• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • MaraFara

Fler än jag som inte känner sig ett dugg gravid? Brösten ömmar inte längre, och allt känns precis som vanligt, bortsett från att jag har bebismage, vaknar nattetid o måste kissa samt är väldigt trött.. Funderar på om jag ska ringa Bm och be att få komma och lyssna på hjärtljuden bara för att veta att allt är bra..
    Längtar tills man känner bebisen så man vet att allt är bra därinne..

• Ellie84

Jag är trött, kissar ofta och äter oftaoch lite och känner mig gravid..
    Kanske inte så gravid som man kommer göra om några veckor eller när man börjar känna bebis..
    Men nog är jag fullt införstådd att jag är gravid..
    Kan vara dom extrema ssammandragningarna som gör det så komkret..

• AnAngel

Jag är också trött, trött, tröttare! Och illamående till och från... men framför allt en riktig bäbis mage nu, tyckte den kom nästan över en natt...från att bara ha varit svullen... + 5,5 kg sen plusset... men allt är inte bara på magen, brösten har blivit enorma jmf med innan, och då va de inte små heller... och ont gör de i de, helt öm, kan inte ligga på dem, när slutar brösten värka??

• ZettanA

Var helt yr hela dagen igår.. höll på att svimma vid flera tillfällen.. asläskigt! Är som om man inte känner sin kropp längre, den gör lite som den vill liksom. Mina bröst ömmar oxå även om de inte blivit så mycke större =0( ha ha. Vet dock inte när de slutar ömma eftersom de inte gjorde det alls med dottern.. dock så blir det endå jobbigt sen när de blir proppfulla med mjölk.. då kan du glömma att ligga på mage. Vet inte om jag innbillar mig men om jag ligger på rygg och lätt trycker handen mot nedre delen av magen så tycker jag mig känna nått som kittlar mig i handflatan ibland.. mysigt! med dottern kännde jag inget förns i v.17 då var det helt plötsligt som om någon knackade innefrån. Men visserligen är jag lika stor nu som jag var med första i v 17-18.. så jag känner mig jätte tjock även om det är mysigt å ha bebismage.

• 0810

Åh, vi hade precis ett luciatåg som kom och sjöng för oss på jobbet. Höll på att börja gråta när de sjöng "O holy night", den är ju så fin... Gravidhormoner kanske?

