• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Harley

Åååååå jag har känt bubbel i magen... Nu är det på riktigt liksom

Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • Joggi
    Mollystar skrev 2009-12-15 15:44:43 följande:
    Ja då ska jag oxå fråga mycket snällt. :) Man kan ju boka sån där köns UL men kanske inte i huddik då. vet du nått om det?
    Ja vi får hålla tummarna=)

Tror man bokar privat isf, och det finns privatklinik i Gävle närmast oss. Dom tar 300 kr/besök. Va där på tidigt UL men tyckte att läkaren va riktigt dålig så jag vill hellst inte gå dit igen.. Annars finns det väl en del kliniker i sthlm men man kanske inte vill åka ner dit bara för det..
    Jag VILL veta vilken sort vi ska få! *ivrig*
  • Mollystar
    Joggi skrev 2009-12-15 16:03:46 följande:
    Ja vi får hålla tummarna=)Tror man bokar privat isf, och det finns privatklinik i Gävle närmast oss. Dom tar 300 kr/besök. Va där på tidigt UL men tyckte att läkaren va riktigt dålig så jag vill hellst inte gå dit igen.. Annars finns det väl en del kliniker i sthlm men man kanske inte vill åka ner dit bara för det..Jag VILL veta vilken sort vi ska få! *ivrig*
    Ja får väl ringa till gävle då om dom är motsträviga i Huddik. vet du vad den kliniken hette?
    Ja jag vill oxå veta ju dom måste säga i huddik annars blir jag sur. jag tycker att man själv ska få bestämma det.
  • Joggi
    Mollystar skrev 2009-12-15 16:23:30 följande:
    Ja får väl ringa till gävle då om dom är motsträviga i Huddik. vet du vad den kliniken hette?Ja jag vill oxå veta ju dom måste säga i huddik annars blir jag sur. jag tycker att man själv ska få bestämma det.
    Läkarhuset
    Telefon: 026-157551

300 kr är ju väldigt billigt tycker jag. Är inte helt säker på att man kan boka köns-ul där men eftersom det är en privat klinik så borde dom ju ha det!

Jag tycker oxå att man ska få bestämma det själv, och är det så att dom är rädd för att man ska göra abort så kan dom väl skriva upp könet i journalen eller nåt om man vill det och skicka ett brev i vecka 25-30 eller så..
    Jag skulle tycka att det va jätteskönt att ha ett namn klart och slippa säga "han/hon/det". Letandet på namn blir ju lättare oxå, hälften med jobb=)

Shit va det vräker ner med snö här alltså!! Har snöat konstant sen igår och det skulle bhövas skottas igen. Skottade lite md sambon idag och tog det väldigt väldigt lugnt. Efteråt fick jag så otroligt ont i ryggen längst ner vänster om svanken om man säger. Det har inte släppt ännu=( Är orolig på hur min trötta kropp som legat på soffan i 10 veckor kommer klara av att jobba ett 10-timmars pass på Torsdag.. Orolig=( Men längtar samtidigt för jag saknar jobbet och alla jobbarkompisar.. Va bara tvungen att skriva av mig lite...
  • hoppfull trots allt
    Ellie84 skrev 2009-12-15 08:52:00 följande:
    men helt sinnessjukt att välja abort halvvägs in i grav..Tror ni inte många hellre gör FVP och tar bort det fleraveckor tidigare än väntar till RUL..?Om ni frågar snällt kanske ni får veta.. =)Jag kommer fråga och här får man veta..Bara hoppas att dom ser det..Ska snart pålketion, motivationen är låg..Känns som man slutat leva lite sen man blev grav, man orkar helt enkeltinte i samma taktoch utsträckning som tidigare..Nu gör man det man måste men inte mye mera haha..Nej nu ska jag göra mig klar..Vad händer i veckan då..?Såg att nån skulle bort...Själv ska jag försöka pynta klart och städa inför kalaset..
    Hos oss får man inte ens veta könet på FVP längre..
  • hoppfull trots allt
    Harley skrev 2009-12-15 11:21:23 följande:
    Hello girls,Jag läser här som vanligt varje dag men hinner sällan kommentera...Lider med ser som det inte har gått så bra för. Oron finns alltid där för att det ska drabba en själv eller någon i ens närhet. Jag har börjat få foglossning och sover med kudde mellan knäna. Det känns lite bättre då. Annars har jag inte så många symtom. Lite halsbränna då och då, men det är inte så farligt.På måndag ska jag göra fvp. Är ganska nervös kan jag lova. Usch det är inte trevligt alls, men gör inte ont i alla fall. Mest bara obehagligt. Det värsta är väntan på provsvaret...Jobbet kallar...
    Ska också göra FVP på måndag och känner att jag stänger in mig i en bubbla mer och mer inför provet.. Själva sticket gjorde ju inte ont men att vänta på svaret känns värst och att ta konsekvenserna av det om det visar sig inte vara bra.. Dessutom är det jul så man hinner inte få svaret innan jul tyvärr, bara om det är negativt för då ringer dom ju..
  • stina84

