• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84

hoppfull trots allt skrev 2009-12-18 09:08:39 följande:

inte många dagar kvar till jul nu och idag har yngsta dottern av dom stora fått spysjukan Tur hon är så stor så hon klarar av det själv, nu är det rumsarrest som gäller så får vi se om vi andra 5 klarar oss
    Usch... hoppas ni klarar er så ni slipper ligga sjuka under jul..
    jo den närmar sig med stormsteg..julen..
    Ska bli skönt då den kommit och passerat för då är det inte länge kvar innan det är UL!!!!!
    WOHO
  • Ellie84

Nu är man snart klar, får lov att vara iaf inför kalaset, ska ta övre planet med dottern nu när hon slutar, rensa ordentligt..!!!
    Bort med trasigt och använt och papper osv...

Har ni nå spännande planer inför helgen??

• Bustrollen
    Ellie84 skrev 2009-12-18 12:51:10 följande:
    Nu är man snart klar, får lov att vara iaf inför kalaset, ska ta övre planet med dottern nu när hon slutar, rensa ordentligt..!!!Bort med trasigt och använt och papper osv...Har ni nå spännande planer inför helgen??
    Vi ska nog mest packa och så(får nya nycklarna på måndag), och kanske förbereda lite bröd och dyl inför julfirandena. Men det blir nog mest lugnt här faktiskt, riktigt skönt.

Hur är det hos er då? Blir det kalas hela helgen?
  • Ellie84
    Bustrollen skrev 2009-12-18 12:59:32 följande:
    Vi ska nog mest packa och så(får nya nycklarna på måndag), och kanske förbereda lite bröd och dyl inför julfirandena. Men det blir nog mest lugnt här faktiskt, riktigt skönt. Hur är det hos er då? Blir det kalas hela helgen?
    Jo i helgen blir det överstökat sen blir det storstädning och avlusning av hund..
    Är juh tvungen sanera riktigt ordentligt.. LAgom roligt nu när man knappt har ork ändå som det är...
    Men det ska väl gå.. Sambon jobbar, som det skulle vara ovanligt, så man har eget ansvar att kalas storsanering och avlusning flyter på som det ska..
    En timme kvar nu innan kvällens arbete börjar..
    Suck
  • Sweetangel85

Måste klaga lite..

jag känner mig bara allmänt nere o bläääää.. är trött på detta illamående o denna trötthet.. tänk om de e tvillingar? hahah nerrå, men har ju tvillingsystrar o både villingar på min mammas o pappas sida, o även makens mamma o pappa sida.. så vem vet egentligen.. haha

Tror mig känna fladder ibland.. men konstigt nog är jag mer osäker denna gång på om de edet eller tarmar, än me sonen so var första ggn.. knepigt?! jaa..

Vill bara komma till UL o se så att den lever o växer som den ska..åhhh...

Hur har ni de andra ikväll?

• stina84

Oj, här var det verkligen lugnt i tråden idag..

Ellie84: Duktig du är som städat så duktigt! Jag ska faktiskt ta nederväningen nu ikväll när dottern sover, så tar jag övervåningen imorgon... Orkar inte ta allt på en och samma dag om jag inte måste. Tänkte svabba av alla golven imorgon med, det behövs nu inför jul

Hoppfull trots allt: Usch! Spysjukan är verkligen det värsta som finns! Minns när dottern hade det förra året, hon var för liten då för att kunna berätta för oss att hon behövde spy. Hon blev bara ledsen sekunden innan och då var det för sent... Sedan är det ju så smittsamt med...

Bustrollen: Vad har jag missat? Ska ni flytta?

Noomi och Emilio: Fy vad roligt! Tänk om det är tvillingar! Då blir jag avis ska jag lova Hoppas ni på det?

Idag har vi varit hos Salomes mormor Så gott att bli ompysslade en dag. Kommer dit och blir bjudna på mat, sedan går vi ut och går en sväng med vagn och hund i friska vinter vädret, underbart! Sedan hjälpte vi mormor att pynta hemma och har ätit en massa pepparkakor och myst Nu ikväll ska jag damsuga av golvet på nedervåningen, sedan ska jag ha mys för mig själv. Mannen är på julbord ikväll. Igår var han på avslutning på innerbandyn, idag julbord och imorgon julbord, så jag blir ensam 3 kvällar i rad... Tur det bara är jul 1 gång om året
    Nu pickar det på som 17 i magen *MYS*

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ellie84

Här har det lugnat ner sig i magen, brukar det kunna göra det??
    Kommer juh inte ihåg, det var juh så länge sedan sist..

Håller med Noomi och Emilio att denna gång känner jag mig mera osäker på vad det egentligen är som jag känner..

Nej nu böjar det vara dags att göra sig klar att fara och lämna barn hos barnvakt och vara och arbeta, vara flitig..
    Hade med hon sex timmar igår på arbetet på kvällen. det var ingen lek att mata och natta alla boenden med en extremt nyfiken sexåring hack i häl..
    Då ringde jag och fixade så hon kan vara med kompis idag, var tänkt hon skulle varit med idag oxå men det pallar jag inte..
    Man jag verkligen inte koncentrera sig och göra ett bra jobb..

Nu tjejr kan man nästan känna lukten av julafton så nära den är, har inte ens slagit in alla klappar än men dottern ska till pappa sin imorn, då får jag passa på..

Nej nu måste vi fara här..

Synes senare flickor

• msfine

Nu på morgonen kännde jag bubbel, pickande eller vad man ska kalla det i magen för första gången...lite fränt.

Sista veckan har min mage växt enormt, ska börja ta kort på den nu.

17 minus grader har vi i Ludvika idag *brrrr. Ska julhandla och storstäda idag så lite lär jag sticka ut snoken.

• Ellie84

vi har kring tolv minus här i norr idag.. Skönt att det sjunkit litegrann..
    nu har man rast i hela TRETTIO minuter, hur ska jag orka ha såååå lång rast
    Sen tebax och arbeta till klockan 14..
    Imorn ska det sovas ut... Dotter klagade imorse på att hon aldrig får sovmorgon stackarna så imorn ska hon få sova länge och väl... hoppas jag men bara för att man då är ledig och KAN sova så kommer hon vakna för f*n själv..
    haha

• Mamsterbabe

idag går vi in i vecka 15! Helt underbart! :)
    MEN, det verkar som om illamåendet kommit tillbaka :(
    usch, hur får man bort det?

Svar på tråden BF Juni 2010!