• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84
    stina84 skrev 2009-12-06 10:26:26 följande:
    Tror ärligt talat inte du behöver vara orolig. Bebisen tar vad den behöver, du får det som blir över. Men ring och prata med din BM ändå om du är orolig Igår var vi och handlade julklappar. Shiiit vad dyrt det blir i år. Vi firar med min mans familj och vi köper till alla syskonbarnen och de är ett par stycken.. Plus min systers 2 barn med då.. Vi har redan handlat julklappar för 2.000 till alla barn! Då är inte våran egna dotter medräknad.. Sedan har vi alla mor och farföräldrar att handla till med. SHiiit vad dyrt det kommer bli... Tur jag fick mina skattepengar nu i veckan Nu idag blir det 25 års kalas och sedan ikväll blir det bio Vi har bokat extra breda stolar med hela kittet Det är den sista av 3 filmer (kommer ej ihåg vad den heter) Det är ju uppföljaren till Män som hatar kvinnor och FLickan som lekte med elden. Tycker de är hur bra som helst! Blir en trevlig dag
    luftslottet som sprängdes, heter sista..
    läste alla böckernakag innan filmerna kom och måste tyvärr säga att filmerna som vanligt är en besvikelse jämfört med böckerna..
    MEn hoppas ni får en helmysig kväll..
  • hoppfull trots allt
    hemljuvahem skrev 2009-12-06 11:49:04 följande:
    Antog att det var först då... har en tid hos BM i slutet av feb och då är det nog v. ganska exakt v.24. Men räcker tiden till hos Försäkringskassan innan man måste gå verkligen? jag måste nog ansöka om full HP eftersom jag jobbar på det sättet jag gör och då går man väl ca v 31 eller nåt.Tack för svar! :)
    Fk är ju inte snabb i sin utredning direkt, många hinner inte få beslutet innan dom går på HP.. Jag hade sökt full HP sist grav och det spelade ingen roll att man ringde och tjatade på dom och frågade för dom gick i turordning med hur ansökningarna kommit in sa dom.. Fick beviljat veckan innan tror jag. Fixa alla intyg från arbetsgivaren och fila på en ansökan redan nu. Skriv med ALLT, utförligt som tusan med antal lyft od, jag skrev 1 1/2 A4 + att arbetsgivaren skrev ganska mycket, missar man något som dom anser är viktigt så blir det mycket post fram och tillbaka och då blir det sent.. Skicka in allt tillsammans med moderskapsintyget så är du en bra bit på väg. Lycka till!
  • Martinis84

Kan man ha "mensvärk" fortfarande?
    vet att man kan ha det i början, går in i vecka 15 i morgon och börjar känna lite värk. Inte så att det göra ont och inte hela tiden, men den finns där ibland.
    Kan det vara växtvärk så det är ofarligt? Eller vad beror det på? Någon som känner likadant?

• msfine
    Martinis84 skrev 2009-12-06 13:11:43 följande:
    Kan man ha "mensvärk" fortfarande?vet att man kan ha det i början, går in i vecka 15 i morgon och börjar känna lite värk. Inte så att det göra ont och inte hela tiden, men den finns där ibland. Kan det vara växtvärk så det är ofarligt? Eller vad beror det på? Någon som känner likadant?
    Känner exakt samma sak, får ont på sidorna ibland också det känns som det drar ihop sig...svårt att beskriva kännslan.
  • Martinis84

Ja det känns precis som en mensvärk, men sedan går den över. Skönt att man inte är ensam. Inget man behöver oroa sig över eller?

• Smoky Barrett
    Martinis84 skrev 2009-12-06 13:11:43 följande:
    Kan man ha "mensvärk" fortfarande? vet att man kan ha det i början, går in i vecka 15 i morgon och börjar känna lite värk. Inte så att det göra ont och inte hela tiden, men den finns där ibland. Kan det vara växtvärk så det är ofarligt? Eller vad beror det på? Någon som känner likadant?
    Här har det varit ganska lungt ett tag med växtvärk. Igår dock, så vart det akutlarm på avd där jag jobbar. Jag var tvungen att springa fram och tillbaka i korridorerna och serva läkarna samt försöka hålla alla andra patienter lugna. Situationen var mycket stressande och jag tror jag överansträngde mig. Fick jätteont i magen och var tvungen att lägga mig och vila en stund när allt var lungt igen. Jag var jätterädd och trodde verkligen att jag skulle få missfall. Men det lugnade ner sig och nu mår jag väl igen. Usch, det lär nog dröja innan jag får för mig att springa igen. :/

Min son ska iväg med sin farmor och farfar och äta julbord nu och jag är såå avundsjuk. Har varit sjukt sugen på julmat i flera dagar. :P
  • AnAngel

Krissa: Ingen aning, hur de gör då... tycker själv de är en djungel att fatta hur reglerna är, att de räknar på 2009 års hela inkomst var svaret jag fick när jag ringde dem... men som ngn sa i tråden innan, de verkar säga olika! Får helt enkelt vänta och se, kan inte göra ngt åt detta årets inkomst ändå... men sgin skulle vara skyddad de sista sex månaderna, så på ngt sätt är de detta året de räknar på.. men några säger även att de räknar på deras faktiska månadslön de har...

Smoky Barett: märker också av förändringar när de blir stressigt, hade ett hjärtstopp förra helgen på min avd och efter de va jag helt slut, gick hem så fort kvälls ssk kom, och sov. Var helt utmattad och kände även av lite sammandragningar faktiskt!

• Ellie84

jag har redan hunnit göra julskinka, var så sugen på det här i början av veckan så det var bara göra det
    Blir jag sugen på nånting så går det inte över förrän jag får de så det är lika bra ta tag i det på en gång

• stina84
    Ellie84 skrev 2009-12-06 16:04:55 följande:
    jag har redan hunnit göra julskinka, var så sugen på det här i början av veckan så det var bara göra det Blir jag sugen på nånting så går det inte över förrän jag får de så det är lika bra ta tag i det på en gång

haha vi med. Dessutom är våran uppäten nu Sååå himla gott! Gjorde 1:a skinkan till 1:a advent

{#lang_emotions_tomte}Trevlig 2:a advent allihopa!{#lang_emotions_tomte}

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • annanazell

Hej tjejer!!! Tror jag bestämt mig nu för att behålla abrnet känner att jag inte kan genomgå en abort.. Han skulle ha kommit och hämtat sina saker idag, men han dök inte upp. Utan skyllde på att hans pappa hade släpvagnen kvar på jobbet. Men tycker det är konstigt eftersom om de visste att han skulle flytta så skulle väl han tagit hem den. Sen tror jag inte han har den där över huvudtaget. Men fattar inte varför han inte kommer och hämtar grejorna, eller skriver sig hos sina föräldrar, eller ändrar på facebook att han är singel. Fattar ingenting. Vad tror ni?

Svar på tråden BF Juni 2010!