• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • NellieMonique

Oh varför är det bara så i Norrköping för..
    Att det inte gör könsbestämmning.
    Jag som ville veta om det blev kille/tjej.Men ingen lust att betala pengar för det :/

jaja imorgon åker jag hem till Lund och stanar julen ut hos familjen.
    Så om ni inte hör av mig så vet ni varför :D

God Jul alla och Lycka till med magarna

• Thesso
    NellieMonique skrev 2009-12-14 22:15:16 följande:
    Oh varför är det bara så i Norrköping för..Att det inte gör könsbestämmning.Jag som ville veta om det blev kille/tjej.Men ingen lust att betala pengar för det :/jaja imorgon åker jag hem till Lund och stanar julen ut hos familjen.Så om ni inte hör av mig så vet ni varför :DGod Jul alla och Lycka till med magarna
    Det är likadant här. Ska göra RUL på NÄL i Trollhätta och där berättar dom inte heller. Tror nästan det är mer ovanligt än vanligt att man får vet apå sitt vanliga RUL.
  • Ellie84

men helt sinnessjukt att välja abort halvvägs in i grav..
    Tror ni inte många hellre gör FVP och tar bort det fleraveckor tidigare än väntar till RUL..?
    Om ni frågar snällt kanske ni får veta.. =)
    Jag kommer fråga och här får man veta..
    Bara hoppas att dom ser det..

Ska snart pålketion, motivationen är låg..
    Känns som man slutat leva lite sen man blev grav, man orkar helt enkelt
    inte i samma taktoch utsträckning som tidigare..
    Nu gör man det man måste men inte mye mera haha..
    Nej nu ska jag göra mig klar..

Vad händer i veckan då..?
    Såg att nån skulle bort...
    Själv ska jag försöka pynta klart och städa inför kalaset..

• Made in Taiwan
    Summer skrev 2009-12-14 13:00:00 följande:
    Sweetangel85 skrev 2009-12-14 12:57:29 följande: Va! Är det sant? Låter ju helt galet! Vi lever ju inte i Kina liksom... Man får hoppas att de flesta är vettiga nog att bli glada oavsett kön :) *längtar*
    Jag tror nog att det just är Kina som har skapat detta problem, men jag fattar inte varför svenska BM ska anse det vara en risk att svenska mammor och pappor ska göra abort. Men å andra sidan, det finns ju alla möjliga typer av veta bäst BM's där ute.... så nåt knäpp har dom fått.

Jag tycker att det är kul att veta könet, men det är naturligtvis upp till var och en. Men jag känner bara att om jag vet om det är en pojke eller flicka, så har jag någonting att glädjas under tiden man ändå väntar och väntar och väntar. Men man blir ju glad vilket som! En överraskning är ju såklart också trevligt, men då är det mer att barnet är framme, inte könet.

/A.
  • Sweetangel85
    Thesso skrev 2009-12-15 08:06:37 följande:
    Det är likadant här. Ska göra RUL på NÄL i Trollhätta och där berättar dom inte heller. Tror nästan det är mer ovanligt än vanligt att man får vet apå sitt vanliga RUL.
    Ahh där gjorde jag mitt RUL med sonen, bodde i Trollhättan innan vi flytta hit
  • Sweetangel85

För mig stämmer de inte än så länge, att det e annorlunda med andra barnet..
    Har inte känt barnet tidigare, vad jag vet.. jag trodde mig att jag kände fladder i v.14 men e inte heelt säker.. Magen e inte större, snarare mindre.
    Sen tycker jag de känns som om bebisen ligger längre in denna gång, allt känns mkt längre in.. svårt o förklara men.. visst väger jag mer nu, men jag e ändå inte så "fet" på magen så att jag inte skulle känna..

Usch, man e ju lite orolig om de växer på som de ska då där inne.. Jag har ju inte som er alla andra gjort VUL, Kub o allt.. Jag kommer inte se bebisen förens 7 Januari, v.19 för första ggn.. usch.. hoppas jag åtminstone känner ngt i magen innan dess.

• majess
    Sweetangel85 skrev 2009-12-15 10:46:52 följande:
    För mig stämmer de inte än så länge, att det e annorlunda med andra barnet.. Har inte känt barnet tidigare, vad jag vet.. jag trodde mig att jag kände fladder i v.14 men e inte heelt säker.. Magen e inte större, snarare mindre. Sen tycker jag de känns som om bebisen ligger längre in denna gång, allt känns mkt längre in.. svårt o förklara men.. visst väger jag mer nu, men jag e ändå inte så "fet" på magen så att jag inte skulle känna.. Usch, man e ju lite orolig om de växer på som de ska då där inne.. Jag har ju inte som er alla andra gjort VUL, Kub o allt.. Jag kommer inte se bebisen förens 7 Januari, v.19 för första ggn.. usch.. hoppas jag åtminstone känner ngt i magen innan dess.
    vad skönt att höra att det är fler därute... jag känner ingenting,har gått 15 fulla på fredag... gått upp 800 gram allt som allt och är nog inne i de berömda spökveckorna,ingen växtvärk,visst ömmar brösten om man klämmer på dem,inga dragningar el ngt o tröttheten har definitivt lagt sig. den enda gången jag märker ngt är väl på kvällen då man ser pluffsig,fet o äcklig ut på magen.............
  • Harley

Hello girls,
    Jag läser här som vanligt varje dag men hinner sällan kommentera...
    Lider med ser som det inte har gått så bra för. Oron finns alltid där för att det ska drabba en själv eller någon i ens närhet.

Jag har börjat få foglossning och sover med kudde mellan knäna. Det känns lite bättre då. Annars har jag inte så många symtom. Lite halsbränna då och då, men det är inte så farligt.

På måndag ska jag göra fvp. Är ganska nervös kan jag lova. Usch det är inte trevligt alls, men gör inte ont i alla fall. Mest bara obehagligt. Det värsta är väntan på provsvaret...

Jobbet kallar...

Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • stina84

Skönt att höra att för de allra flesta så verkar illamåendet börja ge med sig nu iallafall. 

msfine: Jag är i v.19 när jag har mitt RUL. Tror det är ganksa vanligt att man får en tid kring v.18-20. Du hade bara "oturen" att få det kring de sista veckan...

Ellie84: Ja vad händer i veckan.. Samma som du. Pynta klart och städa. Tänkte jag skulle ta mig i kragen och baka lite med.. Har fortfarande inte gjort pepparkakshuset...

Nelliemonique: Här i Jönköping får man inte heller reda på könet.. Tror det kommer bli så mer och mer över hela landet faktiskt.. Dessutom går ju själva undersökningen ut på att kolla så att barnet är välskapt och könet har ju inget med det att göra

Made in Taiwan: Fast det är ju långt ifrån bara svenskar som bor i Sverige Sverige är idag, verkligen ett mångkulturellt land. Sedan kan ju inte bm bara säga till en viss grupp invandrare (förstå mitt uttryck rätt) att nej ni får inte veta könet för i eran kultur tar man bort barnet om det är fel kön, men är du svensk så går det bra att få veta. För att slippa den diskrimineringen så säger man istället att ingen får veta. Tycker faktiskt att det är jätte bra  

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!