• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Yossan

Hemsk vad lugnt och dött det var i den här tråden ikväll. Vad tråkigt!

• JuliaIsabella

Usch är så sjukt trött just nu foglossningar vid blygbenet har redan kommit =( har tid till sjukgymnasten den 15 dec hoppas på akupungtur och vattengymnastik hjälpte en del med sonen ialla fall

• Yossan
    JuliaIsabella skrev 2009-12-03 20:42:12 följande:
    Usch är så sjukt trött just nu foglossningar vid blygbenet har redan kommit =( har tid till sjukgymnasten den 15 dec hoppas på akupungtur och vattengymnastik hjälpte en del med sonen ialla fall
    Gillar din stavning av akupunktur, med "pung" i mitten. Den var mycket roligare!!
  • JuliaIsabella
    Yossan skrev 2009-12-03 20:44:26 följande:
    Gillar din stavning av akupunktur, med "pung" i mitten. Den var mycket roligare!!
    Haha ja du ser är för trött att skriva oxå =) kul att det gav glädje i alla fall
  • Smoky Barrett
    JuliaIsabella skrev 2009-12-03 20:42:12 följande:
    usch, vad jobbigt att du redan får problem med det. :( Jag har mest ont i ländryggen, men det är hanterbart än så länge. Alla dessa krämpor. Äntligen blir man av med illamåendet, då ska kroppen börja värka istället. :/ Men, det är ju för en god sak. :D
  • JuliaIsabella

Smoky Barrett skrev 2009-12-03 20:57:22 följande:

usch, vad jobbigt att du redan får problem med det. :( Jag har mest ont i ländryggen, men det är hanterbart än så länge. Alla dessa krämpor. Äntligen blir man av med illamåendet, då ska kroppen börja värka istället. :/ Men, det är ju för en god sak. :D
    Ja usch inte kul att ha ont där heller ja klart det är för en god sak men kämpigt att gå så länge med det inte ens halv tid än =(
  • Summer
    smultronet77 skrev 2009-12-03 19:16:29 följande:
    Vilken fin blogg du har! Finns det några andra trevliga gravidbloggar som någon kan tipsa om?Själv har jag gjort KUB-testet idag och fick jättebra resultat 1:14000, så jag är så lättad! Det var verkligen värt att göra det (så här i efterhand...). Han/hon låg och sov därinne, så den sprattlade inte runt så mycket. Har redan gjort 4 UL! Hade en blödning i vecka 6 och åkte till akuten, men då såg de inga hjärtljud, så vi fick komma tillbaka en vecka senare och göra ett till VUL. Då såg man hjärtat slå! Vi har gjort IVF, så jag fick även göra ett VUL i vecka 10. Skulle gärna göra flera, för det är ju så kul att se den lilla!
    Hej och tack! Grattis till ett lyckat IVF och dessutom ett så bra resultat på KUB!
    Jag har haft en jobbig start på min graviditet med bla blödningar och har gjort 6 st VUL, men har läst att man inte ska göra förmånga då det kan finnas en risk att fostret skadas. Men visst är det underbart att se de små liven! IM IN LOVE :)
  • Summer

Är det någon mer än jag som MÅSTE äta var 3:e timme? Om jag inte äter exakt då börjar jag rapa luft och sedan kommer kräket i raketfart! Därför måste jag alltså varje natt gå upp vid 3-tiden och äta två mackor..*snark*...och sedan kissar jag ca 2-3 ggr per natt. Är så himla trött på morgonen av all avbruten sömn så jag är svimfärdig när jag vaknar :(
    Allt för Bebis!

• Makaroon

Hejsan! Har varit inaktiv ett tag pga tröttheten som nu ikväll fått sin förklaring. Jag har varit orolig ett par dagar pga lite blod och mer intensiva dragningar i magen än vanligt så när jag idag kom in för dateringsskanning så sa jag direkt att vi var lite oroliga. Skulle vi inte ha varit fick vi snart veta. Det tog inte många sekunder efter det att skanningen börjat så utbrast sonografen - nämen här har vi en överraskning (fast på engelska då). Vi väntar nämligen tvillingar, med varsin moderkaka och båda pigga, glada och poserande. De ser ut som ying och yang där dom ligger tillsammans på bilden så det är vad jag kallar dom nu! Maken är fortfarande smått chokerad eftersom vi nu definitivt inte kan bo kvar i ettan två trappor upp utan hiss. Tänker praktiskt gör han i alla fall. Jag ler mest maniskt och längar tills imorron då jag ska berätta för kollegorna hur det står till, lär ju knappast kunna hålla det hemligt mycket längre ändå.
    Klart slut, och nu när jag verkligen verkligen vet att dom finns där ska jag försöka vara mer härinne och lära mig mer om vad jag har att förvänta. Nån som redan är tvillingförälder och kan berätta hur det är?

• Summer
    Makaroon skrev 2009-12-03 22:16:53 följande:
    Hejsan! Har varit inaktiv ett tag pga tröttheten som nu ikväll fått sin förklaring. Jag har varit orolig ett par dagar pga lite blod och mer intensiva dragningar i magen än vanligt så när jag idag kom in för dateringsskanning så sa jag direkt att vi var lite oroliga. Skulle vi inte ha varit fick vi snart veta. Det tog inte många sekunder efter det att skanningen börjat så utbrast sonografen - nämen här har vi en överraskning (fast på engelska då). Vi väntar nämligen tvillingar, med varsin moderkaka och båda pigga, glada och poserande. De ser ut som ying och yang där dom ligger tillsammans på bilden så det är vad jag kallar dom nu! Maken är fortfarande smått chokerad eftersom vi nu definitivt inte kan bo kvar i ettan två trappor upp utan hiss. Tänker praktiskt gör han i alla fall. Jag ler mest maniskt och längar tills imorron då jag ska berätta för kollegorna hur det står till, lär ju knappast kunna hålla det hemligt mycket längre ändå.Klart slut, och nu när jag verkligen verkligen vet att dom finns där ska jag försöka vara mer härinne och lära mig mer om vad jag har att förvänta. Nån som redan är tvillingförälder och kan berätta hur det är?
    Woooow, grattis till tvillingar. Häftigt!
    Min syster har tvillingar, två goa pojkar som snart fyller 7 år.
    Det enda som hon tyckte var jobbigt var amningen. De fick ställa klockor hela tiden när de skulle ammas och först den ena och sedan den andra och när den andra var klar så var det typ dags för den första igen. Alltså tar det extra på krafterna MEN det bästa är ju att pappan får en större roll och ger förmodligen dessutom ersättning efter amningen. Pappan får ju dessutom längre ledighet pga att det är två barn.
    Detta kommer gå bra!

Kram
Svar på tråden BF Juni 2010!