• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Ellie84 skrev 2009-12-07 10:36:14 följande:
    Ne det är inge vidare roligt med såna drömmar..Harinte varit mycket annat än orolig denna grav..Jobbigt.. Tycker synd om sambon, detta är hans första barn och han har längtat efter barn i femton år.. Vill glädjas med honom och inte dra med honom ner i dåliga tankar..Har redan blivit skickad på ett UL av BM för att få bevisat att det var en bebis i magen, att den levde och att den var hel.Hade många konstiga tankar..Blev lättat efter ul och pratade med BM som då berättade att på denna tid vi bokar nu så kommer vi lyssna på hjärtljuden..Blev först jätteglad men juh närmare dagenidagdet blivit desto störrehar oron växt..Är det nått mera besök ni efter detta och innan RUL??Tror jag inte kommer ta det besöket..Känns som jag bara oroar mig för varje besök..Fast kanske lika bra ta besök så man får stilla oron?!GAH!!! beslutsångest..OCh vill inte veta hur jag kommer känna när det närmar sig RUL, förväntansfull skräck?! finns det?!Gud var jag tjatar om mina små problem, flera här inne har det sååå mycket tuffare..Tänker på er!!ni är starka!!
    Usch, vad jobbigt att vara så orolig... Jag var det med innan, men nu efter kub så är oron som bortblåst
    Jag har inget besök hos BM föräns efter RUL. Tror det är i v.20. Egentligen ska vi som omföderskor inte få besök föräns i v.25, men jag fick ett i v.20. Hon frågade mig om jag ville det och det var ju klart
    Hoppas verkligen att du slutar oroa dig efter dagens Bm besök. Det gynnar varken dig eller bebisen.. Kramar
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • 0810

Ellie84; jag förstår hur du känner, man vill vara jättelycklig över graviditeten, men är så orolig. Jag var mer orolig i början, det börjar släppa lite nu (är i vecka 14). I mitt fall är jag övertygad om att oron beror på att jag redan är så lyckligt lottad att jag redan har en dotter som är frisk, och det känns så otroligt att jag skulle få vara med om det här igen. Innan dottern föddes trodde jag inte att jag skulle få några barn alls, och nu är jag snart tvåbarnsmamma om allt går som det ska. Det känns för bra för att vara sant helt enkelt!

• stina84
    Mamsterbabe skrev 2009-12-07 10:38:39 följande:
    Igår gick vi in i vecka 13 ! :D
    GRattis! Visst är det en underbar känsla
    Jag går in i v.15 imorgon, jippie!
  • Ellie84
    0810 skrev 2009-12-07 10:43:56 följande:
    Ellie84; jag förstår hur du känner, man vill vara jättelycklig över graviditeten, men är så orolig. Jag var mer orolig i början, det börjar släppa lite nu (är i vecka 14). I mitt fall är jag övertygad om att oron beror på att jag redan är så lyckligt lottad att jag redan har en dotter som är frisk, och det känns så otroligt att jag skulle få vara med om det här igen. Innan dottern föddes trodde jag inte att jag skulle få några barn alls, och nu är jag snart tvåbarnsmamma om allt går som det ska. Det känns för bra för att vara sant helt enkelt!
    Jo BM trodde oxå att det kan bero på att man redan har ett barn.. Man vet vad som väntar men oxå att det kan gå fel..
    Går in i vecka 15 imorn och fortfarande orolig..
    Hoppas verkligen att det släpper snart..

Inge besök förrän v25 som omföderska??
    JAg har redan haft två, detta blir tredje..
    Kanske för att dottern är så stor..Hon fyller snart sex år (28 december)
  • stina84
    Ellie84 skrev 2009-12-07 10:48:56 följande:
    Jo BM trodde oxå att det kan bero på att man redan har ett barn.. Man vet vad som väntar men oxå att det kan gå fel..Går in i vecka 15 imorn och fortfarande orolig..Hoppas verkligen att det släpper snart..Inge besök förrän v25 som omföderska??JAg har redan haft två, detta blir tredje..Kanske för att dottern är så stor..Hon fyller snart sex år (28 december)
    Det är nog bara olika från län till län tror jag. Jag har ju haft 2 besök innan. Ett häslosamtat i v.5 och inskrivning i v.11. Nästa besök har jag i v.20... Själv tycker jag att det räcker så faktiskt. Det är ju om man är orolig eller har komplikationer som man kan behöva fler BM besök. Prata med din BM idag och se vad hon tycker
  • Made in Taiwan

Jag skrev in mig i fredag, och vi fick göra ultraljud. Jättekul att veta att jag är gravid - på riktigt! Och se det lilla livet. Och jag är superlycklig att min läkare går med på vbac och att föda i vatten!
    Redan nästa lördag får jag komma tillbaka för ett nytt ultraljud, då för NUPP.

Här har vi besök 1 g/månad, och i 7-8 månader 2ggr/månad, och på slutet 1g/vecka.

/A.

• Hk83

Ni har säkert tagit upp det innan,

men finns det någon här som väntar andra barnet och gjorde snitt med första? Men som räknar med vaginalt denna gång? Jag snittades sist och är orolig inför förlossningen att dom typ kör över en för man har ju barn sedan innan. Jag har ju aldrig fött innan... detta blir ju första gången.
    Kanske lite tidigt att börja tänka på förlossning när så mycket kan hända..=)

• Trojanen

Stina84, jag rider också och kan göra det obehindrat fortfarande. Just nu har jag ingen egen häst, men rider flera dagar i veckan på en annans häst. Jag tänkte rida så länge det känns bra och vännen behöver hjälp.

• stina84
    Hk83 skrev 2009-12-07 11:49:37 följande:
    Ni har säkert tagit upp det innan,men finns det någon här som väntar andra barnet och gjorde snitt med första? Men som räknar med vaginalt denna gång? Jag snittades sist och är orolig inför förlossningen att dom typ kör över en för man har ju barn sedan innan. Jag har ju aldrig fött innan... detta blir ju första gången. Kanske lite tidigt att börja tänka på förlossning när så mycket kan hända..=)
    Jag väntar 2:a barnet. Gjorde iofs inte snitt med första. Har däremot arbetat på förlossningen och kan garantera dig att de inte kommer köra över dig. De är väl medvetna om att du har ett ks bakom dig Det behöver du inte ora dog för
  • stina84
    Trojanen skrev 2009-12-07 11:55:00 följande:
    Stina84, jag rider också och kan göra det obehindrat fortfarande. Just nu har jag ingen egen häst, men rider flera dagar i veckan på en annans häst. Jag tänkte rida så länge det känns bra och vännen behöver hjälp.
    Låter så mysigt! Själv så är jag jätte nojjig... Har sammandragningar sedan 2 veckor tillbaka och har även börjat känna av min foglossning. Tror jag skippar hästarna under graviditeten iallafall.. Eller inte hästarna, men ridandet
Svar på tråden BF Juni 2010!