Nu har jag och dottern varit iväg på köpcentrumet här i stan och handlat lite julklappar. Sedan bar det av till affären och handla lite taccos till ikväll, blev så sugen Och en massa apelsiner! Tror det är mitt cravings (stavning?) faktiskt Helt galen i apelsiner! Åkte hemifrån vid 13 och var hemma igen vid 17 och nu har jag skitont i blygbenet och ryggen av foglossningen ocg har även en hel del sd... Så himla surt! Jag kommer garanterat inte kunna jobba hela graviditeten ut!. Tänk i hemtjänsten går vi ju hela tiden och på akuten är det också mkt gång samt stressen... Kommer aldrig palla det graviditeten ut...

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ellie84
    Thesso skrev 2009-12-15 14:54:16 följande:
    Måste fråga en grej om dessa sd. Var känner ni av dom? Jag brukar få stenhård mage ovanför magen och upp mot revbenen ibland. Kommer ihåg att jag bara fick hård mage förra gången men inte exakt var det kom och tror inte det var så här tidigt heller. är ju bara i v 15. Kan det vara sd eller är det nåt annat. Får det ofta efter jag ätit eller druckit och man känner verkligen att det spänner
    mina är längst ner i magen
  • Mollystar
    Joggi skrev 2009-12-15 17:08:11 följande:
    LäkarhusetTelefon: 026-157551300 kr är ju väldigt billigt tycker jag. Är inte helt säker på att man kan boka köns-ul där men eftersom det är en privat klinik så borde dom ju ha det! Jag tycker oxå att man ska få bestämma det själv, och är det så att dom är rädd för att man ska göra abort så kan dom väl skriva upp könet i journalen eller nåt om man vill det och skicka ett brev i vecka 25-30 eller så.. Jag skulle tycka att det va jätteskönt att ha ett namn klart och slippa säga "han/hon/det". Letandet på namn blir ju lättare oxå, hälften med jobb=)Shit va det vräker ner med snö här alltså!! Har snöat konstant sen igår och det skulle bhövas skottas igen. Skottade lite md sambon idag och tog det väldigt väldigt lugnt. Efteråt fick jag så otroligt ont i ryggen längst ner vänster om svanken om man säger. Det har inte släppt ännu=( Är orolig på hur min trötta kropp som legat på soffan i 10 veckor kommer klara av att jobba ett 10-timmars pass på Torsdag.. Orolig=( Men längtar samtidigt för jag saknar jobbet och alla jobbarkompisar.. Va bara tvungen att skriva av mig lite...
    Jasså där har jag gjort min förbehandling inför ivf så jag känner han. Lite tystlåten men jag tycker han är bra. Ska absolut ringa han isåfall och höra om man kan få komma och kolla könet där.
    Ja jag håller med dig till fullo så kan man ju göra om dom är rädd för det isåfall men jag skulle ju alldrig göra abort om det var fel kön .
  • Joggi
    Mollystar skrev 2009-12-15 17:44:24 följande:
    Jasså där har jag gjort min förbehandling inför ivf så jag känner han. Lite tystlåten men jag tycker han är bra. Ska absolut ringa han isåfall och höra om man kan få komma och kolla könet där. Ja jag håller med dig till fullo så kan man ju göra om dom är rädd för det isåfall men jag skulle ju alldrig göra abort om det var fel kön .
    Jaha, har en kompis som oxå går där för ivf och hon gillade han heller inte..
    Jag fick inte veta nåt när jag va på UL. Jag såg bebisen och hjärtat slog inget mer. Inga mått, absolut ingenting! Det är väl kanske för att han är tystlåten som det blev så men jag tycker ändå att han hade kunnat komma med lite mer info, pratat lite. Min sambo gillade han inte heller. Kanske bara fick fel första intryck då..

Nej gud absolut inte! Fattar inte att folk gör så, om dom gör det.. Fruktansvärt. Visst att man kan önska, men en frisk bebis så är jag nöjd! Oavsett kön!
Svar på tråden BF Juni 2010!