• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • 0810

Beklagar verkligen Mejola, vad hemskt när det gått så lång tid!

Annanazell; Självklart är det OK att vara deppig, du har ju det riktigt tufft just nu! Förstår att det känns som en mardöm. Skönt att du har bestämt dig om barnet i alla fall, då är det en sak mindre att fundera över. Har du pratat något med hans föräldrar än? Tänkte att de borde ju sakna sitt barnbarn också om inte annat, så de borde ju vara intresserade av att ta kontakt med dig.

• Mollystar

Jag beklagar så mycket Mejola.

Tycker tiden går så långsamt men samtidigt är jag redan i V 12. :)

Jag får som sendrag eller vad man ska säga på sidan av nedre magen när jag ligger eller halv sitter snett med över kroppen , nån annan som har så? Det gör ju lite ont så för att få bort det måste jag dra ihop den sidan som jag får det i. Alltså luta mig åt det hållet om ni förstår vad jag menar. Kan det ha med musklerna eller nått sånt att göra??

• Ellie84

Mejola, tankar till du..

Hoppade in idag då jag ska till BM idag 13.00 och då ska jagfå lyssna på hjärtat.. Drömde för nån vecka sedan att det inte fanns nå hjärtslag, att bebisen var död..
    Detta harförföljt mig nu sedan drämmen.. Försöker att inte tänka på det men tanken är svår att förskjuta ochså kommar man in i tråden ochdet första man möts av är beskedet från mejola, lider så med hon och min oro blev allt annat än mindre..
    Hur ska jag kunna vänta till ett..

• Pepparkaksdeg

Jag vet inte om du fortfarande orkar läsa här i tråden. Om du gör det så MASSOR av kramar till dig Mejola! Är sååå ledsen för din skull

• stina84

Nej vad tråkigt Mejola.. Vi var ju de enda som kom ifrån samma ställe...

annanzelle: Säger precis som Lacoon att det är ju inte konstigt att du mår som du gör och behöver ventilera lite. Vi är bara glada att vi kan vara till någon stött pelare Vad skönt att du fattat ett beslut! Kan du släppa den biten nu iallafall, du kommer inte ångra dig Vi finns här för dig!

Ellie84: KLart det kommer gå bra! Jobbigt med sådana drömmar som man inte kan släppa... Du har inte funderat på att köpa en sådan där apparat där man själv kan lyssna på hjärtljuden. Vet att det är några i tråden som skaffat sådana.

Igår var jag och min man och såg på den sista filmen, Luftslottet som sprängdes. SKit bra! Vilka grymma filmer alltså!

Var det inte några osm höll på med hästar här inne? Kan ni fortfarande rida?

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Hk83

Ett tag sen jag skrev.. Hinner inte med er..=)

Grattis tille r som gjort lyckade kub (heter det va?) Jag valde att inte göra nått just för att jag inte visste vad jag skulle göra om det hade visat något. Nu ångrar jag mej lite bara för att jag tycker det hade varit kul att se bebben men men får vänta till januari, inte så farligt för jag tycker veckorna bara rusar fram.

Har varit tillbaka några sidor och läst att några väntar tvillingar, grattis till er. Jag har ju själv tvillingflickor på 19 månader och det är ju hur kul som helst, nästan alltid (idag är de hemska).

Tampas fortfarande med mitt illamående men det är bättre nu, eller vissa dagar kan jag må toppen.. Har mina förhoppningar att det snart ska försvinna.=)

Nähe dags att klä flickorna och köra till dagis så jag kan få lite lugn och ro innan jobb..=)

• Ellie84
    stina84 skrev 2009-12-07 10:15:52 följande:
    Ellie84: KLart det kommer gå bra! Jobbigt med sådana drömmar som man inte kan släppa... Du har inte funderat på att köpa en sådan där apparat där man själv kan lyssna på hjärtljuden. Vet att det är några i tråden som skaffat sådana.
    Ne det är inge vidare roligt med såna drömmar..
    Harinte varit mycket annat än orolig denna grav..
    Jobbigt.. Tycker synd om sambon, detta är hans första barn och han har längtat efter barn i femton år.. Vill glädjas med honom och inte dra med honom ner i dåliga tankar..
    Har redan blivit skickad på ett UL av BM för att få bevisat att det var en bebis i magen, att den levde och att den var hel.
    Hade många konstiga tankar..
    Blev lättat efter ul och pratade med BM som då berättade att på denna tid vi bokar nu så kommer vi lyssna på hjärtljuden..
    Blev först jätteglad men juh närmare dagenidagdet blivit desto störrehar oron växt..
    Är det nått mera besök ni efter detta och innan RUL??
    Tror jag inte kommer ta det besöket..
    Känns som jag bara oroar mig för varje besök..
    Fast kanske lika bra ta besök så man får stilla oron?!
    GAH!!! beslutsångest..
    OCh vill inte veta hur jag kommer känna när det närmar sig RUL, förväntansfull skräck?! finns det?!

Gud var jag tjatar om mina små problem, flera här inne har det sååå mycket tuffare..
    Tänker på er!!ni är starka!!
  • Miss Johanna

Mejola: ÅH vad hemskt! Lider verkligen med dig!!!

Stina84: Ja jag rider fortfarande. Det har fungerat bra än så länge och jag tänker nog hålla på ett par månader till iaf. Jag har ju knappt någon mage än så det är inga bekymmer. Rider du?

• stina84
    Miss Johanna skrev 2009-12-07 10:37:53 följande:
    Mejola: ÅH vad hemskt! Lider verkligen med dig!!! Stina84: Ja jag rider fortfarande. Det har fungerat bra än så länge och jag tänker nog hålla på ett par månader till iaf. Jag har ju knappt någon mage än så det är inga bekymmer. Rider du?

Ja egentligen gör jag det. Jag har hållt på med hästar i många år. Har dock ingen egen men hade en på foder för ett par år sedan. Sedan jag fick min dotter har jag bara varit med en kompis ett par gånger, hon har 3 egna och jag får rida när jag vill. Har dock inte ridit någon gång nu under denna graviditeten och jag saknar dte som bara den... När denna bebisen i magen är född och blivit runt 2 år ska jag köpa egen häst Har varit en dröm hela livet
    Har du egen häst?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!