• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84
    annanazell skrev 2009-12-09 13:33:31 följande:
    Hej alla. Idag skulle jag egentligen ha gjort abort, men har bestämt mig för att behålla det. Så jag skickade sms till honom att jag hade tid för abort idag men klarade inte av att genomföra det och att jag behåller barnet... Då fick jag till svar.... Jaha. jag har sagt vad jag tycker. och jag hoppas att du inte behåller barnet för att du tror att jag ska komma tillbaka. För om du nu har bestämt dej så blir det nog aldrig vi igen... Alltså han har blivit en hemsk människa och är helt kall ju.. Hur skulle ni tyda det smsét? Låter ungefär som att om jag hade tagit bort det så kanske han hade kommit tillbaka???
    JAg skulle tydadet som att han skriver så för att du ska TRO att han kommer tebax om du gör abort och därför välja abort och vips så har han vunnit och fått dig att göra precis som han vill men jag tror inte att han kommer tebax om än du skulle välja abort..
  • MorV
    Ellie84 skrev 2009-12-09 09:06:49 följande:
    God morgon flickor..Idag har jag gått an och försökt städa här hemma..Det blir pota på en stund, sen sitta, pota på ochsitta osv..Nån som har likadant..Ja ni är duktiga ni som bakar..Jag skulle vilja men orken finns inte riktigt..Bara att laga mat är nog..Får ta en stol och sitta på vid spisen för det blir för tradigt att stå..Känner mig lat och tjock..Måste komma ihåg att börja fota magen..Har gått upp 1.4 kg sen 5 oktober...Hur går det för er med vikten??
    Vägde mig precis och jag har visst inte gått upp ett hekto! På inskrivningen hade jag gått upp 1 kg, men inte enligt min våg.
    Skönt! Jag hoppas att jag inte går upp så mycket eftersom jag inte gått ner alla mina sluta röka kilon än, så jag har en del att gå ner ändå efter födseln.

Haha, jag sitter också på stol vid spisen eller om jag skalar potatis. haha! Men då känns det rätt ok.
  • MorV

Ojojoj, igår fick jag en riktig hormonsläng som jag inte erfarat tidigare.

Jag och sambon skojbråkade lite, och han råkade komma åt mitt bröst så det gjorde ont. Men sånt får man ju tåla när man skojbråkar!

Men inte! Jag märker hur tårarna bara börjar spruta, och snyftningarna framträder samtidigt som jag tycker att jag är så fruktansvärt löjlig att jag börjar gapskratta.
    Jag storgråter och gapskrattar om vartannat och sambon såg helt bedrövad ut, utan en aning om vad jag håller på med.

Kan ni inte dela med er av era hormonsvängar?

Och hur är det med cravings? Har ni fått några cravings än, och isf vad?

