• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso
    Ellie84 skrev 2009-12-16 08:51:32 följande:
    Jag köper även lite större kläder, upp till 62 så det ska finnas så man slipper stress om detta barn skulle växa lika fort som lilltjejen gjorde,Jag kommer kolla på UL och hoppas dom ser massa säkert vad det är, fast man vet juh att hundra är det inte..Jag vet inte alls vad jag bär på eller "önskar" mig..En kille skulle vara skoj för sambon så gärna vill ha en grabb (typiskt karlar tror jag ) och vi, eller jag, har en tjeja redan, men på samma gång så skulle en flicka vara sååå gulligt då det är en sommarbebis, finns juh så otrooooligt söta klänningar
    Har en son sedan innan och lite kul hade det ju varit med en tjej för som du säger så finns det ju så himla söta klänningar!!!
    Men, jag välkomnar lika mycket en till pojk så denna gången finns faktiskt ingen "önskan" om vilket kön det blir.
  • Ellie84

Känner heller ingen direkt önskan,kanske därför jag heller inte har nån som hellst aning vad det är
    Inatt fick jag sova heeeeela natten, jag vaknade bara och var törstigoch då har jag juh en vattenflaska nedanför sänge, dessutom var jag knappt kissnödig då jag steg upp..
    Kom endast lite kiss...
    På samma gång som det var jätteskönt så blir man även lite orolig att nått ska vara galet..
    HAr juh sprungit på toa upp till sex ggr per natt tidigare..

• BabyBlue75

Det är helt normalt att man inte behöver springa på toa lika ofta har jag läst - Skönt!! då det verkligen inte var kul att vakna 4 ggr /natt bara för kissa, inte kom det speciellt mycket heller

• Thesso

För mig är det jätte olika hur ofta jag är på toa på natten. Det är allt från ingen gång till typ 3-4 per natt.
    Har sovit skit dåligt i natt. Vaknat flera gånger och haft problem att somna om. Funderade på om det kunde vara fullmåne men den verkar man ju inte kunna skylla på heller.

• stina84

Oj vad ofta ni springer på toa nattetid! Fy vad jobbigt att sömnen blir så störd.. Jag kissar ingen gång... Än så länge iallafall. Vet ju att i slutet så springer man ofta på toa och då även nattetid... Inget jag saknar precis...
    Igår beställde jag mat från ica på nätet så leveransen borde komma nu snart Så himla gött att slippa åka och handla Perfekt när man ska ha mycket och tunga saker
    Ikväll är det lucia på dotterns dagis. Får inte glömma videokameran då

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Martinis84
    Milliemolly skrev 2009-12-15 19:59:50 följande:
    Jag struntade i intelligender-testet och körde det gamla hederliga ringtricket istället Det stämde när jag väntade dottern och igår visade det kille Vi får väl se den 12 januari! Här berättar de om de kan se det, iallafall de nya BM. Förra gången fick vi en gammal och sur som inte sa ett ljud under undersökningen och när vi frågade efteråt sa hon bara : det såg OK ut! de orden ringde i mina öron resten av grav. Flera av våra vänner har fått veta könet på RUL. Men de har alla väntat killar så det är kasnke därför? Hittade en sida på nätet med köns-ULbilder och kollade gansak noga på det...............så jag kasnke kan leka amatörbm på UL och kolla könet själv
    Vad är ringtestet? Jag vill inte veta, men tycker att det är kul att spekulera. Genom att kolla magen och hur man har lagt på sig. Säkert bara skrön, men det är roligt!
  • 0810

Vi kommer inte att ta reda på könet, gjorde inte det förra gången heller, jag tycker att det är så spännande att få reda på det efter förlossningen! Men jag förstår alla som vill veta, själv ville jag veta förra gången, men sambon övertalade mig att vi inte skulle ta reda på det.

Har legat i magsjuka här några dagar, inget roligt alls. Gravidmagen har helt försvunnit, och det lilla som jag hade gått upp i vikt har jag gått ner igen, plus lite till. Vet att det inte är någon fara för den lill*, men man blir ju ändå lite orolig, särskilt när man inte har några symptom alls. Fast det är väl spökveckor nu (14+4), men jag hoppas på att jag får känna lite rörelse där inne snart! Kände i vecka 16 med dottern första gången, så det borde komma snart.

Gjorde misstaget att nysa när jag låg ner på rygg härom morgonen, och j-lar vad ont det gjorde i magmusklerna... Låg och kved i flera minuter och sambon fattade ingenting, jag kunde inte ens prata och berätta vad som var fel...

• hoppfull trots allt

har äntligen fått tummen ur och lagt upp en magbild idag.. v 14+4 Stooor mage Ligger i bildtråden om någon är intresserad..

• 0810

Hoppfull: Vi är ju lika långt gångna, men på mig syns det knappt än... Vill också ha en fin bebismage nu!

• MaraFara

Behöver inte hellre längre springa på toa nattetid, vilket är helt underbart.. Däremot har jag mens/växtvärk titt som tätt, men det är ju en tillväxtperiod nu, så det vore väl konstigt om inte det växtes och kändes ngt i magen..

Svar på tråden BF Juni 2010!