• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Babycakes79
    Kikkilajnen skrev 2009-12-13 09:05:09 följande:
    Hej tjejer!Tänkte bara meddela att jag hoppar av tråden.Är fortfarande kvar i Thailand och har inte haft tillgång till Internet så det är därför jag varit osynlig.Jag förlorade vår bäbis nu i onsdags i V.16, har inte riktigt förstått ännu...Jag önskar Er stort LYCKA TILL allihop!
    Jag beklagar verkligen!!! Hoppas ni fått/får en förklaring till varför det hände.

Känns så läskigt med alla dessa sena missfall el. ma. Man längtar hela tiden tills v 12 är över men sen när man kommit dit så är man fortfarande orolig. Pust!

Dom säger ju att risken för missfall ska minska med 90 % efter 12 fullgångna veckor.

RUL blir den 14 januari, guuuud vad jag längtar dit!!! Kommer vara ledig från jul tom 10/1, sen är det bara tre dagar kvar. Hoppas det går fort dit! Vi har bestämt oss för att fråga om könet, känns nervigt. Alla tror att det är en pojke, men jag har ingen känsla än.. Skulle vara kul med en liten tjej, eftersom jag redan har en liten kille. Men samtidigt är det ju väldigt praktiskt och kul för Mille om det blir en kille till. Spelar inte så stor roll, huvudsaken är att bebis är frisk och kry...

Remiss till Aurorakliniken kommer att skickas efter RUL, känns skönt faktiskt..
  • Ellie84
    BabyBlue75 skrev 2009-12-13 16:25:14 följande:
    Jag har mitt andra UL den 11/1 =)
    Jag bokade tid imorse och fick tid 11/1.. Så vi har samma dag

Jag glömde dock säga till att vi vill veta kön..
    Tror ni jag måste ringa igen eller kan man säga det på plats??
  • NellieMonique
    Ellie84 skrev 2009-12-14 09:08:13 följande:
    Jag bokade tid imorse och fick tid 11/1.. Så vi har samma dag Jag glömde dock säga till att vi vill veta kön..Tror ni jag måste ringa igen eller kan man säga det på plats??
    Får ni ta reda på det på ert rutin ul?
    Hos oss får ingen veta,då får man gå till någon privat och betala massa pengar :/
  • Ellie84

det får man veta här..
    så vitt jag vet...

• Xtra
    Milliemolly skrev 2009-12-13 20:57:24 följande:
    Jag fick RUL den 12 januari, enligt kub+ vul är jag då i 19+2 men enligt sista mens som BM går efter (trots att de andra 2 sagt samma) 18+2Sent tycker jag! Förra grav. gjordes det i vecka 17+.........men de verkar skjuta pa allt och dra in på BM-besök
    Jag har också RUL 12 januari, och då är jag enligt mina egna beräkningar 18+3, enligt BM 18+1. Klart hade jag gärna gjort UL veckan innan, för att det är kortare dit, men samtidigt så tänker jag såhär att ju senare man gör det, desto större chans är det att vi får veta könet (syns tydligare) - så jag är nöjd med datumet i alla fall!

Vi vill ju veta könet, eller jag vill, mannen tvekade först men eftersom jag har en sån stark känsla av att det är en pojke i min mage så tycker han att det är ok att vi tar reda på könet. Hoppas bebis bara vill samarbeta och inte gömma de nedre regionerna!
  • MorV

Kan det hända att man ser könet på Ul även om man inte vill?
    Eller är det så otydligt att bara läkaren kan avgöra?

• Lili73
    MorV skrev 2009-12-14 10:14:22 följande:
    Kan det hända att man ser könet på Ul även om man inte vill? Eller är det så otydligt att bara läkaren kan avgöra?
    Ja, det kan hända. Idag har dom så bra utrustning så vill man absolut inte se tycker jag nog man kan säga till om det också. Såg rätt tydligt att jag väntade pojke förra gången men jag hade ju aldrig vågat sagt det högt iaf för man har ju inte ett tränat öga för det så man kanske ser helt galet. Men jag frågade då och visst var det en grabb. :o)
  • kristallen
    Lili73 skrev 2009-12-14 12:28:34 följande:
    Ja, det kan hända. Idag har dom så bra utrustning så vill man absolut inte se tycker jag nog man kan säga till om det också. Såg rätt tydligt att jag väntade pojke förra gången men jag hade ju aldrig vågat sagt det högt iaf för man har ju inte ett tränat öga för det så man kanske ser helt galet. Men jag frågade då och visst var det en grabb. :o)
    Så vart det för våran del med sista. Vi såg båda två en snopp och pungen hur änkelt som helst. Men hon sa ju inget för här får dom ju inte det. 

Idag kl halv 3 ska jag på kub, och är faktigst lite nervös . Ska dit själv då maken får va hemma med våra sjuka barn.
    Älskar mina barn och maken också
  • Summer
    Ellie84 skrev 2009-12-14 09:08:13 följande:
    Jag bokade tid imorse och fick tid 11/1.. Så vi har samma dag Jag glömde dock säga till att vi vill veta kön..Tror ni jag måste ringa igen eller kan man säga det på plats??
    Här får man också veta kön om bm bara kan få in en bra bild så att hon ser.
    Du kan säga till under besöket.
  • Summer
    NellieMonique skrev 2009-12-14 09:45:45 följande:
    Får ni ta reda på det på ert rutin ul?Hos oss får ingen veta,då får man gå till någon privat och betala massa pengar :/
    Låter konstigt, varför skulle hon inte kunna säga det när hon undersöker bebisen.. Under RUL så ska man ju (oftast) kunna se kön och det ska inte kosta något extra.
    Åk till Sthlm vettja! ;)
Svar på tråden BF Juni 2010!