• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Trojanen
    stina84 skrev 2009-12-07 12:01:15 följande:
    Låter så mysigt! Själv så är jag jätte nojjig... Har sammandragningar sedan 2 veckor tillbaka och har även börjat känna av min foglossning. Tror jag skippar hästarna under graviditeten iallafall.. Eller inte hästarna, men ridandet
    Har man det så ska man självklart avstå själva ridandet. Hästarna finns ju kvar även när bebisen är ute :)
  • Lili73
    Hk83 skrev 2009-12-07 11:49:37 följande:
    Ni har säkert tagit upp det innan,men finns det någon här som väntar andra barnet och gjorde snitt med första? Men som räknar med vaginalt denna gång? Jag snittades sist och är orolig inför förlossningen att dom typ kör över en för man har ju barn sedan innan. Jag har ju aldrig fött innan... detta blir ju första gången. Kanske lite tidigt att börja tänka på förlossning när så mycket kan hända..=)
    Hej Hk83,
    Väntar andra barnet och gjorde planerat snitt med första p.g.a sätesläge. Är inte orolig på det sättet inför en ev. vaginal förlossning däremot är jag orolig för smärtan denna gång. Fick ett toppen kejsarsnitt förra gången då jag mådde jättebra hela tiden, var rätt utvilad efter m.m. Samtidigt vill jag gärna försöka föda "normalt" denna gång. Kände mig lite snuvad sist.
  • kristallen

Måste bara berätta vad min BM sa sist till mig. Hon frågade hur många barn jag hade och vad det var för sort på dom, 3 grabbar sa ju jag då. Då sa hon att ja bara så du vet så enligt statestiken så kommer du säkert få en pojk till bara så du vet. Och jag kommer nog och säga han men om det skulle bli en tjej så är det ju bara en bonus. Så du inte blir ledsen menar jag.
    Tyckte det var lite onödigt att säga, för jag känner bara att är bebis frisk och allt går bra så är jag bara nöjd. Och blir det en tjej så blir man ju väldigt glad men det blir man ju även om det skulle bli en pojk!!. Skaffar ju inte en till bara för att jag vill få en tjej liksom!
    Men min BM är lite speciell hon säger vad hon tänker utan att tänka på hur det låter eller om man tar illa upp. Så jag är väldigt spänd på om jag fixar att ha henne hela grav.
    Kan tillägga att hon sa det på en sånt sätt så man tog lite illa vid sig. Men gick över fort.

Älskar mina barn och maken också
  • stina84
    kristallen skrev 2009-12-07 13:13:41 följande:
    Måste bara berätta vad min BM sa sist till mig. Hon frågade hur många barn jag hade och vad det var för sort på dom, 3 grabbar sa ju jag då. Då sa hon att ja bara så du vet så enligt statestiken så kommer du säkert få en pojk till bara så du vet. Och jag kommer nog och säga han men om det skulle bli en tjej så är det ju bara en bonus. Så du inte blir ledsen menar jag. Tyckte det var lite onödigt att säga, för jag känner bara att är bebis frisk och allt går bra så är jag bara nöjd. Och blir det en tjej så blir man ju väldigt glad men det blir man ju även om det skulle bli en pojk!!. Skaffar ju inte en till bara för att jag vill få en tjej liksom!Men min BM är lite speciell hon säger vad hon tänker utan att tänka på hur det låter eller om man tar illa upp. Så jag är väldigt spänd på om jag fixar att ha henne hela grav.Kan tillägga att hon sa det på en sånt sätt så man tog lite illa vid sig. Men gick över fort.
    Verkligen klumpigt gjort av din BM. Hon menade säkert inget illa. Kan tänka mig att det faktiskt är många som tänker så tyvärr, även om nu inte du gör det.
    Det har man hört många gånger om pappor som har 2-3 tjejer och säger blir det ingen pojk nästa gång så ger vi upp. Ett exempel bara, men det är sant.. Tragiskt! Tänk om alla resonerade som du, bara barnet är friskt! Det är ju huvudsaken.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Miss Johanna
    stina84 skrev 2009-12-07 10:41:22 följande:
    Nej jag rider på ridskola just nu. Jag skulle gärna vilja ha en egen häst också, men tyvärr så räcker inte tiden till just nu. Hoppas också på att få äga en häst en gång i framtiden. Jag var också fodervärd åt två hästar en gång för ca 10 år sen. Det är bra erfarenhet faktiskt. Vad bra att ha en kompis som har hästar och kunna rida när man vill, den turen har inte jag.
  • mjauen

Här har det hänt mycket !
    Har försökt i flera dagar att läsa ikapp allt vad som skrivits, men bara blivit avbruten hela tiden. Det har tagit hela helgen att komma igenom de senaste 20 sidorna. Man vill ju inte missa nåt!