• MorV
    Milliemolly skrev 2009-12-09 19:24:02 följande:
    Äntligen vaccinerad
    Hur mår du då?
    Efter mycket om och men, så kommer jag vaccinera mig nästa vecka. Då är jag vecka 14, och hoppas att det inte kommer att påverka bebben!
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-12-09 20:36:44 följande:
    har glömt berätta för er att jag i januari kommer att påbörja resan mot mitt drömyrke; barnmorska.. Ska bli superkul att börja plugga.. Får visserligen ta studieuppehåll 1 år sen, men jag hinner iallafall fixa första terminen..
    Å vad underbart! Det är mitt drömyrke det med Vart vill du helst joba sedan då när du är färdig? Här tycker jag det är perfekt då man hoppar mellan förlossningen/bb/gyn. Vissa har ju även spec. mödravård och UL Väldigt varierande och roligt arbete Tyvärr väldigt svårt att få jobb här...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    MorV skrev 2009-12-10 09:47:30 följande:
    Ojojoj, igår fick jag en riktig hormonsläng som jag inte erfarat tidigare.Jag och sambon skojbråkade lite, och han råkade komma åt mitt bröst så det gjorde ont. Men sånt får man ju tåla när man skojbråkar! Men inte! Jag märker hur tårarna bara börjar spruta, och snyftningarna framträder samtidigt som jag tycker att jag är så fruktansvärt löjlig att jag börjar gapskratta.Jag storgråter och gapskrattar om vartannat och sambon såg helt bedrövad ut, utan en aning om vad jag håller på med. Kan ni inte dela med er av era hormonsvängar?Och hur är det med cravings? Har ni fått några cravings än, och isf vad?
    Igår var jag ju på intervju. Ringde min man när jag stod på parkeringen efteråt. Jag han inte säga mycket innan han sa att jag ringde olägligt och sa att vi fick höras senare. Helt ok, men gick hela dagen och väntade på att han skulle höra av sig. När klockan var 19 och vi ätit kvällsmat så sa jag bara:
    "Nu kommer jag säga en sak som kommer göra att du ställer en följdfråga på det. Men bara så du vet så är jag så sur och besviken nu så jag kommer inte svara"
    Han bara vadå? Jag sa bara, Du har ju inte ens frågat hur det gick på intervjun idag.... Blev helt tyst och så sa han: Förlåt, har helt glömt bort det. Haft så mkt att göra idag. Hur gick det? Jag började störtlipa och gick därifrån och klarade inte av att berätta hur det gått föräns senare på kvällen Snacka om känslig!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ellie84

Jag har inge cravings..
    Bara sug, och det är olika från dag till dag, oftast så är det en specifik maträtt som jag är sugen på och då är det bara göra den för annars har jag svårt att äta..

Har inte direkt märkt nån stark hormonsväng..
    Bara att jag är grinigare och lättare blir stött och ledsen...

• Ellie84

Vad hände??

Åt nyss luch, värmde färdigrätt i mikron..
    Åt litegrann då jag inte var så jättehungrig..
    Hinner precis ställa ifrån mig maten så är det bara
    springa på toa och hinner knappt dit innan allt kommer upp
    igen.. jag mår juh inte illa så varför spydde jag..
    Nä, tror inte att ni vet varför..
    Lära bara skriva av mig då jag blev såhimla paff...

• Sweetangel85
    Ellie84 skrev 2009-12-10 11:22:51 följande:
    Vad hände??Åt nyss luch, värmde färdigrätt i mikron..Åt litegrann då jag inte var så jättehungrig..Hinner precis ställa ifrån mig maten så är det baraspringa på toa och hinner knappt dit innan allt kommer uppigen.. jag mår juh inte illa så varför spydde jag..Nä, tror inte att ni vet varför..Lära bara skriva av mig då jag blev såhimla paff...
    Exakt så blev de för mig i förrgår.. Skulle bara ta en sista klunk julmust osen resa mig.. mådde inget tilla eller nåt.. Sen gick jag några steg o jag kände att jag skulle spy, NU, apropå inget.. fick kuta in på toa oa spydde upp allt jag hade ätit..

heeelt weird jag vet, hehe konstigt
  • Ellie84
    Sweetangel85 skrev 2009-12-10 12:28:46 följande:
    Exakt så blev de för mig i förrgår.. Skulle bara ta en sista klunk julmust osen resa mig.. mådde inget tilla eller nåt.. Sen gick jag några steg o jag kände att jag skulle spy, NU, apropå inget.. fick kuta in på toa oa spydde upp allt jag hade ätit.. heeelt weird jag vet, hehe konstigt
    Ja det kommer juh helt oförberett..
    Från ingenstans.. Jobbigt då man fått i sig och man vet att det är bra att få i sig..Då vill man juh behålla maten..
    Lyckades sova en stund nu iaf innan det var dags att hämta dottern från skolan..
    Ska snart börja med middag så det finn middag ikväll till sambo och barn..
    Jag jobbar ikväll..
    Nog för att han klarar att göra middag själv men hade tänkt göra lasangette och det tar juh lite tid.. Blir så sen middag för dom annars..
    Inte sugen börja med det, men men...
Svar på tråden BF Juni 2010!