• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Yossan skrev 2009-12-04 18:17:03 följande:
    Det roligaste var att jag tillhör en yrkeskategori som inte går arbetslösa. Handläggaren visste inte ens hur han skulle skriva in mig. Och om någon erbjudit mig jobb? Hade jag varit tvungen att ta det då? Hade jag förlorat i SGI annars? Så himla sjukt alltihop! Så skönt att ha ett fast jobb nu. Blir så mycket mindre krångel med alla myndigheter då.
    Jasså, vad är det för yrkeskategori? *nyfiken*
    Fast vid den tidpunkten har du ju rätt att ta ut FP eftersom du är överburen. Så om (vilket aldrig skulle skett, men om) du fick en tjänst kunde du ju bara sagt att du skulle vara föräldraledig.
    Jag önskar med jag hade en fast tjänst. Ska ju på intervju på onsdag, fast tvekar starkt på att jag får den...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-12-04 18:20:45 följande:
    Jasså, vad är det för yrkeskategori? *nyfiken*Ska ju på intervju på onsdag, fast tvekar starkt på att jag får den...
    Hehe... du får fortsätta vara nyfiken. Jag kan säga så mycket som att jag jobbar inom vården. Säger inte mer än så, så får du gissa.
    Lycka till på intervjun!!
  • stina84
    Yossan skrev 2009-12-04 18:25:02 följande:
    Hehe... du får fortsätta vara nyfiken. Jag kan säga så mycket som att jag jobbar inom vården. Säger inte mer än så, så får du gissa. Lycka till på intervjun!!
    haha glömde bort att många fortfarande vill vara anonyma
    tack ska du ha
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-12-04 18:31:11 följande:
    haha glömde bort att många fortfarande vill vara anonyma tack ska du ha
    Ja, iaf här inne.
  • AnAngel

Ngn som vet hur de räknar om man har en fast tjänst och jobbat några år, om man har varierad inkomst från månad till månad beroende på hur mkt helg/natt man jobat, går de då på 2009 års inkomst dividerat på 12 el? (upprepar samma fråga..fick inga svar ). Har hört att sgi är skyddad 6 mån innan bf datumet, så nästa år borde inte alls påverka min el?!

• Summer
    AnAngel skrev 2009-12-04 18:39:58 följande:
    Ngn som vet hur de räknar om man har en fast tjänst och jobbat några år, om man har varierad inkomst från månad till månad beroende på hur mkt helg/natt man jobat, går de då på 2009 års inkomst dividerat på 12 el? (upprepar samma fråga..fick inga svar ). Har hört att sgi är skyddad 6 mån innan bf datumet, så nästa år borde inte alls påverka min el?!
    Tror det står på Försäkringskassans hemsida..
  • AnAngel

Gjorde KUB testet idag, fick bra siffror, 18700... Så låg risk, skönt.
    Blev även flyttad fram 3 dagar, så nytt bf datum 7 Juni... men kan säkert ändras sen efter RUL i v 19 med. En mkt livlig krabat där inne... flyttade sig helt från ena hållet till andra också, vifta med armarna klia sig i huvudet mm... så mysigt att se! Fick även veta att moderkakan är i bakvägg... 7,5 cm stor . V13+3 idag. Fick en jättefin bild, men såg att de stod mitt namn och hela pers nr på den så kunde inte lägga ut den... måste få bort de först!

• Yossan

Du har väl en "grundlön"? Det är den SGIn baseras på. Har samma arbetssätt jag, lönen varierar men i grunden är den den samma.

• AnAngel

Yossan: Fast grundlönen utan mina obekväma arbetspass tillägg blir helt fel! Då jag har en grundlön på 22 300 men plockar ut mellan 19-25 tusen efter skatt... Så tror inte de bara kan gå på "grundlönen", tycker de låter mkt märkligt då...

Summer: tack!
    Försökt läsa på deras hemsida men fattar inget, ringt dem men kommer aldrig fram heller...

Svar på tråden BF Juni 2010!