!