• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Summer

Jag ser att det typ inte är någon online just nu (kan tänka mig att många ser Idol) måste bara fråga en sak...

Är det någon av er som kan känna ilningar/hugg i livmodern fortfarande?
    Har haft det ikväll. Går in i v. 15 i övermorgon..

Väntar på svar!

• Tillata
    Summer skrev 2009-12-11 20:50:08 följande:
    Jag ser att det typ inte är någon online just nu (kan tänka mig att många ser Idol) måste bara fråga en sak... Är det någon av er som kan känna ilningar/hugg i livmodern fortfarande? Har haft det ikväll. Går in i v. 15 i övermorgon.. Väntar på svar!
    Jo jag har oxå så, för mig har detta kommit senaste veckan (v15). Känns väldigt obehagligt och känns mest när jag står eller reser mig upp. Ibland känns det mer krampliknande för mig,, då går det oftast över efter jag vilar en stund. hoppas att det bara är ligamenten man känner. Magen växer ju faktist på riktigt nu:)
  • ZettanA
    stina84 skrev 2009-12-11 16:14:44 följande:
    Fast man kan ju ha ett bra blodtryck och få blodtrycksfall ändå.. Låter som det var det du fick.. Obehagligt som tusan.. Tyvärr så finns det inget att göra för att höja blodtrycket... Bara att gilla läget liksom... Och som ssk sa till mig, att visst kan jag träffa en läkare och han kommer säkert vilja sjukskriva mig, men det kommer förmodligen försäkringskassan aldrig godkänna...
    Jo det är säkert så det vart för mig.. väldigt obehagligt.
    Helt sjukt att försäkringskassan inte ska godkänna nåt som en läkare ordinerat. Helt ofattbart till och med. De borde ju lita på vad läkaren har att säga liksom. Hoppas det blir bättre snart i alla fall så du slipper ha så hela tiden.
  • kela81

Hej tjejer!!!
    Jag är fort farande datorlös Och snabblånar åter igen makens jobbdator, en ny till mig står överst på önskelistan, men med tanke på ekonomin efter köksrenoveringarna så blir det nog snarare en tidning om datorer i julklapp eller nått :-/
    Hoppas åter igen att allt är bra med er och känner mig hemsk som bara kommer in här och skriver när det hänt mig något, men jag ska läsa igenom vad ni haft för er när jag fått hem min gammla skitdator igen

Jag börjar jobba igen nästa vecka och har ångest för det haha
    Illamåndeet är bättre nu , men så har jag fått GBS bakterier istället
    Och är tydligen RH-negativ...
    jaja Vecka 15 idag aillafall och magen är redan stooooor, ska lägga upp bilder sen när jag har datorn!

Kram på er!!!

• Summer
    Tillata skrev 2009-12-11 21:19:10 följande:
    Jo jag har oxå så, för mig har detta kommit senaste veckan (v15). Känns väldigt obehagligt och känns mest när jag står eller reser mig upp. Ibland känns det mer krampliknande för mig,, då går det oftast över efter jag vilar en stund. hoppas att det bara är ligamenten man känner. Magen växer ju faktist på riktigt nu:)
    Det du beskriver låter som ligamenten som drar och håller upp livmodern. Men för mig känns det som det är nära urinröret, nästan som det hugger och sticker intill det och det var utan att jag stod upp, låg helt vanligt på soffan...

Ja ja hoppas det inte är nåt farligt :)
  • kela81

Summer: så har jag med, pratade med min bm, idag och hon sa att det var helt normalt i den fasen vi är i nu!

• NellieMonique

Idag är jag 15+0 så himmla kul :D
    Lyssnade på bebisen i tisdags och hjärtat slog på bra. Nu är jag super lycklig och inte lika orolig som innan.Men visst finns tankarna där ibland.
    Nu väntar jag bara på den 7 jan då jag ska få se bebisen igen.

Hoppas det är bra med alla!
    Ha en fin Lördag!

• stina84
    ZettanA skrev 2009-12-11 21:45:49 följande:
    Jo det är säkert så det vart för mig.. väldigt obehagligt. Helt sjukt att försäkringskassan inte ska godkänna nåt som en läkare ordinerat. Helt ofattbart till och med. De borde ju lita på vad läkaren har att säga liksom. Hoppas det blir bättre snart i alla fall så du slipper ha så hela tiden.
    Jo jag håller absolu med! Helt hopplöst är det med FK... Tur jag inta har ett heltidsjobb nu iallafall utan baa jobbar x-tra Hur mår du nu då? Är det bättre?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    kela81 skrev 2009-12-11 21:47:45 följande:
    Hej tjejer!!!Jag är fort farande datorlös Och snabblånar åter igen makens jobbdator, en ny till mig står överst på önskelistan, men med tanke på ekonomin efter köksrenoveringarna så blir det nog snarare en tidning om datorer i julklapp eller nått :-/Hoppas åter igen att allt är bra med er och känner mig hemsk som bara kommer in här och skriver när det hänt mig något, men jag ska läsa igenom vad ni haft för er när jag fått hem min gammla skitdator igen Jag börjar jobba igen nästa vecka och har ångest för det hahaIllamåndeet är bättre nu , men så har jag fått GBS bakterier istället Och är tydligen RH-negativ...jaja Vecka 15 idag aillafall och magen är redan stooooor, ska lägga upp bilder sen när jag har datorn!Kram på er!!!
    Hej tjejen! Kul att se dig Jobbigt när man inte har dator. Jag skulle få panik! Jag är ju inne här sisådär hundratrettioelva ggr/dag
    Vi får hoppas du varit riktigt snäll i år då så du får vad du önskar dig av tomten
    Skönt att ditt illamående ör bättre. Surt med GBS bara... Får du behandling nu då? Och det med att du är RH- är ju tyvärr heller inget som går att göra något åt.. Men det kommer gå super ska du se! Under den tiden jag jobbade på förlossningen var det väääldigt sällan det behövdes göras något med barnet efter, men då det behövde blodbyte så gick det ändå bra De är så duktiga idag i sjukvården
    Ha det gott!
  • stina84
    NellieMonique skrev 2009-12-12 11:34:18 följande:
    Idag är jag 15+0 så himmla kul :DLyssnade på bebisen i tisdags och hjärtat slog på bra. Nu är jag super lycklig och inte lika orolig som innan.Men visst finns tankarna där ibland.Nu väntar jag bara på den 7 jan då jag ska få se bebisen igen.Hoppas det är bra med alla!Ha en fin Lördag!
    Vad mysigt att höra ♥ Jag har med UL den 7 januari
Svar på tråden BF Juni 2010!