• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Juniblomma 2010
    kristallen skrev 2009-12-07 13:13:41 följande:
    Måste bara berätta vad min BM sa sist till mig. Hon frågade hur många barn jag hade och vad det var för sort på dom, 3 grabbar sa ju jag då. Då sa hon att ja bara så du vet så enligt statestiken så kommer du säkert få en pojk till bara så du vet. Och jag kommer nog och säga han men om det skulle bli en tjej så är det ju bara en bonus. Så du inte blir ledsen menar jag. Tyckte det var lite onödigt att säga, för jag känner bara att är bebis frisk och allt går bra så är jag bara nöjd. Och blir det en tjej så blir man ju väldigt glad men det blir man ju även om det skulle bli en pojk!!. Skaffar ju inte en till bara för att jag vill få en tjej liksom! Men min BM är lite speciell hon säger vad hon tänker utan att tänka på hur det låter eller om man tar illa upp. Så jag är väldigt spänd på om jag fixar att ha henne hela grav. Kan tillägga att hon sa det på en sånt sätt så man tog lite illa vid sig. Men gick över fort.
    Haha, tur inte din bm träffat mig, då skulle hon få tuppjuck.
    Jag har 4 pojkar och väntar tvillingar

Min bm är snäll i alla fall, inga sådana kommentarer och jag har haft henne med dom 3 senaste barnen.

Jag tycker du ska byta bm, skulle inte vilja ha en bm som fäller såna kommentarer.
  • Juniblomma 2010

Idag var jag på ultraljud och jösses vilken skillnad på 2 veckor
    Är i v 11+1 idag och kottarna var stora som v 11+4 och 11+6, så det är ju bra.

Båda sparkade och levde rövare i magen och det var så kul att se
    Längtar så till den 21 dec då det är dags för nästa ul.

• Juniblomma 2010
    Thesso skrev 2009-12-07 14:41:36 följande:
    Hallå alla härligt gravida kvinnor. Är inne och smygläser då och då men hinner inte hålla mig uppdaterad till max tyvärr. Lite ego snack: Gick in i v 14 igår. Är lika nervös fortfarande om inte värre. Nu har ju symtomen försvunnit och ingen reaktion i magen känner jag heller. Är i sånt där döläge. Pratade med min bm och förklarade att jag var så nervös och fjantig egentligen men hon sa att det inte är så konstigt så jag var välkommen till henne på torsdag för att lyssna på hjärtljud. Känns lugnande! Jaja, nu har jag pratat av mig lite iaf även om det bara var ego grejer.
    Åh jag hatar dom där veckorna då allt känns som vanligt innan det första livstecknet.

Kan du inte boka in ett ul privat?
  • ocg
    kristallen skrev 2009-12-07 13:13:41 följande:
    Måste bara berätta vad min BM sa sist till mig. Hon frågade hur många barn jag hade och vad det var för sort på dom, 3 grabbar sa ju jag då. Då sa hon att ja bara så du vet så enligt statestiken så kommer du säkert få en pojk till bara så du vet. Och jag kommer nog och säga han men om det skulle bli en tjej så är det ju bara en bonus. Så du inte blir ledsen menar jag. Tyckte det var lite onödigt att säga, för jag känner bara att är bebis frisk och allt går bra så är jag bara nöjd. Och blir det en tjej så blir man ju väldigt glad men det blir man ju även om det skulle bli en pojk!!. Skaffar ju inte en till bara för att jag vill få en tjej liksom!Men min BM är lite speciell hon säger vad hon tänker utan att tänka på hur det låter eller om man tar illa upp. Så jag är väldigt spänd på om jag fixar att ha henne hela grav.Kan tillägga att hon sa det på en sånt sätt så man tog lite illa vid sig. Men gick över fort.
    Sånt får jag höra ganska ofta av alla, har ju 6 killar sen innan
  • Thesso

Juniblomma 2010 skrev 2009-12-07 15:00:20 följande:

Åh jag hatar dom där veckorna då allt känns som vanligt innan det första livstecknet.Kan du inte boka in ett ul privat?
    Jo det kanske man iof skulle kunna men eftersom jag kan lyssna på hjärtat gratis så nöjer jag mig med det. Ska på ul i januari så det blir jätte kul!!
  • annanazell
    0810 skrev 2009-12-07 08:02:11 följande:
    Beklagar verkligen Mejola, vad hemskt när det gått så lång tid!Annanazell; Självklart är det OK att vara deppig, du har ju det riktigt tufft just nu! Förstår att det känns som en mardöm. Skönt att du har bestämt dig om barnet i alla fall, då är det en sak mindre att fundera över. Har du pratat något med hans föräldrar än? Tänkte att de borde ju sakna sitt barnbarn också om inte annat, så de borde ju vara intresserade av att ta kontakt med dig.
    Nä hans föräldrar har inte ens hört av sig till mig:( Han bor ju hos dem så de har ju träffat sonen när han har haft honom.
  • smultronet77

Hinner inte heller skriva så mycket här som man skulle vilja...

Mejola, vad tråkgit! Jobbigt när det gått så långt in i graviditeten! Styrkekram till dig om du fortfarande är inne i denna tråd.

Grattis ni som ska få tvillingar, verkligen spännande!

Själv har jag vaccinerat mig mot svininfluensan idag, känns bra att ha gjort det till slut.

• stina84

pepparkaksdeg: GRattis till ett lyckat kub! Min personliga åsikt är att jag inte ser något fel med att berätta resultatet, men alla tycker vi olika

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • littlered

Mejola, så ledsen för din skull!

Laccon och Ellie84, jag förstår precis vad ni menar. Jag känner mig orolig på ett sätt som jag inte räknat med. Jag har ju barn sedan tidigare, jag vet ju hur det går till och vad som händer ? vad har jag att oroa mig för?

Nu efter kubb känns det bättre. Jag fick 1:13 000 och det känns bra, men ännu bättre var att se krabaten. Tyvärr var den inte på humör att visa upp sig, utan envisades med att sprattla runt med ryggen mot oss. Det blev inga bra bilder, där inte. Hmpf.

HK, förlåt, men man har ju fött barn även om man blivit snittad! Jag akutsnittades och funderar på planerat snitt den här gången, vilket min BM höll med om. Första barnet vägde nästan fem kilo och låg i ansiktsbjudning, så det var inget snack. I min familj föds det stora barn (rekordet är 5,5 kilo) och BM sa att hon trodde att nästa kunde bli lika stor. Hellre ett enkelt planerat snitt för min del än 24 timmars värkarbete igen och sedan ett akutsnitt. Jag känner mig inte snuvad på något bara för att barnet inte tränger igenom födslokanalen.

• Hk83

Littlered: Men där kan jag förstå att du verkligen vill ha snitt igen.. Det var jag rädd för sist att det skulle bli så för mej men fick ju ett sk planerat akutsnitt (var hos läkaren för att få tid för planerat snitt men hade redan öppnat mej 3cm så jag fick tid samma dag..)
    Men det är som sagt en löjlig önskan att få känna på det, troligtvis kommer jag ligga där och kvida och önska snitt när värkarbetet sätter igång.

Svar på tråden BF Juni 2010!