• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Harley skrev 2009-12-15 11:21:23 följande:
    Hello girls,Jag läser här som vanligt varje dag men hinner sällan kommentera...Lider med ser som det inte har gått så bra för. Oron finns alltid där för att det ska drabba en själv eller någon i ens närhet. Jag har börjat få foglossning och sover med kudde mellan knäna. Det känns lite bättre då. Annars har jag inte så många symtom. Lite halsbränna då och då, men det är inte så farligt.På måndag ska jag göra fvp. Är ganska nervös kan jag lova. Usch det är inte trevligt alls, men gör inte ont i alla fall. Mest bara obehagligt. Det värsta är väntan på provsvaret...Jobbet kallar...
    Känner igen det där med att sova med kudde mellan knäna, det gör jag med...
    Vad spännande! Ska ni ta reda på könet då med? Det är ju 100% vid ett FVP Det kommer säkert gå jätte bra
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Harley

Ja vi tar reda på könet på fvp, men får inte veta det förrän på RUL den 12 januari. Lååång väntan

Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • stina84
    Harley skrev 2009-12-15 11:43:56 följande:
    Ja vi tar reda på könet på fvp, men får inte veta det förrän på RUL den 12 januari. Lååång väntan
    Ja det var lång väntan... Men du vet ju vad de säger, den som väntar på något gott....
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Joggi
    Mollystar skrev 2009-12-15 10:27:21 följande:
    Vi vill veta könet så jag hoppas dom vill säga det i Hudiksvall där vi ska på UL.
    Ska oxå göra UL i Hudik, och tyvärr så får man i regel inte veta könet=( Har fått broschyr om UL i Hudik och det står klart och tydligt i pappren att man inte får veta..
    Tråkigt, jag vill veta!! Jag ska fråga väldigt snällt iaf=)
  • Ior78

I kalmar så letar de inte efter könet men om man frågar och de ser vad det är så brukar de meddela. Så vi ska iallafall fråga sen får man ju se om den vill visa upp sig eller inte

Silje 080110 nästa 100620
  • Thesso

Måste fråga en grej om dessa sd.
    Var känner ni av dom? Jag brukar få stenhård mage ovanför magen och upp mot revbenen ibland. Kommer ihåg att jag bara fick hård mage förra gången men inte exakt var det kom och tror inte det var så här tidigt heller. är ju bara i v 15.
    Kan det vara sd eller är det nåt annat. Får det ofta efter jag ätit eller druckit och man känner verkligen att det spänner

• Sweetangel85
    Thesso skrev 2009-12-15 14:54:16 följande:
    Måste fråga en grej om dessa sd.Var känner ni av dom? Jag brukar få stenhård mage ovanför magen och upp mot revbenen ibland. Kommer ihåg att jag bara fick hård mage förra gången men inte exakt var det kom och tror inte det var så här tidigt heller. är ju bara i v 15.Kan det vara sd eller är det nåt annat. Får det ofta efter jag ätit eller druckit och man känner verkligen att det spänner
    Då e de nog inte sd du känner.. sd menas med att livmodern drar ihop sig, o livmodern är ju inte ända där uppe nu Men däremot om de spänner efter att du ätit eller druckit så kan de ju vara magkatarr eller ngt liknande.. bränner de?
  • Thesso
    Sweetangel85 skrev 2009-12-15 15:04:18 följande:
    Då e de nog inte sd du känner.. sd menas med att livmodern drar ihop sig, o livmodern är ju inte ända där uppe nu Men däremot om de spänner efter att du ätit eller druckit så kan de ju vara magkatarr eller ngt liknande.. bränner de?
    Ja jag tyckte oxå det kändes konstigt när det var så högt upp.
    Nej det bränner inte. Har iof problem med sura uppstötningar redan (hade samma med sonen men inte så här tidigt)
  • Sweetangel85
    Ja jag tyckte oxå det kändes konstigt när det var så högt upp.Nej det bränner inte. Har iof problem med sura uppstötningar redan (hade samma med sonen men inte så här tidigt)
    Jaa, de e ju ifrån magsäcken så kanske de som spänner?
  • Mollystar
    Joggi skrev 2009-12-15 13:27:38 följande:
    Ska oxå göra UL i Hudik, och tyvärr så får man i regel inte veta könet=( Har fått broschyr om UL i Hudik och det står klart och tydligt i pappren att man inte får veta..Tråkigt, jag vill veta!! Jag ska fråga väldigt snällt iaf=)
    Ja då ska jag oxå fråga mycket snällt. :) Man kan ju boka sån där köns UL men kanske inte i huddik då. vet du nått om det?
Svar på tråden BF Juni 2010!