• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • NellieMonique
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-04 22:17:09 följande:
    Jasså,nej du är verkligen inte korkad! Hur ska du kunna veta Känns som mer eller mindre kraftig mensvärk kombinerat med att magen hårdnar.Efteråt så brukar jag bli bajsnödig men oftast så kommer inget.Inget kul alls. Som tur är kommer de flesta mina på kvällen när jag ändå är hemma och har nära till toan.Jag tor inte att det är någon fara att ha det så här tidigt för har hört många som haft det,speciellt omföderskor. Men har själv inte tagit upp det med BM så 100% säker är jag inte. Det här är min första graviditet med tidiga förvärkar.Så har ingen tidigare erfarenhet av det här. Väntar 4an.Fråga BM vettja,så du kan känna dig lugn
    Okej okej.Tack så mycket för svaret :)
    Tur att man har kloka flickor här inne att fråga sina frågor till.
    För jag har nämligen kännt lite ont i magen då och då men det försvinner snabbt igen
  • Thesso
    NellieMonique skrev 2009-12-04 21:50:34 följande:
    Okej men om man aldrig fött barn hur vet man då hur det känns :/?Är det inte farligt att ha mkt samandragningar så här tidigt?Sorry för mina kanske korkade frågor,men jag är nyfiken ^^
    Jag hade inte så ont av dom tidiga sammandragningarna. Tycker mer det känns som att det spänner som attans i magen. Har aldrig haft mensvärk och allt ska ju jämföras med den smärtan tycker jag så det är inte alltid lätt att veta.
  • Thesso
    Joggi skrev 2009-12-04 20:55:37 följande:
    Gaah, lät sådär.. Tjänade typ 30000 mer 2008 än vad jag kommer att göra iår.. Fast eftersom jag är sjukskriven nu så räknas väl inte det, det räknas väl på den lön jag skulle ha haft..... Tror jag. Och hoppas.
    Har lärt mig en sak ang fsk och det är att prata med flera, alltså ringa fler gånger om samma sak, och att alltid alltid skriva upp namn på den man pratar med.
    Var riktigt nära att få min sgi sänkt nu men i sista sekund kunde jag lösa det. Då hade jag pratat med dom 4 gånger och bara 2 av dom gav samma svar.
  • Juniblomma 2010

Jag hade problem med sammandragningar med en av mina graviditeter och då sa läkarna till mig att det inte är farligt så länge det inte gör ont.

Jag hade sammandragningar var femte minut från ca v 13, ibland gjorde dom ont och jag fick ligga på sjukhus vid 2 tillfällen.
    Men allt slutade lyckligt som tur var

Om sammandragningarna gör ont så åk till gynakuten, det kan vara uvi och det kan vara farligt när man är gravid.
    Det kan också vara så att ni varit lite för mycket i farten och att livmodern inte gillar det.

Bäst att åka in en gång för mycket

Idag åker nog granen upp hemma hos oss, vi är inte hemma i jul och vill njuta lite av granen innan det är dags att ta ner den igen.

• stina84
    NellieMonique skrev 2009-12-04 21:50:34 följande:
    Okej men om man aldrig fött barn hur vet man då hur det känns :/?Är det inte farligt att ha mkt samandragningar så här tidigt?Sorry för mina kanske korkade frågor,men jag är nyfiken ^^
    Nej det är inte farligt. Bara de inte gör ont! Sedan så ska du ju vila när du får dem så de klingar av. När jag får mina sitter de i ungefär en 30 sek.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Yossan
    AnAngel skrev 2009-12-04 20:14:30 följande:
    Yossan: har pratat med fk nu... får man barn i juni så räknar de på 2009 års inkomst, de slutgiltiga som skickas till skatteverket, alltså med mitt ob och allt.. så de är bra. Frågade om schablon belopp och de sa hon att de ej gör då de får in en hel årsinkomst från detta år på mig.... säkert olika, men detta skulle gälla för mig i alla fall...
    Skönt för dig! Men min grundlön är så bra att det känns ok ändå. Bra att du fick svar!
  • Milliemolly

Jag skulle vilja gå ner i arbetstid från 1 mars...............från 100 till 80 %.................måste jag fylla upp med f-dagar för att behålla min SGI eller har man rätt att gå ner i tid ? och ändå behålla sgi:n beräknad på heltid?

• Sweetangel85

Angående sd.. så tycker jag de kändes som om att magen blev stenhård o det blev ett tryck lixom, de höll i sig en liten stund o sen försvann..
    Förvärkar e typ samma sak fast att de gör "ont", tycker inte heller de känns som riktig mensvärk, men ett ihållande tryck som moler o blir starkare o starkare..

Kan nu säga att jag har nog oxå åkt på sd, kände de igår.. för då kände jag nere vid magen o de blev hårt o då kände jag livmoderkanten, känner inte de så väl annars..

Sen vägde jag mig idag, har gått ner 1 kg nu.. Tycker de e så skönt att jag inte gått upp så mkt, me tanke på att jag väger 10 kg mer nu än men sonen..
    Men e ju inte så konstigt, då jag mår illa konstant hela dagarna o spydde senast igår
    Hoppas de ska försvinna snart!

• krissa
    AnAngel skrev 2009-12-04 20:14:30 följande:
    Yossan: har pratat med fk nu... får man barn i juni så räknar de på 2009 års inkomst, de slutgiltiga som skickas till skatteverket, alltså med mitt ob och allt.. så de är bra. Frågade om schablon belopp och de sa hon att de ej gör då de får in en hel årsinkomst från detta år på mig.... säkert olika, men detta skulle gälla för mig i alla fall...
    Vad händer om man varit tex sjukskriven i 2 månader under 2009? Påverkar det då? Jag har ej jobbat sen v.44 *orolig*
Svar på tråden BF Juni 2010!