• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Miss Johanna
    Kikkilajnen skrev 2009-12-13 09:05:09 följande:
    Hej tjejer! Tänkte bara meddela att jag hoppar av tråden. Är fortfarande kvar i Thailand och har inte haft tillgång till Internet så det är därför jag varit osynlig. Jag förlorade vår bäbis nu i onsdags i V.16, har inte riktigt förstått ännu... Jag önskar Er stort LYCKA TILL allihop!
    Nej vad tråkigt Beklagar verkligen! Vad hände egentligen? Du hade ju ändå gått rätt långt.

Jag har också RUL den 7/1 så nu blir vi ett helt gäng! Spännande att se hur det går för alla.
  • MaraFara

Stor bebislängtan; jag beklagar verkligen.. Å dessutom utomlands.. Lider med er..

• BabyBlue75

Jag har mitt andra UL den 11/1 =)

• Milliemolly
    Hej tjejer!Tänkte bara meddela att jag hoppar av tråden.Är fortfarande kvar i Thailand och har inte haft tillgång till Internet så det är därför jag varit osynlig.Jag förlorade vår bäbis nu i onsdags i V.16, har inte riktigt förstått ännu...Jag önskar Er stort LYCKA TILL allihop!
    Neeeeeeeeej! Era stackare! Ta vara på er!
    Har ni fått någon förklaring?
  • mjauen
    Hej tjejer!Tänkte bara meddela att jag hoppar av tråden.Är fortfarande kvar i Thailand och har inte haft tillgång till Internet så det är därför jag varit osynlig.Jag förlorade vår bäbis nu i onsdags i V.16, har inte riktigt förstått ännu...Jag önskar Er stort LYCKA TILL allihop!
    Nej, vad tråkigt! Kramar till er!
    annanazell skrev 2009-12-13 09:50:13 följande:
    Usch idag är en hemsk dag för mig.. Han kommer och hämtar alla sina grejor idag. Mår piss, gråter...
    Kramar till dig oxå! Håll ut tjejen! Försök att fokusera på dig själv o barnen nu bara.

Håller med om att det är lugnt här. Fast då behöver man ju inte vara orolig att man inte hänger med i svängarna fast man inte är inne o läser stup i kvarten.

Har alla bokat in rul redan? Jag ska till bm nästa måndag o då bokar hon in en tid åt mig.

Här börjar det bli kaos. Vi har just sålt vår lägenhet o kommer att flytta 1.1 så vi börjar ha en del lådor överallt. Dessutom håller man på o byter ut alla fönster här i huset o vi står på tur på torsdag. Då måste vi flytta undan allt 1,5 m från fönstren o dessutom täcka över känsliga saker för det kommer att damma en hel del har jag förstått. Mycket att stå i...
  • Milliemolly

Jag fick RUL den 12 januari, enligt kub+ vul är jag då i 19+2 men enligt sista mens som BM går efter (trots att de andra 2 sagt samma) 18+2

Sent tycker jag! Förra grav. gjordes det i vecka 17+.........men de verkar skjuta pa allt och dra in på BM-besök

• smultronet77

Summer och Dottan55: Har precis likadant att det strålar och hugger ibland. Känns riktigt mycket och inte alls något roligt. Hoppas verkligen inte att man blir förkyld och måste nysa hela tiden!

Stor bäbislängtan: Nej!! Vad tråkigt! Vecka 16 är ju ändå rätt så sent. Fick ni någon förklaring? Jobbigt att vara utomlands när något sådant händer. Thailand har väll ganska bra sjukvård ändå vad jag förstått?

annanazell: Tänker på dig, var stark och försök att tänka på barnet och inte på honom. Säkert lättare sagt än gjort, speciellt så här i jultider...

Är det någon mer än jag som får håll jättelätt? Behöver ibland inte alls gå så långt, utan får håll väldigt lätt. Hoppas det också är normalt :)

• kela81

Stina84: Jag blev med galen utan datorn först, men nu har jag nog vant mig, orkar knappt slå på makens jobbdator när den nån gång är hemma haha...
    Har inte fått behandling ännu mot GBS, fick lämna nytt prov i fredags så ska jag till läkaren i morgon så får vi se. Tror med att det kommer gå bra, det fixar sig med både GBs och Rh-negativitetetn, det finns ju mediciner mot allt nu ju (typ)
    Men det är ändå lite typiskt att man ska åka på det med

Summer: ja, skönt att vi alla har lite liknade symtom, och det är ju inte så kontisgt egenterligen, med tanke på vad som händer där inne

• Bustrollen
    Milliemolly skrev 2009-12-13 20:57:24 följande:
    Jag fick RUL den 12 januari, enligt kub+ vul är jag då i 19+2 men enligt sista mens som BM går efter (trots att de andra 2 sagt samma) 18+2Sent tycker jag! Förra grav. gjordes det i vecka 17+.........men de verkar skjuta pa allt och dra in på BM-besök
    Jag har också rul den 12 januari. Jag tror dock att de gör det så sent beror på att det är lättare att se ordentligt ju längre vi har gått. Det är den förklaringen jag fått i alla fall. Det var likadant med kub-testet, de ville göra det så sent som möjligt just för tydlighetens skull. Sen att det känns sent är en annan sak...de flesta vill ju veta att allt är okej med jämna mellanrum och då kan det kännas som långt mellan gångerna.
  • MorV
    msfine skrev 2009-12-11 17:25:46 följande:
    Idag fick jag tid för UL den 13 januari. Längar verkligen.Det känns som jag har nått i magen, det "krampar" sig i magen när jag stressar vilket inte känns speciellt lusigt...så jag försöker ta dte lugnt men lättare sagt än gjort. Nån mer som har en sån kännsla?
    Vi har samma datum för UL!
    Jag längtar så jag blir tokig, men nu är det inte så lång tid kvar då jag räknar med att
    juldagarna kommer passera fort.

Min mage krampar om jag höjer rösten, nyser eller anstränger mig för mycket. Men som min BM sa, är det ju kroppen som talar om för mig att jag inte ska göra så, och jag får väl helt enkelt lita på den :)
Svar på tråden BF Juni 2010!