• Ellie84
    0810 skrev 2009-12-11 10:10:05 följande:
    Åh, vi hade precis ett luciatåg som kom och sjöng för oss på jobbet. Höll på att börja gråta när de sjöng "O holy night", den är ju så fin... Gravidhormoner kanske?
    HAHA"!!
    Jag var precis och lollade på dotterns luciatåg.. 6-10 åringar..
    Började oxå nästan gråta..
    Tårades i ögonen..
    Trodde jag var den enda som är SÅ kmänslig, skönt få bekräftat att det inte bara är jag..
  • stina84
    Miss Johanna skrev 2009-12-10 19:26:00 följande:
    Stina84: Haha, jag känner igen det där när en sambo inte frågar hur det har gått, om man har gjort något speciellt. Jag blev arg på min sambo för ett par veckor sen när han inte frågade om en grej. Då tyckte han att det var lika mycket mitt ansvar att säga det. Men jag vill ju att han frågar! Åh, så trött på hans åsikter ibland. Är också extra känslig nu, började störtgråta när jag såg inbrottet i bilen. Det hade jag förmodligen inte gjort i vanliga fall utan mest blivit förbannad. Ellie84: Jag var också med om att spy upp frukosten när jag skulle svälja sista tuggan. Hade inget illamående innan, utan fick kuta till toan. Det kom blixtsnabbt. Konstigt var det iaf. Mitt illamående har blivit bättre denna veckan. Dock så misstänker jag att jag blivit matförgiftad på en pizzeria i fredags. Jag och en vän var och åt lunch ihop och på kvällen spydde jag, lördagen fick jag inte i min någon mat utan att allt kom upp och sen hade jag feber. Jag misstänkte inget då utan trodde det berodde på graviditeten. Men när jag träffade min vän i tisdags så visade det sig att hon också hade legat magsjuk hela helgen. Undrar om det i så fall kan vara skadligt för fostret?
    Men fy för att bli så dålig! Minns att min man blev matförgiftad på en pizzeria. Förmodligen var det räkorna som låg på pizzan. Dessutom var det hans födelsedag, roligt sätt att spendera den på... Han låg och kräktes blod under natten, fy jag trodde han skulle dö!
    Han ringde däremot pizzerian dagen efter, mer för att informera om att maten var dålig. Han fick kompensation på 500kr. Kändes som att han blev mutad att hålla tyst..
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-10 22:20:40 följande:
    känner igen det där med att spy och nästan inte hinna fatta det Käkade en banan och hann knappt tugga klart innan jag fick kuta in på muggen och allt kom i retur.. Groteskt! Och funderingen: Vad hände! Fick ett trist besked på telefon idag att jag blivit uppsagd efter drygt 17 år på jobbet.. inte helt oväntat men tråkigt. Tom dom som jobbat i 30 år får sluta.. Lite positivt ändå är att när man är föräldraledig så börjar inte uppsägningen gälla förräns man är tillbaka efter mammaledigheten och det blir väl någongång i aug -11 I bästa fall behövs man då.
    Men vad ruttet att få beskedet på telefon! Tycker det är dålig stil, man gör inte så... SKön inställning du ha iallafall. Precis som du säger så hinner det hånda mycket på den tiden
  • stina84
    ZettanA skrev 2009-12-11 09:49:50 följande:
    Var helt yr hela dagen igår.. höll på att svimma vid flera tillfällen.. asläskigt! Är som om man inte känner sin kropp längre, den gör lite som den vill liksom. Mina bröst ömmar oxå även om de inte blivit så mycke större =0( ha ha. Vet dock inte när de slutar ömma eftersom de inte gjorde det alls med dottern.. dock så blir det endå jobbigt sen när de blir proppfulla med mjölk.. då kan du glömma att ligga på mage. Vet inte om jag innbillar mig men om jag ligger på rygg och lätt trycker handen mot nedre delen av magen så tycker jag mig känna nått som kittlar mig i handflatan ibland.. mysigt! med dottern kännde jag inget förns i v.17 då var det helt plötsligt som om någon knackade innefrån. Men visserligen är jag lika stor nu som jag var med första i v 17-18.. så jag känner mig jätte tjock även om det är mysigt å ha bebismage.
    Ja fy vad jobbigt det är att vara så yr.. Jag var ju på vc förra veckan för att jag kunde inte stå upp utan att svimma. De sa att jag fick blodtrycksfall. Blodtrycket är inte heller som det ska utan ligger väldigt lågt... Går ju an när man är hemma, värre när man är på jobbet... Det som är bra är att nu har man kommit så långt i graviditeten så man kan berätta på jobbet De lovade mig att jag skulle få lättare pass. Känns bra
  • ZettanA
    stina84 skrev 2009-12-11 10:45:30 följande:
    Ja fy vad jobbigt det är att vara så yr.. Jag var ju på vc förra veckan för att jag kunde inte stå upp utan att svimma. De sa att jag fick blodtrycksfall. Blodtrycket är inte heller som det ska utan ligger väldigt lågt... Går ju an när man är hemma, värre när man är på jobbet... Det som är bra är att nu har man kommit så långt i graviditeten så man kan berätta på jobbet De lovade mig att jag skulle få lättare pass. Känns bra
    Det konstiga är att mitt blodtryck har hela tiden legat perfekt å jag har inte varit yr eller hållt på att svimma förut.. det bara kom sådär liksom! Vart helt kallsvettig å svag i hela kroppen. Var ju tyvär på jobbet men lyckades ta mig till lunchrummet å sitta där en stund. Hemma går ju an men att håll apå så på jobbet är ju inte så skoj. Har du fått nått som hjälper dig att höja ditt blodtryck??
Svar på tråden BF Juni 2010!