• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-12-05 10:53:08 följande:
    Angående sd.. så tycker jag de kändes som om att magen blev stenhård o det blev ett tryck lixom, de höll i sig en liten stund o sen försvann..Förvärkar e typ samma sak fast att de gör "ont", tycker inte heller de känns som riktig mensvärk, men ett ihållande tryck som moler o blir starkare o starkare..Kan nu säga att jag har nog oxå åkt på sd, kände de igår.. för då kände jag nere vid magen o de blev hårt o då kände jag livmoderkanten, känner inte de så väl annars..Sen vägde jag mig idag, har gått ner 1 kg nu.. Tycker de e så skönt att jag inte gått upp så mkt, me tanke på att jag väger 10 kg mer nu än men sonen.. Men e ju inte så konstigt, då jag mår illa konstant hela dagarna o spydde senast igår Hoppas de ska försvinna snart!
    Hoppas verkligen ditt illamående ger med sig snart! Fy att må illa hela tiden Hur mkt gick du upp med sonen?
    Jag har gått upp 3.3kg sedan + och är nu i v.14. Tycker inte det är alls mkt, med tanke på att jag mår bra och kan äta och dessutom slutat röka. Men dottern hade jag gått upp 6kg i v.11 så det är ju klart bättre än förra graviditeten.
    Däremot så hoppas jag inte jag går upp lika mkt i slutändan denna gången. Gick upp +28 med dottern och har nästan 15kg kvar av den graciditeten. Hoppas på att inte gå upp så mkt och sedan rasa av amningen.. Det gjorde jag inte heller med dottern, men detta är en ny graviditet och nya förhoppningar
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    krissa skrev 2009-12-05 11:07:25 följande:
    Vad händer om man varit tex sjukskriven i 2 månader under 2009? Påverkar det då? Jag har ej jobbat sen v.44 *orolig*
    Det bästa är att du ringer och rådfrågar fk. Då får du svar svart på vitt. Håller tummarna för dig!
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-12-05 11:17:19 följande:
    Hoppas verkligen ditt illamående ger med sig snart! Fy att må illa hela tiden Hur mkt gick du upp med sonen?Jag har gått upp 3.3kg sedan + och är nu i v.14. Tycker inte det är alls mkt, med tanke på att jag mår bra och kan äta och dessutom slutat röka. Men dottern hade jag gått upp 6kg i v.11 så det är ju klart bättre än förra graviditeten. Däremot så hoppas jag inte jag går upp lika mkt i slutändan denna gången. Gick upp +28 med dottern och har nästan 15kg kvar av den graciditeten. Hoppas på att inte gå upp så mkt och sedan rasa av amningen.. Det gjorde jag inte heller med dottern, men detta är en ny graviditet och nya förhoppningar
    Ja det e jobbigt med detta illamående, usch.. man e ju ingen rolig människa o umgås med. har blivit totalt asocial sen jag vart gravid

Jag gick upp 10 kg me sonen, så de var inte mkt.. så hoppas på ngt runt de den här ggn oxå.. Gick upp mitt 1:a kg i v.27 tror jag.

Ja men det e ju kanon bra att de e skillnad, man får försöka göra så gott man kan o tänka på vad man stoppar i sig o försöka vara lite rörlig.. mer ka man ju inte göra..

Jaa jag gick ner allt me sonen på 2 mån o jag tror nog de var tack vare amningen, för sen när jag sluta helt så började kilona komma, men sen efter de har jag haft sjukt svårt o gå ner i vikt. Spelar ingen roll vad jag ätit eller hur mkt jag rört på mig.. har nog blivit ngt knas me ämnesomsättning efter grav, men man kan ju få svårare me viktnedgång efter de såå.. men men

Jaa man får försöka tänka positivt,, hehe. det enda som kan lysa upp tillvaron lite
  • Joggi
    krissa skrev 2009-12-05 11:07:25 följande:
    Vad händer om man varit tex sjukskriven i 2 månader under 2009? Påverkar det då? Jag har ej jobbat sen v.44 *orolig*
    Det har jag med.. Nu för illamående och jag tror att beräknas på lönen man skulle ha haft.
  • Bustrollen

Såg att ni pratade om illamående...mitt börjar släppa lite nu. Händer att jag spyr fortfarande men det är oftast någon gång i veckan nu bara.
    Därimot så börjar jag bli orolig över vikten. Vägde 77kg på inskrivningen och trotts att jag inte mått lika illa nu i ca 2 veckor så fortsätter jag att tappa i vikt. Vägde mig i morse, och då vägde jag 71,4kg. Känns inte så nyttigt faktiskt.
    Kanske måste ringa bm och kolla med henne nästa vecka om vad hon tror...vad tycker ni?

• hemljuvahem

OK en jättebasfråga som bara poppade upp igårkväll hos mig.. Har ingen aning egentligen men ni andra som redan fått barn eller är mer upplysta än mig kanske kan svara :D

Detta med havandeskapspenning.. ? När söker man det... Jag vet att man ska få ett intyg av BM men är det först då man kan skicka in och ansöka? När får man detta intyg ungefär?

• MaraFara

Havandeskapspenning kan du söka samtidigt som du skickar in moderskapsintyget som man får runt v 24.. Jag har iallafall tänkt att ansöka samtidigt då..

• stina84
    Bustrollen skrev 2009-12-05 19:24:10 följande:
    Såg att ni pratade om illamående...mitt börjar släppa lite nu. Händer att jag spyr fortfarande men det är oftast någon gång i veckan nu bara.Därimot så börjar jag bli orolig över vikten. Vägde 77kg på inskrivningen och trotts att jag inte mått lika illa nu i ca 2 veckor så fortsätter jag att tappa i vikt. Vägde mig i morse, och då vägde jag 71,4kg. Känns inte så nyttigt faktiskt.Kanske måste ringa bm och kolla med henne nästa vecka om vad hon tror...vad tycker ni?
    Tror ärligt talat inte du behöver vara orolig. Bebisen tar vad den behöver, du får det som blir över.
    Men ring och prata med din BM ändå om du är orolig

Igår var vi och handlade julklappar. Shiiit vad dyrt det blir i år. Vi firar med min mans familj och vi köper till alla syskonbarnen och de är ett par stycken.. Plus min systers 2 barn med då.. Vi har redan handlat julklappar för 2.000 till alla barn! Då är inte våran egna dotter medräknad.. Sedan har vi alla mor och farföräldrar att handla till med. SHiiit vad dyrt det kommer bli... Tur jag fick mina skattepengar nu i veckan
    Nu idag blir det 25 års kalas och sedan ikväll blir det bio Vi har bokat extra breda stolar med hela kittet Det är den sista av 3 filmer (kommer ej ihåg vad den heter) Det är ju uppföljaren till Män som hatar kvinnor och FLickan som lekte med elden. Tycker de är hur bra som helst! Blir en trevlig dag
  • hemljuvahem
    MaraFara skrev 2009-12-06 09:48:29 följande:
    Havandeskapspenning kan du söka samtidigt som du skickar in moderskapsintyget som man får runt v 24.. Jag har iallafall tänkt att ansöka samtidigt då..
    Antog att det var först då... har en tid hos BM i slutet av feb och då är det nog v. ganska exakt v.24. Men räcker tiden till hos Försäkringskassan innan man måste gå verkligen? jag måste nog ansöka om full HP eftersom jag jobbar på det sättet jag gör och då går man väl ca v 31 eller nåt.

Tack för svar! :)
Svar på tråden BF Juni 2010!