• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Mamsterbabe
    stina84 skrev 2009-12-14 19:43:10 följande:
    Ni som vart illamående har det släpt än? Tycker så synd om er...
    Mitt släpper mer & mer, så otroligt skönt.
    Men istället så blir jag yrslig & snurrig med jämna mellanrum :/
    finns det något man kan göra emot det?
    jag dricker redan tonvis med vatten :P
  • AnAngel

stina84: igår va jag så glad för jag trodde illamåendet släppt, hade mått bra i 2 dagar... men idag var de tusen ggr värre, mått illa hela dagen och inte kunnat lämna hemmet för jag inte vetat om de skulle räcka med illamående eller kräkas med, men de har jag hittils sluppit idag . 15+0 imorgon... längtar tills jag börjar känna sparkar, kan ha tur att göra de snart eftersom moderkakan är i bakvägg... men frågan är om jag förstår va de är när jag väl känner de!

Längtar så till RUL i början av januari... men ska va jätte tydlig med att vi ej vill se så ska kika bort när de tittar de nedre regionerna, för vill verkligen ha de som en överraskning på förlossningen!

• msfine

I vecken vecka ska ni på RUL? Jag ska i vecka 20 (i Falun) tycker att det är ganska sent

• Joggi
    Jag va utanför dörren på riktigt för första gången i Lördags. Va på julbord.. Har legat ner i 10 veckor så det va lite yrsligt att vara bland folk.

Idag va jag och handlade lite julmat och har legat hela eftermiddagen. Hade så ont i fötterna, benen och ischias (stavning?) när jag kom hem.

Jag ska börja jobba igen på Torsdag därför jag tränar lite på att stå upp, haha=)

Helt klart på bättringsvägen med tanke på att jag har legat på soffan utan att sköta en endaste hushållssyssla på hela tiden! Men va tungt det kommer att bli på Torsdag, Jobbar 7.30-17.30 i köket...

Nån mer som känner sig mer trött än nånsin? Det svider i ögonen och har gjort det i några dgr! *gäsp*..
  • Soffe S

Jag har mått illa typ sen vecka 6 och är nu i vecka 15. Har börjat släppa lite,känner mest om kvällarna. Fick utskrivet Lergigan comp,men inte hjälpt.
    Mitt i alltihop fick jag även en riktigt hemsk ischias,så varit sjukskriven i 2veckor,ska börja jobba några timmar imorgon. Någon mer som har fått ischias?
    Ska till sjukgymnast imorgonbitti,kanske får man ett stödbälte.
    Känns inte riktigt som man är gravid för det har varit så mycket med illamåendet och ischiasen. Vill kunna börja njuta lite och må bra.

• Joggi

Soffe S skrev 2009-12-14 20:40:50 följande:

Jag har mått illa typ sen vecka 6 och är nu i vecka 15. Har börjat släppa lite,känner mest om kvällarna. Fick utskrivet Lergigan comp,men inte hjälpt.Mitt i alltihop fick jag även en riktigt hemsk ischias,så varit sjukskriven i 2veckor,ska börja jobba några timmar imorgon. Någon mer som har fått ischias?Ska till sjukgymnast imorgonbitti,kanske får man ett stödbälte. Känns inte riktigt som man är gravid för det har varit så mycket med illamåendet och ischiasen. Vill kunna börja njuta lite och må bra.
    Låter som mig med illamåendet. Mår oxå som sämst på kvällarna.. Ischias kände jag av idag men hoppas att jag slipper det i framtiden! Har ju varit hemma så länge så det är väl klart att det känns ikroppen min när man är på fötterna igen..
    Jag har inte heller njutit av min graviditet och hoppas att jag kommer kunna göra det..
    Har alltid sett mig med mer än ett barn och jag vill verkligen ha syskon till mina barn men just nu tänker jag hela tiden att det kanske räcker med ett. Letar fördelar med det hela tiden! Trist=(
  • Sweetangel85
    Va! Är det sant? Låter ju helt galet! Vi lever ju inte i Kina liksom...Man får hoppas att de flesta är vettiga nog att bli glada oavsett kön :)*längtar*
    MorV:

Jaaa tyvärr är det sant..
    Helt sjukt att det är så.. menmen, de ska ju finnas folk till allt? så därför tycker jag de e bra att mer o mer drar in det att man får kolla könet på RutinUL..
    Det känns ju mer värt de o kanske rädda några stackars liv som egentligen skulle blivit borttagna på RutinUL om de varit "fel" kön, o att de som verkligen vill veta kan betala.
  • Sweetangel85
    Nej, här är de samma som förut.. kan ha några dagar med mindre illamående, men sen slår de oftast hårt tillbaka så jag blir dålig i 1 vecka o måste spy 1 eller 2 ggr iaf.
    Går in i v.16 på Onsdag så snart borde de ju ge med sig..
  • Ellie84

Jag verkar vara en av få som verkligen inte har en aning om vad det är jag går och bär på, bebis vet jag, men jag vet inte om det är pojke eller flicka..
    Och folk runt omkring har delade meningar, det lutar inte åt något håll..
    Hoppas verkligen att dom kan se på UL:et..
    Jag har blivit piggare.. Eller jag tvingar mig att vara pigg.. Att orka fast jag hellst vill lägga mig ner..
    Idag, eller hela veckan inkl. helgen jobbar sambon eftermiddag..
    Han börjar åtta på morgon och jobbar till allt mellan nio och elva på kvällen..
    Det innebär att man lever som ensamstående i princip.. Så är det hela vintern..
    Tycker inte om hans vinteryrke, men det ger pengar och han trivs med det och det är huvudsaken...
    Idag har jag försökt komma ikapp med tvätten, bakat bröd (frallor) och knåpat ihop för dotterns sexårskalas som måste äga rum i helgen då jag kommer hem efter jobbet..
    Allt i sista minuten..
    Hon ville ha kalaset på leos lekland i år som flera tidigare år men det passar sig verkligen inte i år tyvärr..

Vad många som klart känner sin bebis nu, roligt..
    Själv känner jag inte min så tydligt..
    Tror bara det är den, men det behöver det inte vara för det är inte ofta den känns..
    Nån kort stund några ggr under en dag..

Långt och egentligen innehållslöst detta inlägg blev men nu har jag bidragit lite i tråden =)

• lizzzen

Hej alla
    Mitt illamående har inte släppt är i v.14 nu men hoppas varje dag.
    jag ska på rul i v.19...sååå långt tills des, bra att det är jul och nyår nu så man får annat i tankarna än bara bebis.

Svar på tråden BF Juni 2010!