• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-12-10 13:41:44 följande:
    Usch och fy för att må illa... Hur känns det egentligen, mår ni illa hela tiden? Är det som att vara magsjuk fast man är feberfri? Hoppas ni slipper skiten snart!Jag börjar känna av mina SD mer och mer nu. Städade dotterns rum igår och renbäddade, fick sådana SD så jag var tvungen att lägga mig och vila för de släppte inte.. Känns så tråkigt att det kommit så tidigt denna gången... Foglossning har jag med börjat få.. Inget roligt alls... Jag behövde med få klaga av mig lite...
    Ja jag mår illa hela tideb i princip, kan ha några bra dagar emellan.. men då kommer de tillbaka med att jag spyr sen istället..
    Jaa tycker illamåendet känns lite som om att man har käkat massa godis o chips när man varit hungrig o inte ätit ngn mat du vet? oså käkar man trots att man mår illa till slut.. osen mår man riktigt kasst.. så tycker jag de känns
    Sen innan man måste spy så mår jag som med magsjuka. Just samma känsla.
    Jaa jag hoppas de försvinner snart..

Usch var träligt med både sd o foglossning så mkt redan.. jag har sd ibland men inte mkt.. men sen gör jag inte så mkt heller mer än o tar de lugnt eftersom jag mpr illa hela tiden, s jag kommer inte ut o går eller nåt.. men räcker me at jag bär sonen uppför trappan i huset så rusar pulsen upp o jag får sd.. Så skulle jag göra lite mer så
  • mjauen

Kom på nu när jag läste här i tråden att mitt illamående är helt borta! Det har bara blivit mindre för varje dag så jag märkte inte ens att det försvann. Skönt i alla fall.
    Nu har jag bara lite ömma bröst o växtvärk i magen emellanåt. Tycker ibland att jag känner nåt i magen o nu känns det inte som om det skulle vara gaser utan jag tror faktiskt att det är bebisen som rör sig. *mys*

• elsabubblan

Jag inbillar mig att jag mår illa av Niferex, fler som gör det? Jag käkar två per dag pga lågt blodvärde.
    Jag hade tänkt hålla tyst om graviditeten ett tag till men det syns fasen på mig och jag är bara i vecka 13! Tycker mig också ha känt fosterrörelser. Kanske möjligt, efetrsom detta är tredje barnet.

• Ellie84

nej det är inte roligt med sammandragningar redan..
    Men hoppas dom lugnar ner sig något lite med tiden..
    Ska jobba hela helgen..
    Både på gott och ont..
    Skönt jobba men jobbigt att inte kunna vila då man behöver det..

Sitter nu och kollar på riskförlossingar..
    Man ska inte göra det i detta tillstånd egentligen..

• ZettanA

Då är vi två som jobbar hela helgen Elli84. Uj, ser inte framemot det.. alltid hundra gånger mer att göra på helgerna och det är mitt jobba att se till att någon gör allt. Stressigt som tusan, och om man har tur kanske man kan få sitta ner under tiden man kastar i sig lunchen.

ha ha.. jag brukar oxå kolla på riskförlossningar men kommer alltid på mig efter stund att jag bara plågar mig själv genom att titta på det.

• stina84
    ZettanA skrev 2009-12-11 11:37:12 följande:
    Det konstiga är att mitt blodtryck har hela tiden legat perfekt å jag har inte varit yr eller hållt på att svimma förut.. det bara kom sådär liksom! Vart helt kallsvettig å svag i hela kroppen. Var ju tyvär på jobbet men lyckades ta mig till lunchrummet å sitta där en stund. Hemma går ju an men att håll apå så på jobbet är ju inte så skoj. Har du fått nått som hjälper dig att höja ditt blodtryck??
    Fast man kan ju ha ett bra blodtryck och få blodtrycksfall ändå.. Låter som det var det du fick.. Obehagligt som tusan..
    Tyvärr så finns det inget att göra för att höja blodtrycket... Bara att gilla läget liksom... Och som ssk sa till mig, att visst kan jag träffa en läkare och han kommer säkert vilja sjukskriva mig, men det kommer förmodligen försäkringskassan aldrig godkänna...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-12-11 12:08:38 följande:
    Ja jag mår illa hela tideb i princip, kan ha några bra dagar emellan.. men då kommer de tillbaka med att jag spyr sen istället..Jaa tycker illamåendet känns lite som om att man har käkat massa godis o chips när man varit hungrig o inte ätit ngn mat du vet? oså käkar man trots att man mår illa till slut.. osen mår man riktigt kasst.. så tycker jag de känns Sen innan man måste spy så mår jag som med magsjuka. Just samma känsla.Jaa jag hoppas de försvinner snart..Usch var träligt med både sd o foglossning så mkt redan.. jag har sd ibland men inte mkt.. men sen gör jag inte så mkt heller mer än o tar de lugnt eftersom jag mpr illa hela tiden, s jag kommer inte ut o går eller nåt.. men räcker me at jag bär sonen uppför trappan i huset så rusar pulsen upp o jag får sd.. Så skulle jag göra lite mer så
    Ja jag är då inte avundsjuk... Hoppas det ger med sig snart.. Verkar som det börjat avta för ett par stycken härinne?
    Ja det med sd och foglossning är ingen höjdare heller... Dock så går det ju an när man är hemma... Värre när man jobbar faktiskt..
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • ocg

I dag har jag ringt bm så nu har jag tid för inskrivning den 22 och på måndag ska jag till spec mödrarvården och träffa en läkare där om jag ska börja äta blodförtunnande på grund av havandeskapförgiftning i mina tidigare graviditeter och att jag hade moderkaksavlossning med min 5a och sen kommer vi väl prata lite om snittet.

vad ska ni hitta på för kul i helgen?

• msfine

Idag fick jag tid för UL den 13 januari. Längar verkligen.
    Det känns som jag har nått i magen, det "krampar" sig i magen när jag stressar vilket inte känns speciellt lusigt...så jag försöker ta dte lugnt men lättare sagt än gjort. Nån mer som har en sån kännsla?

• Bustrollen
    msfine skrev 2009-12-11 17:25:46 följande:
    Idag fick jag tid för UL den 13 januari. Längar verkligen.Det känns som jag har nått i magen, det "krampar" sig i magen när jag stressar vilket inte känns speciellt lusigt...så jag försöker ta dte lugnt men lättare sagt än gjort. Nån mer som har en sån kännsla?
    Känner igen det där. Jag kan inte stressa, bära tungt eller vrida kroppen för mycket utan att få ont. Lite tråkigt men jag försöker ta det lite lugnt men det känns svårt, vi har dessutom en flytt att klara av denna månad med så det blir nog inte så lugnt tyvärr.
Svar på tråden BF Juni 2010!