• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    JuliaIsabella skrev 2009-12-03 20:42:12 följande:
    Usch är så sjukt trött just nu foglossningar vid blygbenet har redan kommit =( har tid till sjukgymnasten den 15 dec hoppas på akupungtur och vattengymnastik hjälpte en del med sonen ialla fall
    usch och fy, lider med dig! V'ntar på att mi foglossning kommer snart med.. Hade väldans problem med det förra graviditeten.. Än har jag "bara" fått sammandragningar..
    Makaroon skrev 2009-12-03 22:16:53 följande:
    Hejsan! Har varit inaktiv ett tag pga tröttheten som nu ikväll fått sin förklaring. Jag har varit orolig ett par dagar pga lite blod och mer intensiva dragningar i magen än vanligt så när jag idag kom in för dateringsskanning så sa jag direkt att vi var lite oroliga. Skulle vi inte ha varit fick vi snart veta. Det tog inte många sekunder efter det att skanningen börjat så utbrast sonografen - nämen här har vi en överraskning (fast på engelska då). Vi väntar nämligen tvillingar, med varsin moderkaka och båda pigga, glada och poserande. De ser ut som ying och yang där dom ligger tillsammans på bilden så det är vad jag kallar dom nu! Maken är fortfarande smått chokerad eftersom vi nu definitivt inte kan bo kvar i ettan två trappor upp utan hiss. Tänker praktiskt gör han i alla fall. Jag ler mest maniskt och längar tills imorron då jag ska berätta för kollegorna hur det står till, lär ju knappast kunna hålla det hemligt mycket längre ändå.Klart slut, och nu när jag verkligen verkligen vet att dom finns där ska jag försöka vara mer härinne och lära mig mer om vad jag har att förvänta. Nån som redan är tvillingförälder och kan berätta hur det är?
    Så himla roligt! (blir lite avis ) Grattis!
    AnAngel skrev 2009-12-04 11:16:19 följande:
    Macaroon: Va kul med dubbel lycka! Grattis!Stina och Summer: va roligt med lyckade KUB tester, oh va kul att ha fått se de lilla livet där inne! *längtar till 16:00 idag, då är de dags för mitt...*Kela81: Kul att höra ifrån dig, bra att blödningen var ofarlig. Hoppas din dator snart är lagad!När tar man prover och tittar järnvärdet (ej hb) de tog de kapillärt på mig vid inskrivningen... de tog även massa blodprover, men inte hört ngt om de... ska man då tänka att allt är bra? Blir ju bara tröttare och tröttare... men de kanske är så.. men trodde de skulle vända... inte gå åt andra hållet... haha... 13+0 idag!
    Tack och lycka till idag på ditt kub! Kika in sedan och berätta hur det gått
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Jag mår så dåligt idag... Så fort jag står upp eller rör mig hastigt sittandes så svartnar det framför ögonen, känns som om att jag ska svimma. Blir precis kallsvettig.. Undrar om mitt blodtryck sjunkigt ytterligare? Var tvungen att rniga jobbet och sjukskriva mig.. Hur länge kommer detta pågå och finns dt något man själv kan göra för att påverka trycket?

• AnAngel

stina84: känner också av mitt låga bltr, bad de kolla igår på jobbet då var de 95/55... Och fråga vad jag kunde göra åt de, inget fick jag som svar! suck... Ring BM och kolla om du kan få komma dit och kolla de!?

