• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • hoppfull trots allt
    0810 skrev 2009-12-16 15:18:37 följande:
    Hoppfull: Vi är ju lika långt gångna, men på mig syns det knappt än... Vill också ha en fin bebismage nu!
    Den kommer ska du se och då har du din fina bebismage medans jag är som en flodis.. Hoppas jag inte drar iväg, har inte varit extremstor dom andra gångerna men man vet ju aldrig. Var du stor sist gång?
  • 0810

Hoppfull: Nej, jag var väl normalstor från början och gick upp åtta kilo totalt, så det får man väl vara glad för... skulle vara så mysigt med en mage så att det syntes att man var gravid bara, men det kommer ju snart.

• Ellie84

Gud vad flitig jag varit ikväll..
    Jag plockade ir alla grejer från toaletten då det var tal om att den skulle rustas, men då åkte karl på jobb så allt sådant har stått i städskåpet över en månad, ikväll fick jag äntligen tummen ur och plockade tebax allt..
    Håller på komma ikapp med tvätten oxå, skönt, även städat och skurat kök och städat och plockat i ordning och sorterat i städat i städskåpet..
    Gjort gomiddag och tre matlådor till karl och kokat soppkött så det finns färdigkokt den dagen man vill äta köttsoppa..
    Då tar den bara en kvart istället för 2 timmar..
    Känner mig så duktig och nöjd med dagen..
    Det var länge sedan jag orkade göra så mycket på en dag..
    Man har nästan gråtit bara av tanken på att man måste göra middagen för dagen...
    Nu ska jag surfa runt lite här på FL innan jag gör natt och hoppas sambon kommerhem snart och att dottern kan somna snart...

Vad har ni haft för er??

• AnAngel

Milliemolly: hur gör man ringtestet?
    Vi vill inte veta könet,men att testa med lite skrock saker roar mig,haha... de är så kul att höra allas spekulatiner... gframförallt nu när magen syns en hel del! Får se hur de blir, hälften verkar gissa pojke resp flicka, så 50% får ju rätt...haha... själv har jag ingen aning... får se om jag får ngn känsla längre fram... vissa säger att de får de... men vet ju att de är en bäbis där inne i allafall och ingen kattunge, *S*.

Springer fortfarande på toa 2-4 ggr varje natt... men somnar snabbt om igen... v 15+1 idag... börjar gå undan nu!

• Ellie84

AnAngel:
    Jag svara så då folk frågar vad jag tror att det är: en bebis förhoppningsvis, annars vet jag inte hur jag sku förklara mig brukar jag svara

Jasså kan man få den känslan längre fram?!
    Undra om den hinner komma innan jag har ULetden 11..
    Annars får vi väl iaf förhoppningsvis reda på där

• Ellie84

Lugnt här..
    Första gången jag hinner skriva två inlägg på rad fast det är en ny dag..
    Varit med hunden till vet idag, dom trodde när vi ringde att det var mjällkvalster som tydligen är svårbehandlat som f*n..
    Men efter mycket om och men, 23 minus ute, fick gå själv till bilenoch försöka få fast dessa djur på tejp för det är tydligen grymt smittsamt och dom ville inte ha in honom eller ha nått med hunden och göra eftersom dom kommer ha fler patienter idag..
    Fick iaf efter mye om och men fast på tejpen och det visade sig det "bara" var löss..
    Nu ska han och alla djur i släkten behandlas samtidigt då detta ständigt återkommer så smittar det mest troligt fram och tebax..
    Måste ringa runt till alla idag och be dom ringa vet ich få recept på nått extra starkt som vi alla ska börja med på en gång..
    Sen ska det saneras här hemma...
    Suck...

• 0810

Ellie: vad duktig du har varit och fixat hemma, min energi börjar också komma tillbaka så smått nu, skönt! Vi satte upp julgranen och pyntade en massa igår, Leona skulle sitta under granen och krama tomten hela tiden, mysigt... .

Usch vad jobbigt med hunden, förstår att det blir sanering hemma då...

• Ellie84

Jo verkligen skönt med energi igen..
    Fast förmiddagarna vilar jag..
    Men hellre det och orka på kvällen än att vara trött hela dagen..
    Jag får inte upp min bild i bildtråden :/ kopierar bilden men kan inte välja klistra in i bildtråden..
    Men finns i mitt galleri om nån är intresserad..

Ikväll blir det jobba..
    Ett sextimmarspass..
    Skönt..
    Fått bra med tid den här månaden plus all storhelg som kommer..
    Blir ikea i februari då man fått in denna fina lön, sen fyller jag år i februari, 14de, så ska önska mig presentkort på ikea då..
    Köpa massa fint till bebben..
    Då kanske man även vet vad det är..

• Ellie84

Glömde juh det jag skulle fråga:

KAn bebisarna sova i vaga under natten första tiden??
    Vi har så trångt i sovrummet och sambon har gjort en jättefin vagga, men jag har hört att små barnen bara ska sova korta stunder i vagga,stämmer det??
    Vad är skillnaden på vagga och spjälsäng??

• 0810

Har inte hört något om det tidigare faktiskt, vår dotter sov i vaggan de få nätter som hon inte sov i vår säng. Vet du varför de inte ska sova länge i vagga? Det borde ju inte vara någon skillnad tycker jag, men det kanske finns någon annan här som vet mer?

Svar på tråden BF Juni 2010!