• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84

Usch och fy för att må illa... Hur känns det egentligen, mår ni illa hela tiden? Är det som att vara magsjuk fast man är feberfri? Hoppas ni slipper skiten snart!

Jag börjar känna av mina SD mer och mer nu. Städade dotterns rum igår och renbäddade, fick sådana SD så jag var tvungen att lägga mig och vila för de släppte inte.. Känns så tråkigt att det kommit så tidigt denna gången... Foglossning har jag med börjat få.. Inget roligt alls... Jag behövde med få klaga av mig lite...

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Thesso

Fick lyssna på hjärtljud idag igen. Låg fint på 150. Känns riktigt skönt eftersom jag varit lite orolig. Fick även en tid till innan ul så jag inte behöver känna nån större oro. Hon sa även att risken att få mf är så otroligt liten nu att det behöver jag inte ens tänka på. Tycker det är så jobbigt med den här mellanperioden då man inte har några direkta symtom och inte heller känner något i magen. Hon sa dock att nu kan jag börja känna. Berättade att jag tyckte mig känna nåt i förrgår men trodde bara det var mitt psyke som spökade men hon log och sa att det var säkerligen barnet jag kände. Skönt om det skulle komma igång så tidigt. Kände inte föränn nästan v 25 tror jag med sonen.

Var bara tvungen att skriva av mig lite.

• Makaroon
    MorV skrev 2009-12-10 09:49:31 följande:
    Hur mår du då? Efter mycket om och men, så kommer jag vaccinera mig nästa vecka. Då är jag vecka 14, och hoppas att det inte kommer att påverka bebben!
    Jag vaccinerade mig i v8 när jag ändå var tvungen att lämna rutinblodprov. Sjuksköterskan undrade om jag tänkt på saken och när jag sa att jag jobbar på ett universitet där ungdomarna är sjuka mest jämt och dessutom ska ut och flyga till julen spang hon snällt och hämtade en dos på stört.

Och som svar på frågan så var jag extra trött dan efter och hade ont i armen ett par dar, men tvillingarna i magen är pigga och glada så jag tror inte att det påverkat dom ett dugg.
  • AnAngel

Hej alla...
    inte hunnit med här sista dagarna... varit på bio och middag hos vänner... här är de bara bra, illamåendet har börjat ge med sig, inte varje dag nu, varannan kanske! Tröttheten finns dock kvar som vanligt... V14+2 nu...
    MaraFara: va kul att du vill bli barnmorska, du är ssk i botten antar jag eftersom du ska plugga till de? Kommer nog gå jättebra. Själv sökt vidareutb. till distriktsköterska, men hade ingen tur i lottdragningen denna gången..suck...

• Tramses

Hej alla!
    Har inte varit inne och läst på ett par veckor, och det är en hel del att ta igen.
    Jag är i v13 nu och har ont i magen varje dag. Lite orolig... Någon annan som känner igen sig?
    Byxorna sitter tajt, men jag längtar efter att få en riktig gravidmage.

• Miss Johanna

Stina84: Haha, jag känner igen det där när en sambo inte frågar hur det har gått, om man har gjort något speciellt. Jag blev arg på min sambo för ett par veckor sen när han inte frågade om en grej. Då tyckte han att det var lika mycket mitt ansvar att säga det. Men jag vill ju att han frågar! Åh, så trött på hans åsikter ibland. Är också extra känslig nu, började störtgråta när jag såg inbrottet i bilen. Det hade jag förmodligen inte gjort i vanliga fall utan mest blivit förbannad.

Ellie84: Jag var också med om att spy upp frukosten när jag skulle svälja sista tuggan. Hade inget illamående innan, utan fick kuta till toan. Det kom blixtsnabbt. Konstigt var det iaf.

Mitt illamående har blivit bättre denna veckan. Dock så misstänker jag att jag blivit matförgiftad på en pizzeria i fredags. Jag och en vän var och åt lunch ihop och på kvällen spydde jag, lördagen fick jag inte i min någon mat utan att allt kom upp och sen hade jag feber. Jag misstänkte inget då utan trodde det berodde på graviditeten. Men när jag träffade min vän i tisdags så visade det sig att hon också hade legat magsjuk hela helgen. Undrar om det i så fall kan vara skadligt för fostret?

• hoppfull trots allt

känner igen det där med att spy och nästan inte hinna fatta det Käkade en banan och hann knappt tugga klart innan jag fick kuta in på muggen och allt kom i retur.. Groteskt! Och funderingen: Vad hände!
    Fick ett trist besked på telefon idag att jag blivit uppsagd efter drygt 17 år på jobbet.. inte helt oväntat men tråkigt. Tom dom som jobbat i 30 år får sluta.. Lite positivt ändå är att när man är föräldraledig så börjar inte uppsägningen gälla förräns man är tillbaka efter mammaledigheten och det blir väl någongång i aug -11 I bästa fall behövs man då.

• smultronet77
    Tramses skrev 2009-12-10 18:58:15 följande:
    Hej alla!Har inte varit inne och läst på ett par veckor, och det är en hel del att ta igen.Jag är i v13 nu och har ont i magen varje dag. Lite orolig... Någon annan som känner igen sig? Byxorna sitter tajt, men jag längtar efter att få en riktig gravidmage.
    Jag är också i v 13 och känner likadant. Det stramar liksom som att man känner att det växer... Har märkt att alla magmuskler har försvunnit. Att göra en situp- liknande rörelse klarar man liksom inte av längre...

MorV: Jag vaccinerade mig också i veckan. Känns bra att ha gjort det tillslut efter mycket velande fram och tillbaka.
  • littlered

Jag vaccinerade mig i v 12. En av anledningarna var min kompis fru, som också är gravid och fick svininfluensan. Hon var sjuk i sex veckor! Inte så kul...

Jag känner igen mig med degig mage. Fast den är mer "gravid" nu än förra gången i motsvarande vecka. Snart blir det minsann mammabyxor! Jag har gått upp knappt 2 kilo och illamåendet är visserligen minskat, men jag är hungrig jämt! Jag skulle lätt kunna äta 6-7 rejäla mål om dagen. Och lite godis däremellan...

Hoppfull trots allt - du lever verkligen upp till ditt nick! Bra inställning, fram till aug '11 hinner det hända mycket.

• 0810

Hoppfull trots allt - så tråkigt med jobbet, men som sagt, du kanske behövs igen när det är dags att komma tillbaka!

Apropå matförgiftning delande dottern och jag på en sallad från en pizzeria igår, och efter en timme fick jag grymt ont i magen och fick springa på toa, mådde riktigt kasst. Dottern vaknade några timmar senare och spydde ner hela sängen... Det tråkiga är att jag aldrig ätit på den här pizzerian förut, eftersom jag tyckt att den verkar så sunkig, men nu var det en kompis som absolut ville ha sallad därifrån eftersom hon tyckte att den var så god. Skulle ha lyssnat på mina instinkter!

Här är det bara mammabyxor och kjolar/klänningar som gäller, nu när jag har berättat på jobbet. Så skönt att slippa byxor som spänner över magen!

Ikväll ska sambon på julfest med jobbet, så dottern och jag ska ha myskväll hemma, förhoppningsvis mår hon bra nu.

Svar på tråden BF Juni 2010!