• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • ZettanA

Stina84: Kul att det gick så bra och att de reagerade som de gjorde!
    Kanske är det så att det är grabbar i magarna på oss då.. uj, jobbigt dock om de tänker ge oss huvudvärk innan de ens kommit ut.. ha ha!

• Pepparkaksdeg
    NellieMonique skrev 2009-12-09 10:32:36 följande:
    Spyr och blir helt kass i magen :(
    Ush! ja då förstår jag att du inte vill ha dom! Får själv helknäpp mage när jag äter Duroferon,Niferex och dom där med "vanligt" järn i. Fast ibland är man ju tvungen att äte dom ändå om järnvärdet blir riktigt uselt. Undrar hur de gör med dig om du behöver det sen? Med tanke på att du ändå kräks upp dom så gör de ju ingen jättenytta direkt....
    Hur är det med Hemofer? Har du testat dom?
    Många som inte klarar vanliga järntabletter kan ju äta dom iaf
  • annanazell

Hej alla. Idag skulle jag egentligen ha gjort abort, men har bestämt mig för att behålla det. Så jag skickade sms till honom att jag hade tid för abort idag men klarade inte av att genomföra det och att jag behåller barnet...

Då fick jag till svar.... Jaha. jag har sagt vad jag tycker. och jag hoppas att du inte behåller barnet för att du tror att jag ska komma tillbaka. För om du nu har bestämt dej så blir det nog aldrig vi igen...

Alltså han har blivit en hemsk människa och är helt kall ju.. Hur skulle ni tyda det smsét? Låter ungefär som att om jag hade tagit bort det så kanske han hade kommit tillbaka???

• 0810

Annanazell; men vad håller han på med? Det låter ju som att anledningen till att han lämnat dig skulle vara att du är gravid? Det var väl ändå ett gemensamt beslut, inte så att du fört honom bakom ljuset! Verkar som att han har flippat ur helt. Om det nu var så att han inte ville ha ett barn till borde han väl ha pratat med dig om det tidigare! Förstår att det är otroligt frustrerande att sitta och inte veta varför han lämnat dig, jag blir upprörd för din skull! Skitstövel rent ut sagt, varför kan han inte bara berätta vad som är fel i stället, det är ju helt sjukt att hålla på och straffa dig så här!

• annanazell
    0810 skrev 2009-12-09 13:49:56 följande:
    Annanazell; men vad håller han på med? Det låter ju som att anledningen till att han lämnat dig skulle vara att du är gravid? Det var väl ändå ett gemensamt beslut, inte så att du fört honom bakom ljuset! Verkar som att han har flippat ur helt. Om det nu var så att han inte ville ha ett barn till borde han väl ha pratat med dig om det tidigare! Förstår att det är otroligt frustrerande att sitta och inte veta varför han lämnat dig, jag blir upprörd för din skull! Skitstövel rent ut sagt, varför kan han inte bara berätta vad som är fel i stället, det är ju helt sjukt att hålla på och straffa dig så här!
    Ja jag tror ibland att han gått in i nån form av depresion när jag blev gravid. Han blev ju glad då och sa till sonen att han skulle få ett syskon och att han hoppades på en pojke osv. sen berättade vi för de närmaste. helgen innan han lämna mig berätta han för sin bror sen helgen efter lämnar hanm mig bara. Säger att han har inte känslor för nått och han känner inget för mig. Sen är han bara iskall. Han har inte heller frågathur jag ska göra med barnet. Det enda han har sagt är - jag är rädd för att bli pappa. - vill inte bli pappa... Jag fattar ingenting. Men han har inte sagt rent ut till mig jag vill att du tar bort det.. Ja jag tog ut spiralen i feb och vi sa blir det så blir det. Enda förklaringen han har det är att jag känner ingenting, jag vill inte kämpa och ser ingen annan utväg.:( Beter man sig såhär underligt om det bara var att han tappat känslorna??? Är man såhär kall å elak då?
  • 0810

Nej, jag förstår inte heller, han är ju redan pappa till er son, så vad är problemet liksom? Vadå rädd för och vill inte bli pappa? Det låter ju som att någonting hände med honom under helgen innan han lämnade dig, för där verkar han ju ha svängt helt i sin inställning.

• Thesso
    annanazell skrev 2009-12-09 13:57:41 följande:
    Ja jag tror ibland att han gått in i nån form av depresion när jag blev gravid. Han blev ju glad då och sa till sonen att han skulle få ett syskon och att han hoppades på en pojke osv. sen berättade vi för de närmaste. helgen innan han lämna mig berätta han för sin bror sen helgen efter lämnar hanm mig bara. Säger att han har inte känslor för nått och han känner inget för mig. Sen är han bara iskall. Han har inte heller frågathur jag ska göra med barnet. Det enda han har sagt är - jag är rädd för att bli pappa. - vill inte bli pappa... Jag fattar ingenting. Men han har inte sagt rent ut till mig jag vill att du tar bort det.. Ja jag tog ut spiralen i feb och vi sa blir det så blir det. Enda förklaringen han har det är att jag känner ingenting, jag vill inte kämpa och ser ingen annan utväg.:( Beter man sig såhär underligt om det bara var att han tappat känslorna??? Är man såhär kall å elak då?
    Låter verklige helkonstigt. Det kanske är som du säger att han har kommit in i nån form av depresion. Hoppas verkligen det kommer att lösa sig för er i slutändan!
  • stina84
    annanazell skrev 2009-12-09 13:33:31 följande:
    Hej alla. Idag skulle jag egentligen ha gjort abort, men har bestämt mig för att behålla det. Så jag skickade sms till honom att jag hade tid för abort idag men klarade inte av att genomföra det och att jag behåller barnet...Då fick jag till svar.... Jaha. jag har sagt vad jag tycker. och jag hoppas att du inte behåller barnet för att du tror att jag ska komma tillbaka. För om du nu har bestämt dej så blir det nog aldrig vi igen...Alltså han har blivit en hemsk människa och är helt kall ju.. Hur skulle ni tyda det smsét? Låter ungefär som att om jag hade tagit bort det så kanske han hade kommit tillbaka???
    Helt sanslöst vilken karl alltså! Blir helt galet förbannad. Du får ursäkta mig, men hade någon betett sig så mot mig så hade jag blivit fly förbannad och bett honom fara.
    Tror inte du ska tänka så att han kommer tillbaka om du tar bort det. Älskar han dig och sin son och vill leva tillsammans med er som en familj så kommer han göra det även om du behåller barnet. Lider med dig att du ska behöva stå ut med all denna skiten... kramar!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Måste bara berätta att jag känner sparkar varje dag nu! Nu känns det inte som en fiskstjärt längre utan mer som ett pickande där inne Helt underbart! *älska*

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Miss Johanna

Stina84: Jag hade ca 1200:- så det känns surt, skulle köpt lite julklappar för dom pengarna Men som tur var så hann de inte få ut några pengar från kontot.

annanazell: Jag tycker inte denna karl är värd att ens bry sig om. Din situation måste vara extremt jobbig, men försök att skita i han och gå vidare. Nu är det hans tur att visa att han bryr sig över huvud taget, var kall tillbaka!

Svar på tråden BF Juni 2010!