• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • NellieMonique
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-08 19:44:13 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-08 13:09:43 följande:
    Varför har ni valt att just dricka blutaft/Järnsaft?
    För att järntabletter mår jag skit av
  • Pepparkaksdeg
    NellieMonique skrev 2009-12-08 20:21:21 följande:
    För att järntabletter mår jag skit av
    På vilket sätt?
  • Ellie84

God morgon flickor..
    Idag har jag gått an och försökt städa här hemma..
    Det blir pota på en stund, sen sitta, pota på ochsitta osv..
    Nån som har likadant..

Ja ni är duktiga ni som bakar..
    Jag skulle vilja men orken finns inte riktigt..
    Bara att laga mat är nog..
    Får ta en stol och sitta på vid spisen för det blir för tradigt att stå..
    Känner mig lat och tjock..
    Måste komma ihåg att börja fota magen..
    Har gått upp 1.4 kg sen 5 oktober...

Hur går det för er med vikten??

• Summer
    Ellie84 skrev 2009-12-09 09:06:49 följande:
    God morgon flickor..Idag har jag gått an och försökt städa här hemma..Det blir pota på en stund, sen sitta, pota på ochsitta osv..Nån som har likadant..Ja ni är duktiga ni som bakar..Jag skulle vilja men orken finns inte riktigt..Bara att laga mat är nog..Får ta en stol och sitta på vid spisen för det blir för tradigt att stå..Känner mig lat och tjock..Måste komma ihåg att börja fota magen..Har gått upp 1.4 kg sen 5 oktober...Hur går det för er med vikten??
    Pota? :)

Jag har inte heller någon ork, är mest sängliggande pga yrsel och kräkningar fortfarande, men ibland har jag bättre dagar. Är i vecka 14 nu och har hört att det ska bli bättre efter v. 16....hoppas!!

Jag hade bara gått upp 2 hg när jag var i v. 13 och jag tror inte att jag har gått upp mycket mer än så ännu heller vilket är tur då jag har lite övervikt redan innan. Jag hoppas att jag går upp ca 10 kg under hela graviditeten. Hoppas kan man ju alltid! ;)
  • Thesso
    Ellie84 skrev 2009-12-09 09:06:49 följande:
    God morgon flickor..Idag har jag gått an och försökt städa här hemma..Det blir pota på en stund, sen sitta, pota på ochsitta osv..Nån som har likadant..Ja ni är duktiga ni som bakar..Jag skulle vilja men orken finns inte riktigt..Bara att laga mat är nog..Får ta en stol och sitta på vid spisen för det blir för tradigt att stå..Känner mig lat och tjock..Måste komma ihåg att börja fota magen..Har gått upp 1.4 kg sen 5 oktober...Hur går det för er med vikten??
    Har du problem med foglossning eller är det något annat som ger problem?
    Här kanske man oxå skulle ta tag i lite städning. Sonen fyller 2 på fredag och då blir det kalas. Hade tänkt stor städa i morgon när han är på dagis, är så mycket lättare då, men man kanske skulle börja lite lätt idag. Känns bara som att man kommer att få städa igen om man gör det för tidigt..

Herregud så lite du gått upp :) själv har jag gått upp ca 4 kilo sen jag blev gravid. Men det verkar stå still där nu iaf så det är ju skönt om det gör ett tag till.
  • Ellie84

Jag gick upp 17 kg förragrav, och alla kilon kom sista 20 veckorna då jag spydde dom första 20 och bara gick ner..
    JAg vill inte göra om det.. HAr dock hunnit gått ner alla och lite till sen dess..
    Hon fyller sex år flickan..
    '
    Nu mår jag ganska bra så jag tror jag slipper gå upp allt på en gång.. Är i vecka 15 än..Byter till vecka 16 på fre/lör...
    Hoppas det blir bättre..

Pota på= grejja på

Snart helg..

