• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84

Fy vilken huvudvärk jag har idag..
    Har typ aldrig huvudvärk i vanliga fall men under denna grav har jag haft det ganska ofta, jobbigt då man inte är van huvudvärk..
    Trött är jag idag, hade just precis slumrat till på soffan idag då dottern ringde från sin kompis och hade ont i magen och ville hem,
    Stressade massa dit för att hämta hon och medans jag är där frågar hon om hennes kompis får följa med hem, så sjuk var hon, sa iaf nej..
    Sen har det varit tjat om kompis nästan sedan dess..

Men känner att jag verkligen inte orar ha två stycken sexåringar springa runt här idag..

Fortfarande inte fått tag i barnvagen jag vill ha, söker med ljus och lykta..
    Visst det är ett tag kvar men känns omöjligt att få tag på just denna..

• stina84
    Ellie84 skrev 2009-12-15 17:49:17 följande:
    Fy vilken huvudvärk jag har idag..Har typ aldrig huvudvärk i vanliga fall men under denna grav har jag haft det ganska ofta, jobbigt då man inte är van huvudvärk..Trött är jag idag, hade just precis slumrat till på soffan idag då dottern ringde från sin kompis och hade ont i magen och ville hem,Stressade massa dit för att hämta hon och medans jag är där frågar hon om hennes kompis får följa med hem, så sjuk var hon, sa iaf nej..Sen har det varit tjat om kompis nästan sedan dess..Men känner att jag verkligen inte orar ha två stycken sexåringar springa runt här idag..Fortfarande inte fått tag i barnvagen jag vill ha, söker med ljus och lykta..Visst det är ett tag kvar men känns omöjligt att få tag på just denna..
    Vad är det för barnvagn du är ute efter?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Miss Johanna

Det verkar som att de flesta ska ta reda på könet. Jag kommer inte att göra det. Känns som att det är halva spänningen med förlossningen. Tycker inte att den informationen skulle vara till nytta att veta heller, det är ju bara ett kön.

Stina84: Jag har också cravings på apelsiner, är det enda jag blir riktigt sugen på om kvällarna.

Jag trodde mitt illamående var borta, men i morse när jag åt frukost så fick jag rusa in på toa och allt kom upp. Jag mådde i och för sig bra sen, men det är inge vidare att spy Vill inte mer nu!

• Ellie84
    stina84 skrev 2009-12-15 17:53:58 följande:
    Vad är det för barnvagn du är ute efter?
    En emmaljunga cerox med mjuklift i färgen elk..
    den är från 06 eller 07
  • Thesso

Miss Johanna skrev 2009-12-15 18:05:34 följande:

Det verkar som att de flesta ska ta reda på könet. Jag kommer inte att göra det. Känns som att det är halva spänningen med förlossningen. Tycker inte att den informationen skulle vara till nytta att veta heller, det är ju bara ett kön.
    Håller fullständigt med dig! Det finns dessutom så mycket som är unisex nu så för just kläder, barnvagn. sängkläder osv så spelar det ju ingen roll om det är pojke eller flicka.
  • Ellie84
    Thesso skrev 2009-12-15 18:41:23 följande:
    Miss Johanna skrev 2009-12-15 18:05:34 följande: Håller fullständigt med dig! Det finns dessutom så mycket som är unisex nu så för just kläder, barnvagn. sängkläder osv så spelar det ju ingen roll om det är pojke eller flicka.
    Tycker inte det finns mye unisex då det kommer till kläder..
    Vill manha lite tuffare eller lite sötare så är det ujppdelat på pojke eller flicka..
    Redan på strlk 50..
    Trist då jag inte vill köpa massvis med tråkiga plaina kläder..
    Har varit på lindex och hm och här på byn påden lokala klädaffären och det är verkligen sååå uppdelat
  • elsabubblan

Tar inte heller reda på könet eftersom jag anser att det är endast könet man får veta...inte intressen, egenskaper....och det hjälper mig inte i valet av tapet heller då jag anser att barn är barn, inte kön.

• Joggi

Jag vill inte veta kön pga att jag ska rusta ett rum till bebben, köpa massa rosa/blå kläder osv. Jag vill veta kön för att jag är nyfiken! För att jag vill välja namn! För att jag är ett kontrollfreak..

Jag är lite trött på att få försvara mig för att jag vill veta. Får höra - Men herregud, du förstör ju spänningen! Varför kan inte folk acceptera båda valen? Tiderna har förändras. (Är oftast gamla tanter som säger så här)

För mig sitter inte spänningen i könet helt enkelt. Utan i vad det är för nån som kommer ut=)

Menar inte att låta arg. Jo, på dessa tanter som man ständigt måste försvara sig för. Men inte mot er här så länge ni accepterar folks egna val.

Och de som vill veta för inhandling osv är väl oxå helt normalt. Kan vara skönt att ha nåt att tänka på i slutet. Planera rummet, handla osv..

• Miss Johanna
    Joggi skrev 2009-12-15 19:12:48 följande:
    Jag vill inte veta kön pga att jag ska rusta ett rum till bebben, köpa massa rosa/blå kläder osv. Jag vill veta kön för att jag är nyfiken! För att jag vill välja namn! För att jag är ett kontrollfreak.. Jag är lite trött på att få försvara mig för att jag vill veta. Får höra - Men herregud, du förstör ju spänningen! Varför kan inte folk acceptera båda valen? Tiderna har förändras. (Är oftast gamla tanter som säger så här) För mig sitter inte spänningen i könet helt enkelt. Utan i vad det är för nån som kommer ut=) Menar inte att låta arg. Jo, på dessa tanter som man ständigt måste försvara sig för. Men inte mot er här så länge ni accepterar folks egna val. Och de som vill veta för inhandling osv är väl oxå helt normalt. Kan vara skönt att ha nåt att tänka på i slutet. Planera rummet, handla osv..
    Det är klart att alla ska få tycka som de vill, och jag har absolut inget emot dem som kollar upp könet. Jag skrev bara vad jag tycker. Och jag tycker inte att jag är gammalmodig för det
  • Joggi

Miss Johanna skrev 2009-12-15 19:19:46 följande:

Det är klart att alla ska få tycka som de vill, och jag har absolut inget emot dem som kollar upp könet. Jag skrev bara vad jag tycker. Och jag tycker inte att jag är gammalmodig för det
    Ja och det får du ju göra såklart=)
    Nej jag tycker inte att det är gammalmodigt att inte kolla. Menar att det oftast är äldre som ifrågasätter på ett otrevligt sätt..

Jag kommer säkert inte få kolla könet ändå tyvärr..
Svar på tråden BF Juni 2010!