• stina84
    AnAngel skrev 2009-12-04 11:45:13 följande:
    stina84: känner också av mitt låga bltr, bad de kolla igår på jobbet då var de 95/55... Och fråga vad jag kunde göra åt de, inget fick jag som svar! suck... Ring BM och kolla om du kan få komma dit och kolla de!?
    Jag har pratat med BM nu och hon sa till mig att ringa vc och få träffa en läkare. Väntar nu på att bli uppringd fårn vc. Det är ju verkligen skit om man inget kan göra åt det... Känns inget bra att gå här hemma med min dotter och att jag blir svimfärdig så fort jag står upp.

har pratat med dem nu och fick inte träffa någon läkare, fanns ingen tid. Men ska träffa en sjuksköterska som tar tryck och kollar mitt hb, så får vi se efter det..
  • majess
    stina84 skrev 2009-12-04 11:43:18 följande:
    Jag mår så dåligt idag... Så fort jag står upp eller rör mig hastigt sittandes så svartnar det framför ögonen, känns som om att jag ska svimma. Blir precis kallsvettig.. Undrar om mitt blodtryck sjunkigt ytterligare? Var tvungen att rniga jobbet och sjukskriva mig.. Hur länge kommer detta pågå och finns dt något man själv kan göra för att påverka trycket?
    hi hi,ta o reta upp dig mentalt på din gubbe så ska du se att det inte är så dimmigt längre....
  • majess
    stina84 skrev 2009-12-04 11:43:18 följande:
    hi hi,ta o reta upp dig mentalt på din gubbe så ska du se att det inte är så dimmigt längre....
  • Pepparkaksdeg
    Makaroon skrev 2009-12-03 22:16:53 följande:
    Hejsan! Har varit inaktiv ett tag pga tröttheten som nu ikväll fått sin förklaring. Jag har varit orolig ett par dagar pga lite blod och mer intensiva dragningar i magen än vanligt så när jag idag kom in för dateringsskanning så sa jag direkt att vi var lite oroliga. Skulle vi inte ha varit fick vi snart veta. Det tog inte många sekunder efter det att skanningen börjat så utbrast sonografen - nämen här har vi en överraskning (fast på engelska då). Vi väntar nämligen tvillingar, med varsin moderkaka och båda pigga, glada och poserande. De ser ut som ying och yang där dom ligger tillsammans på bilden så det är vad jag kallar dom nu! Maken är fortfarande smått chokerad eftersom vi nu definitivt inte kan bo kvar i ettan två trappor upp utan hiss. Tänker praktiskt gör han i alla fall. Jag ler mest maniskt och längar tills imorron då jag ska berätta för kollegorna hur det står till, lär ju knappast kunna hålla det hemligt mycket längre ändå.Klart slut, och nu när jag verkligen verkligen vet att dom finns där ska jag försöka vara mer härinne och lära mig mer om vad jag har att förvänta. Nån som redan är tvillingförälder och kan berätta hur det är?
    Yes! Tvillingar itråden! Superkul
  • Pepparkaksdeg

Juniblomma 2010 skrev 2009-12-04 08:15:50 följande:

SummerJag måste äta hela tiden för jag mår så illa annars, hoppas det går över snart.MakaroonGrattis till tvillingar Jag väntar också tvillingar, så roligt med fler i samma månad som väntar tvillingar.MaraFaraUsch inte roligt med högt blodtryck så tidigt i graviditeten, klart man oroar sig.Nu har jag missat att svara massor här men jag har inte riktigt hängt med i gruppen men jag tittar in lite då och då, ska försöka vara lite mer delaktig från och med nu.Jag har köpt en doppler och hört båda kottarna nu i v 11 På måndag har jag ett ultraljud inbokat, längtar som en tok att få se dom små igen.
    VA! Har vi redan tvillingar itråden! Ännu roligare
    Va kul att du får in bådas hjärtljud på dopplern! Måste vara jätteskönt att ha en sån om man känner sig orolig.
    Vill också ha.....
  • Ellie84

lättande att läsa att det inte bara är jag som har sammandragningar redan..TRodde ett tag att jag säkert har ett ma som försöker komma ut eftersom jag inte trodde att man kunde få sammandragningar såhär tidigt. men då kan jag andas ut

• Smoky Barrett

Makaroon: Grattis till två! :D Så spännande!

v15 idag (14+0) det går framåt! Igår tyckte jag att jag kände bebisen, men jag är inte säker. Häftigt iaf.

Svar på tråden BF Juni 2010!