Händer det nått spännande för er då..
    Här är det inget planerat till helgen..
    Blir nog rätt lugn helg..

Ikväll är det avslutning för dotterns gymnastik..
    Skönt..
    Är gode drygt sitta och titta på i 1 och ½ timme två kvällar i veckan..
    Sen är det julbord med jobbet,..MUMS!!!! Längtar och hoppas jag kan äta massvis.. VI har dock bara 1 timme och 45 minuter på oss...
    Får skynda långsamt

• Ellie84
    Thesso skrev 2009-12-09 09:20:31 följande:
    Har du problem med foglossning eller är det något annat som ger problem? Här kanske man oxå skulle ta tag i lite städning. Sonen fyller 2 på fredag och då blir det kalas. Hade tänkt stor städa i morgon när han är på dagis, är så mycket lättare då, men man kanske skulle börja lite lätt idag. Känns bara som att man kommer att få städa igen om man gör det för tidigt.. Herregud så lite du gått upp :) själv har jag gått upp ca 4 kilo sen jag blev gravid. Men det verkar stå still där nu iaf så det är ju skönt om det gör ett tag till.
    Jag det sa min BM oxå, att jag gott kunde gå upp lite till.. Men jag har ingen stress, vet att man går upp massvis sista tiden i grav..

Nä ingen foglossning men blir andfådd och får sammandragningar..
    BM sa dock att det var vanligt med SD såhär tidigt med andra barnet och att det blir värre för varje barn.,

Tur det bara blir ett till efter detta om vi har turen att kunna få fler..
  • NellieMonique
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-08 20:28:00 följande:
    På vilket sätt?
    Spyr och blir helt kass i magen :(
  • ZettanA

är så glad att min trötthet är som bortblåst. Dock väldans trött när jag kommer hem från jobbet, men då ska hästarna fixas, det ska lagas mat med mm. Hoppas att orken håller i sig. Än så länge håller ryggen oxå.. och foglossningarna har faktiskt inte blivit värre. Vart ju sjukskriven i v 20 med dottern å jag hoppas jag slipper det den här gången *håller tummarna*. Ang. vikten så har jag på nått underligt vis tappat 2.5kg sen jag vart gravid trots att jag inte har spytt eller så. Har inte tagit igen dem heller fast jag äter konstant. Men det kommer.. helt plötsligt så flyttar sig pilen på tok för långt på vågmätaren.. ha ha!

Huvudvärk är det många som verkar ha.. jag med fakiskt. Hade inte huvudvärk med dottern en enda gång.. konstigt eftersom jag ofta har huvudvärk. men nu har jag haft det till och från den senaste månaden. Kan inte heller ha huvudet lägre än kroppen (vad ska man säga) alltså typ stå böjd nedåt.. känns som om allt blod pressas ner i huvudet som om det ska sprängas på bara en sekund!

• stina84

Hej alla och tack för att ni hållt tummarna för mig idag! Känner mig nöjd med min insats under intervjun, var väldigt avslappnat Var ärlig och sa som det va, att jag var gravid och ville vara ärlig med det från början. Fick jätte fina reaktioner faktiskt En av cheferna drog en suck av lättnad för att hon trodde (på sättet jag la fram det) att jag skulle säga att jag var kleptoman eller något. Så alla började asgarva och sa, jaha vi trodde det var något allvarligt. Känns skönt att de reagerade så bra och gratulerade

Miss Johanna: Fy vilka svin det finns rent ut sagt. Att de har mage! Hade du mkt kontanter på dig? Lyckades de få ut något på kortet? *hoppas inte*

Ellie84: Jag har gått upp 3.5kg. Tycker inte det är så farligt faktiskt, med tanke på att jag slutat med nikotinet också Hoppas bara att det inte slutar på samma slutvikt som med dottern, då är jag nöjd

ZettanA: Jag minns inte heller att jag hade huvudvärk med dottern... Kanske väntar vi pojkar?

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!