• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Danni 83

Hej alla. Hjälp vad ni skriver, jag har inte vart inne på ett par veckor och har inte en chans att läsa ikapp. Sist jag var inne var vi på sida 160 nånting hihi. Kul med så många aktiva!! Jag går in i vecka 16 på fredag, andra barnet, har en son född -07 och bor i Umeå. Bf 3/6 -10 för att presentera mig lite efter så lång tid.. Har gjort 2 VUL pga blödningar m.m. men allt verkar vara bra. Känns som att det går att njuta av graviditeten och magen som växer nu.

Grattis ni som väntar tvillingar- gud så roligt.

Beklagar verkligen Mejola, hoppas att du kan komma tillbaka med en bebis i magen när ni känner er redo.

• littlered

HK, jag hoppas att det går bra för dig och att du får den förlossningen du önskar! Som tur är var jag ju vaken under mitt snitt och det var verkligen en toppenupplevelse. Fast efteråt var jag ju helt slut och fick dessutom svår livmodersinfektion en vecka senare. Så jag har hellre ett planerat snitt och vara utvilad innan, särskilt med en liten busig tvååring hemma!
    Hade det sett lite annorlunda ut hade jag helt klart kört på en vaginal förlossning - och jag har inte bestämt mig helt än heller.

• majess
    littlered skrev 2009-12-07 23:08:55 följande:
    HK, jag hoppas att det går bra för dig och att du får den förlossningen du önskar! Som tur är var jag ju vaken under mitt snitt och det var verkligen en toppenupplevelse. Fast efteråt var jag ju helt slut och fick dessutom svår livmodersinfektion en vecka senare. Så jag har hellre ett planerat snitt och vara utvilad innan, särskilt med en liten busig tvååring hemma! Hade det sett lite annorlunda ut hade jag helt klart kört på en vaginal förlossning - och jag har inte bestämt mig helt än heller.
    jag har två olika i bagaget sedan innan,först ett planerat snitt pga säte,sedan en vanlig förlossning.
    med facit i hand kan jag säga att nu vill jag definitivt ha ett snitt...jag kände oxå efter första att jag ville vara med om en vanlig förl.men det anser jag vara helt klart överskattat,fick klippas o hade ett hematom utan desslike i 2mån...visst med snitt har du ett ärr men det stramar ju bara...plus att det är lugn o ro,du vet när det kommer och allt sköts under lugna ordnade former,så för mig blir det att tjata o ljuga ,vad som helst för att få ett snitt denna gång.
  • Thesso
    majess skrev 2009-12-08 07:26:04 följande:
    jag har två olika i bagaget sedan innan,först ett planerat snitt pga säte,sedan en vanlig förlossning.med facit i hand kan jag säga att nu vill jag definitivt ha ett snitt...jag kände oxå efter första att jag ville vara med om en vanlig förl.men det anser jag vara helt klart överskattat,fick klippas o hade ett hematom utan desslike i 2mån...visst med snitt har du ett ärr men det stramar ju bara...plus att det är lugn o ro,du vet när det kommer och allt sköts under lugna ordnade former,så för mig blir det att tjata o ljuga ,vad som helst för att få ett snitt denna gång.
    Om du hade en sån vaginal förlossning förstår jag verkligen om du väljer snitt.
    Men jag måste ändå slå ett slag för den varianten. Om man slipper ha det så jävligt och får en rätt så bra förlossning så finns det inget bättre!
    Nu har inte jag gjort ks så jag vet inte hur det är men jag riktigt längtar till förlossningen nu!!
  • Ellie84

God morgon flickor..
    Igår lyssnade jag på bebisens hjärta,så enormt tydligt och starkt det var..
    Mitt eget hjärta lugnade ner sig och ögonen tårades..
    Så underbart..

Jobbigt dock för jag vet inte riktigt vars jag är i grav..
    Enligt BM fick jag BF 4 juni först..
    Sen gjorde vi juh ultraljudet och då fick v 8 juni och igår hos BM så räknar hon fortfarande på 4 juni och sa att dom gör det fram till RUL så nu är jag längre gången än jag räknade med igen och kommer säkert bli tebaxflyttade då ytterligare en gång vid RUL..
    HM.. Jaja..

