• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Xtra skrev 2009-12-17 15:08:10 följande:
    Här i Örebro har vi ca -6 grader men det blåser svinkallt. Känns som riktig polarvind... men eftersom jag ÄLSKAR snön så tänker jag inte klaga haha... det finns inget bättre än en ren hund efter en promenad! Så snön får gärna för mig stanna kvar LÄNGE! :-P
    haha ja, så mycket påls som din vovve har så fastnar det nog en hel del kan jag tänka mig. Min vovve har jätte kort päls och får ha täcke på vintern annars fryser han
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    annanazell skrev 2009-12-17 18:34:07 följande:
    Jag tror jag väntar en pojke. Har det på känn. Men har gjort två intelligender test och båda två visa flicka. haha... Så jag vet inte, någon som testat intelligender?? Undra hur säkert det är.
    kunde inte låta bli, hittade länken. Hoppas du får lite intressant läsning
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m48402242.html
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Xtra
    stina84 skrev 2009-12-17 19:19:20 följande:
    haha ja, så mycket påls som din vovve har så fastnar det nog en hel del kan jag tänka mig. Min vovve har jätte kort päls och får ha täcke på vintern annars fryser han
    Ja fyyy... när det har regnat o vi har varit på promenad så ser han snarare bajsbrun ut än vit... :-P haha. Det är ett jäkla jobb att få honom ren... och sedan torr också! Så jag ÄLSKAR de torra perioderna + snön... vilken befrielse att slippa duscha skitig hund flera ggr om dagen liksom!

Men den långa pälsen ställer till problem även på vintern... när det är sån där klumpsnö så fastnar snön i stora klumpar i tassarna på honom... även UNDER tassarna... så han har stora problem stundtals att gå stackarn och jag får stanna och få bort snöklumpar titt som tätt... :-P
  • Joggi
    Xtra skrev 2009-12-17 19:56:03 följande:
    Ja fyyy... när det har regnat o vi har varit på promenad så ser han snarare bajsbrun ut än vit... :-P haha. Det är ett jäkla jobb att få honom ren... och sedan torr också! Så jag ÄLSKAR de torra perioderna + snön... vilken befrielse att slippa duscha skitig hund flera ggr om dagen liksom! Men den långa pälsen ställer till problem även på vintern... när det är sån där klumpsnö så fastnar snön i stora klumpar i tassarna på honom... även UNDER tassarna... så han har stora problem stundtals att gå stackarn och jag får stanna och få bort snöklumpar titt som tätt... :-P
    Usch, låter jobbigt! Sj så har våran hund så långa ben så han blir aldrig skitig. Han är ju korthårig oxå (GD) så det fastnar inte mkt på han eller. Torkar tassarna på han nu när det är vinter däremot för förra grandisen vi hade fick så lätt svamp som va så otroligt jobbig att få bort! Så nu håller vi tassarna torra på lillfisen=)

Är så underbart med hund, skulle inte klara mig utan!
    Så härligt att som idag när jag har jobbat och sambon jobbar kväll så har man ändå en glad prick att komma hem till=)
  • Ellie84
    Xtra skrev 2009-12-17 19:56:03 följande:
    Ja fyyy... när det har regnat o vi har varit på promenad så ser han snarare bajsbrun ut än vit... :-P haha. Det är ett jäkla jobb att få honom ren... och sedan torr också! Så jag ÄLSKAR de torra perioderna + snön... vilken befrielse att slippa duscha skitig hund flera ggr om dagen liksom! Men den långa pälsen ställer till problem även på vintern... när det är sån där klumpsnö så fastnar snön i stora klumpar i tassarna på honom... även UNDER tassarna... så han har stora problem stundtals att gå stackarn och jag får stanna och få bort snöklumpar titt som tätt... :-P
    Pröva sånna där tossar på honom, vi har det till våran, visserligen halkiga men dom slipper obekvämligheten med snöklumpar och jag slipper ha pölar inomhus efter en stund då man kommit tebax in
  • Ellie84

Roligt att det varit lite aktivitet här idag, det har juh som stått lite stilla i tråden..
    Nu slutar jag snart för kvällen och får fara ehm till sambo och förhoppningsvis sovandes dotter som kanske eventuellt börjar bli sjuk och som ska ha kalas på lördag, hon var hos sin pappa några timmar idag %timmar, och på timmarna så hann hon bajsa tre ggr.. Inte vanligt för hon och nu ikväll då sambon natta hon så klagade hon på ont i magen och varm i panna osv, fast det kan lika gärna vara svårt att slappna av oxå, då brukar hon hitta på lite sånt, så det är svårt att veta säkert.. Får hålla koll imorn..

• majess
    stina84 skrev 2009-12-17 13:22:26 följande:
    Ellie84 och hoppfull trots allt: Vilka fina bebis magar Ska ta mig i kragen och ta en bild och lägga upp snart Denna dagen har än så länge vart åt h*lvete.... Vaknade med knappt 15 grader i sovrummet.. Alla lampor blinkade.. Gick upp och tittade mot masten och det bara blixtrade om den.. Maken fick ringa vattenfall som  var här på 20 min. Ingen ström på hela dagen och blåser som värsta  stormen ute! Våra utemöbler på verandan låg på andra sidan gräsmattan, och de är i trä! Vi bor ju ute på landet och har bara åkrar runt oss och när det blåser här, Ja då blåser det här! Nu är det 15 grader i hela huset, bara i köket det är 20 (har vedspis där) strömmen har precis kommit tillbaka nu och nu väntar man på att värmen kommer. Ska bli gott med mat nu iallafall. Man blir ju verkligen helt handikappad utan ström!
    din stackare!! du får helt enkelt se det som en historia att berätta för bebis om ngra år
  • Ellie84

STRESS!!!
    Nu har jag tjatat om detta kalas flera dagar men känner verkligen att nu är det nära..
    Har på mig till klockan tre idag att hinna klart, inhandla städa och organisera och göra ordning fikat, kommer bara finnas lite fika då det kommer serveras korv oxå, och det blir bara köpes.. Tur barn inte är så kräsna
    Ska göra ordning med serpentiner städa och rensa i mirandas rum..
    båda hennes rum, ser inte fram emot pysselrummet
    Borde börja nu och inte sitta här :-S

• hoppfull trots allt

inte många dagar kvar till jul nu och idag har yngsta dottern av dom stora fått spysjukan Tur hon är så stor så hon klarar av det själv, nu är det rumsarrest som gäller så får vi se om vi andra 5 klarar oss

• Harley

Vecka 16 idag... Börjar bli riktigt nervös för fvp på måndag. Vill att det ska vara över och att allt givetvis är bra därinne.

Nu ska jag hasta väg till en annan "rolig" händelse.... Tandläkaren.... Bara kul nu

Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
Svar på tråden BF Juni 2010!