• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • NellieMonique

Jag är kanske lite dum.. Men hur känns sammandragningar i så här tidigt skede?

• Yossan
    AnAngel skrev 2009-12-04 18:57:01 följande:
    Yossan: Fast grundlönen utan mina obekväma arbetspass tillägg blir helt fel! Då jag har en grundlön på 22 300 men plockar ut mellan 19-25 tusen efter skatt... Så tror inte de bara kan gå på "grundlönen", tycker de låter mkt märkligt då...Summer: tack!Försökt läsa på deras hemsida men fattar inget, ringt dem men kommer aldrig fram heller...
    För mig baseras det då på grundlönen. Den är ju ett snitt av vad man brukar få ut, lite grovt.
  • AnAngel

yossan: får försöka ringa och kolla... hoppas verkligen inte att min räknas på de... men menar du att de inte räknar med ngt ob alls för dig då? låter konstigt tycker jag,... Jag jobbar ju 3 skift med nätter och allt, så därför går min lön upp så mkt.

• Yossan
    AnAngel skrev 2009-12-04 19:49:54 följande:
    yossan: får försöka ringa och kolla... hoppas verkligen inte att min räknas på de... men menar du att de inte räknar med ngt ob alls för dig då? låter konstigt tycker jag,... Jag jobbar ju 3 skift med nätter och allt, så därför går min lön upp så mkt.
    Jag jobbar inte skift, utan 8-17 + jourer kväll, natt, helg. Min SGI beräknas på 8-17 + något scablonbelopp = grundlön, oavsett hur mycket jour jag jobbar.
  • AnAngel

Yossan: har pratat med fk nu... får man barn i juni så räknar de på 2009 års inkomst, de slutgiltiga som skickas till skatteverket, alltså med mitt ob och allt.. så de är bra. Frågade om schablon belopp och de sa hon att de ej gör då de får in en hel årsinkomst från detta år på mig.... säkert olika, men detta skulle gälla för mig i alla fall...

• Pepparkaksdeg
    NellieMonique skrev 2009-12-04 19:11:30 följande:
    Jag är kanske lite dum.. Men hur känns sammandragningar i så här tidigt skede?
    Jag tycker de känns precis som "riktiga" faktiskt!
  • Joggi
    AnAngel skrev 2009-12-04 20:14:30 följande:
    Yossan: har pratat med fk nu... får man barn i juni så räknar de på 2009 års inkomst, de slutgiltiga som skickas till skatteverket, alltså med mitt ob och allt.. så de är bra. Frågade om schablon belopp och de sa hon att de ej gör då de får in en hel årsinkomst från detta år på mig.... säkert olika, men detta skulle gälla för mig i alla fall...
    Gaah, lät sådär.. Tjänade typ 30000 mer 2008 än vad jag kommer att göra iår.. Fast eftersom jag är sjukskriven nu så räknas väl inte det, det räknas väl på den lön jag skulle ha haft..... Tror jag. Och hoppas.
  • Xtra

Tack till alla söta som grattat till ett lyckat KUB! Jag är fortfarande sådär löjligt lycklig... hihi!

• NellieMonique
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-04 20:20:47 följande:
    Jag tycker de känns precis som "riktiga" faktiskt!
    Okej men om man aldrig fött barn hur vet man då hur det känns :/?
    Är det inte farligt att ha mkt samandragningar så här tidigt?
    Sorry för mina kanske korkade frågor,men jag är nyfiken ^^
  • Pepparkaksdeg
    NellieMonique skrev 2009-12-04 21:50:34 följande:
    Okej men om man aldrig fött barn hur vet man då hur det känns :/?Är det inte farligt att ha mkt samandragningar så här tidigt?Sorry för mina kanske korkade frågor,men jag är nyfiken ^^
    Jasså,nej du är verkligen inte korkad! Hur ska du kunna veta
    Känns som mer eller mindre kraftig mensvärk kombinerat med att magen hårdnar.
    Efteråt så brukar jag bli bajsnödig men oftast så kommer inget.
    Inget kul alls. Som tur är kommer de flesta mina på kvällen när jag ändå är hemma och har nära till toan.
    Jag tor inte att det är någon fara att ha det så här tidigt för har hört många som haft det,speciellt omföderskor. Men har själv inte tagit upp det med BM så 100% säker är jag inte. Det här är min första graviditet med tidiga förvärkar.Så har ingen tidigare erfarenhet av det här. Väntar 4an.
    Fråga BM vettja,så du kan känna dig lugn
Svar på tråden BF Juni 2010!