• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84

Jag beundrar dom som kan hålla sig..
    Jag vill veta så mye som möjligt hela tiden =))

• Joggi
    Ellie84 skrev 2009-12-15 19:25:40 följande:
    Jag beundrar dom som kan hålla sig..Jag vill veta så mye som möjligt hela tiden =))
    Absolut jag med. Man är nog lite föör nyfiken här i livet=)
  • MaraFara

Har redan bokat tid för 3D/4D-ultraljud i Sthlm.. Då ingår könsbestämning, och jag är fast besluten att ta reda på vad det är.. Har velat det med alla mina barn, men nu när jag är ensamstående så kan jag göra det utan att ta hänsyn till ngn pappa.. Nu bestämmer jag helt å hållet själv på ett annat sätt än om man är sambo..

• Milliemolly

Jag struntade i intelligender-testet och körde det gamla hederliga ringtricket istället

Det stämde när jag väntade dottern och igår visade det kille

Vi får väl se den 12 januari! Här berättar de om de kan se det, iallafall de nya BM. Förra gången fick vi en gammal och sur som inte sa ett ljud under undersökningen och när vi frågade efteråt sa hon bara : det såg OK ut! de orden ringde i mina öron resten av grav.

Flera av våra vänner har fått veta könet på RUL. Men de har alla väntat killar så det är kasnke därför?

Hittade en sida på nätet med köns-ULbilder och kollade gansak noga på det...............så jag kasnke kan leka amatörbm på UL och kolla könet själv

• hoppfull trots allt

oj vad det pratas kön och att kolla eller inte!

För mig har det aldrig funnits att ens tänka tanken på att vilja veta tidigare, när vi väntade sista tjejen, Alice så ville sambon veta men jag sa nej och då vi inte var överens fick vi inget veta på FVP och på ul sa dom till honom att det kollar vi inte här.. Runt v 30 tvärångrade jag mig och hade nästan ångest mest på alla kläder i färgen beige.. var väldigt nära att ringa till ul och tvinga dom tala om vad som stod i fvp om könet men det gick över..

Nu har jag tänkt om lite med lite påtryckning från sambon ska tilläggas Jag körde ju över honom sist gång så nu får han bestämma meen.. då fick vi reda på att dom slutat lämna ut det på fvp men ul kollar dom om bebben är sammarbetsvillig så vi får väl se.. Helst vill jag inte veta men sammtidigt är jag trött på alla kommentarer om att vi är ute efter killen nu efter 4 töser.. får vi veta på könet har vi inte tänkt att dela med oss om man klarar hålla tyst

• Thesso
    Ellie84 skrev 2009-12-15 19:02:19 följande:
    Tycker inte det finns mye unisex då det kommer till kläder..Vill manha lite tuffare eller lite sötare så är det ujppdelat på pojke eller flicka..Redan på strlk 50..Trist då jag inte vill köpa massvis med tråkiga plaina kläder..Har varit på lindex och hm och här på byn påden lokala klädaffären och det är verkligen sååå uppdelat
    Kan förstå dig lite men helt ärligt så behöver man ju inte sååååå mycket kläder första dagarna som gör att det blir problem att hitta unisex så för den saken tycker jag inte det spelar nån roll vad det är för kön. Tar mycket hellre överraskningen vid födseln!
  • Thesso
    Joggi skrev 2009-12-15 19:12:48 följande:
    Jag vill inte veta kön pga att jag ska rusta ett rum till bebben, köpa massa rosa/blå kläder osv. Jag vill veta kön för att jag är nyfiken! För att jag vill välja namn! För att jag är ett kontrollfreak..Jag är lite trött på att få försvara mig för att jag vill veta. Får höra - Men herregud, du förstör ju spänningen! Varför kan inte folk acceptera båda valen? Tiderna har förändras. (Är oftast gamla tanter som säger så här)För mig sitter inte spänningen i könet helt enkelt. Utan i vad det är för nån som kommer ut=)Menar inte att låta arg. Jo, på dessa tanter som man ständigt måste försvara sig för. Men inte mot er här så länge ni accepterar folks egna val.Och de som vill veta för inhandling osv är väl oxå helt normalt. Kan vara skönt att ha nåt att tänka på i slutet. Planera rummet, handla osv..
    Jag kan förstå dom som vill kolla för att dom är nyfikna. Sen tycker jag inte att det blir så stort problem med kläder och sånt som folk verkar vilja "skylla" på. men jag förstår som sagt att man vill stilla nyfikenheten.
  • Smoky Barrett

Jag kommer nog inte att ta reda på könet. Eller jag kommer inte att göra det helt enkelt. Det är ju en klysha, men det spelar verkligen ingen roll för mig om det är en pojke eller flicka. Jag har ju redan en pojke och skulle älska att få en pojke till, men visst vore det kul med en flicka också.

Det här barnet kommer att få ärva så mycket kläder ifrån sonen och det spelar ingen roll om det blir en tjej, för jag gillar inte färgen rosa eller massa "prinsessigheter" så jag behöver inte veta för planeringen och handlandets skull.

Har däremot gjort rintestet, nyckeln, kinesiskakalendern och något mayagrejs. Allt visar på en flicka! haha! :) Det visar sig den 3:e juni helt enkelt.

Idag har jag gjort massa julgodis och marmelad, så jag är helt slut!

Hoppas ni har det bra!

• BabyBlue75

För min del spelar det inte någon som helst roll om vi tar reda på könet eller inte, samma för min sambo. Dock har jag av olika anledningar fått för mig att det en tjej....

• Ellie84

Jag köper även lite större kläder, upp till 62 så det ska finnas så man slipper stress om detta barn skulle växa lika fort som lilltjejen gjorde,
    Jag kommer kolla på UL och hoppas dom ser massa säkert vad det är, fast man vet juh att hundra är det inte..

Jag vet inte alls vad jag bär på eller "önskar" mig..
    En kille skulle vara skoj för sambon så gärna vill ha en grabb (typiskt karlar tror jag ) och vi, eller jag, har en tjeja redan, men på samma gång så skulle en flicka vara sååå gulligt då det är en sommarbebis, finns juh så otrooooligt söta klänningar

Svar på tråden BF Juni 2010!