Såg att det var nån ny här i tråden, Välkommen!

Grattis till alla som fått bra resultat på kub, o lycka till till de som vänta på att få göra sina!

Beklagar verkligen, Mejola! Fy vad hemskt!

Vad tiden går fort nu! Är nu i v.14 o om två veckor ska jag till bm o då får jag oxå boka tid för rul. Vi är ju snart halvvägs tjejer!
    Mitt illamående har nästan gått över, kommer bara en släng som hastigast ibland men det går över lika fort. Har bara ömma bröst o lite växtvärk nu.

• Pepparkaksdeg
    kristallen skrev 2009-12-07 13:13:41 följande:
    Måste bara berätta vad min BM sa sist till mig. Hon frågade hur många barn jag hade och vad det var för sort på dom, 3 grabbar sa ju jag då. Då sa hon att ja bara så du vet så enligt statestiken så kommer du säkert få en pojk till bara så du vet. Och jag kommer nog och säga han men om det skulle bli en tjej så är det ju bara en bonus. Så du inte blir ledsen menar jag. Tyckte det var lite onödigt att säga, för jag känner bara att är bebis frisk och allt går bra så är jag bara nöjd. Och blir det en tjej så blir man ju väldigt glad men det blir man ju även om det skulle bli en pojk!!. Skaffar ju inte en till bara för att jag vill få en tjej liksom!Men min BM är lite speciell hon säger vad hon tänker utan att tänka på hur det låter eller om man tar illa upp. Så jag är väldigt spänd på om jag fixar att ha henne hela grav.Kan tillägga att hon sa det på en sånt sätt så man tog lite illa vid sig. Men gick över fort.
    Seriöst? Rikspucko säger jag bara....
  • Pepparkaksdeg

Jaha,så har även jag avklarat KUB testet!
    Roligast var så klart att se det där lilla hyperaktiva pyret där inne
    Han verkade må kanon
    Skönt även att veta att det bara var en chans på 11.000 någonting att barnet har DS.

Jag har tänkt på det där lite med de där siffrorna som de lämnar ut.
    Erbjudande om fostervatenprov får man tydligen vid 300 eller lägre.
    Undrar hur dom kommit fram till just 300?
    Och säg om man tex får ett resultat på 320,undrar om dom vill meddela resultatet då eller bara säger att det är "liten risk".För att inte oroa när resultatet ligger så nära "risk"
    Alla verkar ju få så astronomiska siffror menar jag.
    visst jag är glad att jag fått en "astronomisk" siffra,men om jag inte vetat att "alla andra" också får det så hade jag nog pustat ut om jag fått resultatet 1:200,vilket känns som jätteliten risk om man inte har något annat att jämföra med.
    Känns så onödigt att behöva bli orolig och tillhöra "högriskgruppen" när det är fjuttiga 1:200 att barnet har DS.
    DS dessutom som inte ens är livshotande.
    Är det fel att de berättar den exakta siffran? vad tycker ni?

• Hk83

Lili73:
    JAg känner mej också snuvad..=( Hoppas inte denna bebbe krånglar tilld et så det blir snitt..=) Man kanske är löjligt som tycker så men jag vill verkligen känna på hur det känns att föda..=) Klart man är rädd för smärtan men hoppas det kommer gå bra iaf..=)

Stina84: Bra att du säger det för på bm sa likadant så då kanske man ska tro på det..=) Så lätt för henne att säga annars som aldrig jobbar på förlossningen..

• Thesso

Hallå alla härligt gravida kvinnor.
    Är inne och smygläser då och då men hinner inte hålla mig uppdaterad till max tyvärr.
    Lite ego snack: Gick in i v 14 igår. Är lika nervös fortfarande om inte värre. Nu har ju symtomen försvunnit och ingen reaktion i magen känner jag heller. Är i sånt där döläge. Pratade med min bm och förklarade att jag var så nervös och fjantig egentligen men hon sa att det inte är så konstigt så jag var välkommen till henne på torsdag för att lyssna på hjärtljud. Känns lugnande!
    Jaja, nu har jag pratat av mig lite iaf även om det bara var ego grejer.

Svar på tråden BF Juni 2010!