• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • MaraFara

Noomi, jag vet att 120/80 inte anses vara högt, men samtidigt så måste man utgå från individen och inte stirra sig blind på siffror.. För mig är det högt blodtryck, likväl som 37.5 för mig är feber, som har en kroppstemp på 36,5-37, men inte om man ska gå på vad som anses vara "normalt".. Därför ligger jag ofta däckad vid 38 grader, medans dom flesta kanske inte alls känner av det på samma sätt..

• Xtra

Åh... nu är det min tur att vara lycklig!

Var på KUB-ultraljudet idag och herreminskapare vilken lycka att få se bebis! Två bilder finns i mitt galleri under "Graviditeten". Kika om ni vill!

Hon som utförde ultraljudet var dock av det otrevligaste laget... jag fick inte (hann inte!) skriva upp några siffror (hon sa att det behöver jag inte ha, räcker med att jag vet att det var låg risk!), fick inte veta längden på bebis (hon sa att bebisar i den här veckan är si och så långa!) o jag kände mig bara till besvär så jag frågade inte mer.

Men jag bestämde mig för att inte hänga läpp för det... hon skulle inte få förstöra min lycka!

Men nu kan jag iaf slappna av och from nu är nyheten officiell hos oss. Hurra!

• Pepparkaksdeg
    Ellie84 skrev 2009-12-04 14:54:18 följande:
    lättande att läsa att det inte bara är jag som har sammandragningar redan..TRodde ett tag att jag säkert har ett ma som försöker komma ut eftersom jag inte trodde att man kunde få sammandragningar såhär tidigt. men då kan jag andas ut
    Trodde inte heller att man kunde ha sammandragningar såhär tidigt!
    Men det kan man uppenbarligen utan att det ska vara nån fara.
    Jag har massor med sammandragningar,de flesta på kvällen eller efter man flängt runt mycket. Tycker nästan det jobbigaste med mina är att jag måste springa på toa titt som tätt när det sätter igång. precis som vid förlossningen.
    Jag fattar inte hur man ska fatta att det är dags sen när det redan nu känns som bebisen vill ut?!?
  • Pepparkaksdeg
    Xtra skrev 2009-12-04 15:30:05 följande:
    Åh... nu är det min tur att vara lycklig!Var på KUB-ultraljudet idag och herreminskapare vilken lycka att få se bebis! Två bilder finns i mitt galleri under "Graviditeten". Kika om ni vill!Hon som utförde ultraljudet var dock av det otrevligaste laget... jag fick inte (hann inte!) skriva upp några siffror (hon sa att det behöver jag inte ha, räcker med att jag vet att det var låg risk!), fick inte veta längden på bebis (hon sa att bebisar i den här veckan är si och så långa!) o jag kände mig bara till besvär så jag frågade inte mer. Men jag bestämde mig för att inte hänga läpp för det... hon skulle inte få förstöra min lycka! Men nu kan jag iaf slappna av och from nu är nyheten officiell hos oss. Hurra!
    Vilka fina bilder du har på bebben!
    Jättemysigt! jag längtar till mitt UL på måndag
  • Xtra
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-04 15:38:23 följande:
    Vilka fina bilder du har på bebben! Jättemysigt! jag längtar till mitt UL på måndag
    Tack!

Och jag lovar, det är så UNDERBART att få se bebisen där på skärmen!
  • Pepparkaksdeg
    Xtra skrev 2009-12-04 15:41:19 följande:
    Tack!Och jag lovar, det är så UNDERBART att få se bebisen där på skärmen!
    Ja,det är så himla kul att få se en liten människa,tänk att det kan hända så himla mycket på så kort tid.
    I vecka 8 var där bara en liten böna med ett pickande hjärta.
    Eller bara och bara. Sambon tyckte DET var helt fantastiskt att se
    Jag pustade mest ut då att lillen levde överhuvudtaget. tykte inte att själva "bönan" var så där jätteintressant faktiskt.... Jag kanske är lite knäpp?
  • Pepparkaksdeg

Är det någonmer som inte riktigt orkar vänta på att få reda på könet?
    Funderar på att beställa ett sånt där "Intelligender test"
    Ska ju vara 90% säkerhet om man gör det efter v 10.
    Hmmm...500pix Är det värt det?
    jag menar om det sen inte stämmer så lär det väl knappast bli så att man reklamerar testet. Man kan ju höra till de där 10%.
    Önskar att det hade funnits några år så man kunde få folks åsikter om det funkar eller ej!
    Äh,vad fasen,Jag tar och beställer ett!
    Ser det som en kul pryl. Något roligt ska man väl ha med tanke på hur kasst man ska behöva må som gravid
    Det blir min julklapp till mig själv

• Pepparkaksdeg

Hahaha
    Beställde just TVÅ test på intelligender.se.
    Jag måste ju vara helt knäpp!
    Enligt företaget själva är det ca 80%säkerhet. De hade länk till en artikel i aftonbladet om testet. Det var en grupp kvinnor som testat det( Vet inte hur stor)
    De hade kommit fram till att det bara var ca 50% säkerhet.
    Så då ville jag ha två. Bara för att kunna testa två gånger med ett par veckors mellanrum och se om jag får olika resultat.
    nu MÅSTE jag bara kika här på FL om det finns fler som testat.
    Kommer bergis ångra mig jättemycket att jag slänt ut pengar på något så onödigt..
    Pengarna kunde ju gått till saker till bebisen istället.
    Nu blir jag nästan sur på mig själv istället!

• stina84
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-04 16:17:41 följande:
    Hahaha Beställde just TVÅ test på intelligender.se.Jag måste ju vara helt knäpp!Enligt företaget själva är det ca 80%säkerhet. De hade länk till en artikel i aftonbladet om testet. Det var en grupp kvinnor som testat det( Vet inte hur stor)De hade kommit fram till att det bara var ca 50% säkerhet.Så då ville jag ha två. Bara för att kunna testa två gånger med ett par veckors mellanrum och se om jag får olika resultat.nu MÅSTE jag bara kika här på FL om det finns fler som testat.Kommer bergis ångra mig jättemycket att jag slänt ut pengar på något så onödigt..Pengarna kunde ju gått till saker till bebisen istället.Nu blir jag nästan sur på mig själv istället!
    haha snacka om impuls! Hade det inte varit bättre och boka tid för ett köns UL då? Samma pengar i princip och du hade fått se bebben med
    Har aldrig hört talas om sådana test... Hur menar det på at de fungerar?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    majess skrev 2009-12-04 14:13:51 följande:
    hi hi,ta o reta upp dig mentalt på din gubbe så ska du se att det inte är så dimmigt längre....
    haha får göra det! Var nere på vc. Mitt blodtryck har ökat sedan inskrivningen. Låg på 106/68. Väldigt lågt för min del, men klart bättre än 105/50 som det var innan.
    Hb var också bra, 199. Blodsocker ngt lågt med tanke på att jag nyss ätit, var på 4.9.
    Men i stort sett såg allt bra ut. Hon var bergis på blodtrycksfall.
    Fick erbjudande om att träffa en läkare som kunde sjukskriva mig på måndag. Men det kändes lönlöst. FK kommer ALDRIG godkänna det..... Blir det värre så måste jag göra ett försök..
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!