• Thesso
    Ellie84 skrev 2009-12-08 08:22:49 följande:
    God morgon flickor..Igår lyssnade jag på bebisens hjärta,så enormt tydligt och starkt det var..Mitt eget hjärta lugnade ner sig och ögonen tårades..Så underbart..Jobbigt dock för jag vet inte riktigt vars jag är i grav..Enligt BM fick jag BF 4 juni först..Sen gjorde vi juh ultraljudet och då fick v 8 juni och igår hos BM så räknar hon fortfarande på 4 juni och sa att dom gör det fram till RUL så nu är jag längre gången än jag räknade med igen och kommer säkert bli tebaxflyttade då ytterligare en gång vid RUL..HM.. Jaja..
    Vad skönt att få en bekräftelse!! Jag ska och lyssna på torsdag. Fick en "akut tid" eller vad man ska kalla det eftersom jag var orolig.
    Eftersom det bara skiljer 4 dagar mellan vul och bms uträkning så kan det ju inte spela så stor roll. För mig skiljer det 10 dagar på våra uträkningar så det blir spännande på rul!
  • kristallen
    stina84 skrev 2009-12-07 13:19:05 följande:
    Verkligen klumpigt gjort av din BM. Hon menade säkert inget illa. Kan tänka mig att det faktiskt är många som tänker så tyvärr, även om nu inte du gör det.Det har man hört många gånger om pappor som har 2-3 tjejer och säger blir det ingen pojk nästa gång så ger vi upp. Ett exempel bara, men det är sant.. Tragiskt! Tänk om alla resonerade som du, bara barnet är friskt! Det är ju huvudsaken.
    Ja väl väl därför jag tog illa vid mig. Men hon säger ganska ofta knäppa saker. Som den gången jag ringde och talade om att jag var gravid så frågade hon när jag tog gravtest. Och då sa jag att ja du jag har tagit några stycken för det vart liksom lite svagt i början så jag trodde liksom inte att det var sant. Så säger hon att jaaa men nu är ju dom som gör testerna glada. Hon menade ju att jag gynnade ju dom onödigt mycket typ. Och sen kommer hon väl på sig själv och ursäktar sig lite. Lite konstig!! Och hade detta vart första grav så hade jag inte velat haft henne! Men nu är man ju lite mer tålig om man säger så, men jag vågar också säga om jag vill byta.
    Älskar mina barn och maken också
  • kristallen
    Juniblomma 2010 skrev 2009-12-07 14:57:29 följande:
    Haha, tur inte din bm träffat mig, då skulle hon få tuppjuck.Jag har 4 pojkar och väntar tvillingar Min bm är snäll i alla fall, inga sådana kommentarer och jag har haft henne med dom 3 senaste barnen.Jag tycker du ska byta bm, skulle inte vilja ha en bm som fäller såna kommentarer.
    Ja forsätter hon och säger såna konstiga saker så kommer jag byta.
    Min förra BM som jag hade till mina andra 3 har ju gått i pansion så den andra har jag ju inte haft heller. Men har hört att hon är helt ok.
    Älskar mina barn och maken också
  • MaraFara

Har sjukskrivit mig den här veckan.. Är sjukligt trött, mer trött än jag var i början av graviditeten.. Sover hela tiden om det finns möjlighet, ändå är blodvärden och järnvärden helt okej.. Äter järnrik kost, tar extra järntabletter men ändå sjunker järnvärdet.. Ont i huvudet är också ngt som hör till min vardag.. Sitter nu och väntar på att telefontiden ska börja hos Bm..

• Ellie84
    MaraFara skrev 2009-12-08 09:24:09 följande:
    Har sjukskrivit mig den här veckan.. Är sjukligt trött, mer trött än jag var i början av graviditeten.. Sover hela tiden om det finns möjlighet, ändå är blodvärden och järnvärden helt okej.. Äter järnrik kost, tar extra järntabletter men ändå sjunker järnvärdet.. Ont i huvudet är också ngt som hör till min vardag.. Sitter nu och väntar på att telefontiden ska börja hos Bm..
    Det är samma här..
    Bra värden men otroligt trött.
    Min BM sa att om det inte vänder snart så blir det utredning på tröttheten..
    Men jag hoppas det går över snart...
Svar på tråden BF Juni 2010!