• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84
    0810 skrev 2009-12-17 10:09:35 följande:
    Har inte hört något om det tidigare faktiskt, vår dotter sov i vaggan de få nätter som hon inte sov i vår säng. Vet du varför de inte ska sova länge i vagga? Det borde ju inte vara någon skillnad tycker jag, men det kanske finns någon annan här som vet mer?
    Jag har ingen aning, bara nått jag hörde för flera flera år sedan..
    kanske googla på det...
    Men då blir detvagga om man inte hinner finna en lämplig spjälsäng..
  • MorV

På tal om nattkisseriandet så springer även jag på toa 1-3 gånger per natt.
    Det är väl ok så länge man somnar om, men ofta så lyckas jag inte somna om utan ligger vaken i några timmar. Det kan vara lite trisst, men jag är oerhört tacksam för alla filmer som går nattetid!

Är man så här "nödig" under hela graviditeten, eller är det som så mycket annat, mest i början och slutet?

• stina84

Ellie84 och hoppfull trots allt: Vilka fina bebis magar
    Ska ta mig i kragen och ta en bild och lägga upp snart

Denna dagen har än så länge vart åt h*lvete.... Vaknade med knappt 15 grader i sovrummet.. Alla lampor blinkade.. Gick upp och tittade mot masten och det bara blixtrade om den.. Maken fick ringa vattenfall som  var här på 20 min. Ingen ström på hela dagen och blåser som värsta  stormen ute! Våra utemöbler på verandan låg på andra sidan gräsmattan, och de är i trä!
    Vi bor ju ute på landet och har bara åkrar runt oss och när det blåser här, Ja då blåser det här! Nu är det 15 grader i hela huset, bara i köket det är 20 (har vedspis där) strömmen har precis kommit tillbaka nu och nu väntar man på att värmen kommer. Ska bli gott med mat nu iallafall. Man blir ju verkligen helt handikappad utan ström!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ellie84

Stina84: tack tack...
    Usch lät inte som nån vidare bra dag..
    Här är det 23 minus ute och 23 plus inne
    Ska snart iväg och jobba..
    Inte roligt att ha bilen stå ut söjn kallt utan motorvärmare men som vikarie vill jag inte betala 1800 i MÅNADEN för en stolpe utan att ens veta om jag får jobba...

Hört om spökveckor men dom är väl tidigare än jag är nu, v16, men jag känner ingenting..
    Inga ömma bröst, knappt nå rörelse i magen, kan lika gärna vara tarmarna. springer som sagt inte på toa om nätterna längre, inget illamående och tröttheten börjar ge med sig...
    hm...
    Måste se till att få tebax angelsoundet så man kan lyssna efter den lille/a..

• stina84
    Ellie84 skrev 2009-12-17 13:57:58 följande:
    Stina84: tack tack...Usch lät inte som nån vidare bra dag..Här är det 23 minus ute och 23 plus inne Ska snart iväg och jobba..Inte roligt att ha bilen stå ut söjn kallt utan motorvärmare men som vikarie vill jag inte betala 1800 i MÅNADEN för en stolpe utan att ens veta om jag får jobba...Hört om spökveckor men dom är väl tidigare än jag är nu, v16, men jag känner ingenting..Inga ömma bröst, knappt nå rörelse i magen, kan lika gärna vara tarmarna. springer som sagt inte på toa om nätterna längre, inget illamående och tröttheten börjar ge med sig...hm...Måste se till att få tebax angelsoundet så man kan lyssna efter den lille/a..
    Fy vad kallt ni har det! Vart i Sverige bor du? Vi har -7 hemma nu, tycker det räcker... Brrrr...
    Det var verkligen dyra pengar för en stolpe! Hade jag heller aldrig betalat. Speciellt som du säger när man är vikarie och aldrig vet hur mycket man får jobba.
    Jag har heller inga symtom. Fast bebben känns jag emellanåt, det ä sååå mysigt
  • Ellie84
    stina84 skrev 2009-12-17 14:19:38 följande:
    Fy vad kallt ni har det! Vart i Sverige bor du? Vi har -7 hemma nu, tycker det räcker... Brrrr... Det var verkligen dyra pengar för en stolpe! Hade jag heller aldrig betalat. Speciellt som du säger när man är vikarie och aldrig vet hur mycket man får jobba. Jag har heller inga symtom. Fast bebben känns jag emellanåt, det ä sååå mysigt
    Bor 5 mil utanför luleå..
    Jag har inte riktigt konstaterat om det riktigt är bebbe eller bara tarmarna..
    På morgon är det mest aktivitet, på kvällen är det stiltje..
    Känner du bara inuti magen eller även utanpå??
  • stina84
    Ellie84 skrev 2009-12-17 14:24:14 följande:
    Bor 5 mil utanför luleå..Jag har inte riktigt konstaterat om det riktigt är bebbe eller bara tarmarna..På morgon är det mest aktivitet, på kvällen är det stiltje..Känner du bara inuti magen eller även utanpå??
    Nej jag känner inget utanpå än. Men det känns väldigt tydligt innanpå nu Med dottern kände man i v.17 med handen utanpå magen. Nu har jag lite mer "hull" än den gången så räknar med att få vänta ytterligare någon vecka/or.
    Jag kan känna av det närsom jag är still. När jag rör mig känner jag inget. Fast om jag varit igång mkt under dagen så känner jag som mest
    Jaha du bor däråt, det förklarar ju endel Jag tror nog det är bebben du känner faktiskt. Var någon som sa i tråden att hon pratat med sin BM och sagt som du och hennes BM hade sagt att det förmodligen är bebis
  • Xtra

Här i Örebro har vi ca -6 grader men det blåser svinkallt. Känns som riktig polarvind... men eftersom jag ÄLSKAR snön så tänker jag inte klaga haha... det finns inget bättre än en ren hund efter en promenad! Så snön får gärna för mig stanna kvar LÄNGE! :-P

• annanazell

Jag tror jag väntar en pojke. Har det på känn. Men har gjort två intelligender test och båda två visa flicka. haha... Så jag vet inte, någon som testat intelligender?? Undra hur säkert det är.

• stina84
    annanazell skrev 2009-12-17 18:34:07 följande:
    Jag tror jag väntar en pojke. Har det på känn. Men har gjort två intelligender test och båda två visa flicka. haha... Så jag vet inte, någon som testat intelligender?? Undra hur säkert det är.
    Oj har du gjort 2? Är de inte dyra? Vet att de ska finnan någon tråd om de som testat intelligender och sedan vad svaret blivit... Kolla ett par sidor bakåt i denna tråden, tror det finns en länk där för bara någon dag sedan
Svar på tråden BF Juni 2010!