• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Summer
    AnAngel skrev 2010-01-01 21:51:50 följande:
    Summer: är i v 17+3 idag, inte heller känt av den på 2 dagar, inte mkt innan heller, men lite fladder då och då... och 2 nätter i rad har jag nu sovit utan att kissa på 8 tim, (innan kissat var annan var tredje timme)... Och tycker också magen är lite mindre, men allt är säkert bra, inte orolig, säkert precis så som de är! Passa på att njut! Vips är vi så stora och gnäller över att vi inte får sova för den sparkar och lever rövare!
    Tack snälla för stöttande ord! {#lang_emotions_flower}

Vad skönt att höra att jag inte är ensam om detta.

Kram
  • PiPe

Oj då ska man nog inte beställa från nätet, för då vet man ju inte vilken storlek man ska ha. Tack för hjälpen!:)

Milliemolly skrev 2010-01-01 22:12:11 följande:
    Jag måste gå upp mkt i HM.s mammabyxor. Jag har 28-29 i t ex Nudie och Replay.............på HM fick jag köpa strl 40 i mammajeans. Det var de med ficklock och knappar för 499. MIn svägerska som har samma strl som mig fick köpa strl 44 i slutet av grav.
  • Mamsterbabe

Jag har vanligtvis strl 38-40, men i H&M's mammabyxor i kostymtyg har jag nu strl 42 :)

att magen blir större gör mig ingenting, men jag blev himla ledsen & sur när jag köpte på mig 6 par trosor på lindex i min vanliga storlek & att dom sitter så tight att jag inte ens kan ha dom :(

• Ellie84

Min rumpa har oxå blivit lite större inte så värst men ändå så det märks för mig som tar på mig mina trosor och byxor. tror dock inte att det syns nå utåt..
    jag köpe ett par mammamanchester i min strlk 38 på hm och ett par mammajeans i strlk 40..
    Och det kanske är trångt första fem minuterna (okey första tcvå timmarna) men sen sitter dom löst över baken och börjar glida ner.. Så större är jag glad att jag inte köpte.. Mindre skulle jag nog inte komma i dock =).. Prövade manchesterna i 36 och kom i dom men kändes inte bekvämt.. Vill hellre att det är skönt än ser snyggt ut nu för tiden

Miranda 031228 BF 100604
  • AnAngel

...nu har jag lagt in 3 magbilder, äntligen! *S*. Får se om jag gjorde rätt bara, döpt mappen till magbilder... *S*.

• Ellie84

Dom ligger under starka bilder diona magbilder...
    Vilken babymage du börjar få.. mysigt.. Jag ser ut sådär framåt eftermiddagen och kvällen men på morgon då har jag bara en kula precis där livmoderna är.. Längtar efter bebismagen =)

Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84

nej nu ska jag vara flitig igen.. Rasten är slut för idag.. Bara bita ihop igen till 20.00 ikväll =/..
    Är det förresten fler än jag som har "träningsvärk" i vaderna??
    Mitt började igår under eftermiddagen och idag är det nästan värre..
    Kanske dags för stödstrumpor.. vecka nitton idag..
    Ryggen har även den börjat göra ont men tror jag legat knasigt bara..
    Är som mest ont åt ena sidan..

Miranda 031228 BF 100604
  • AnAngel

Ellie84: då ska du se mig på kvällen, ännu värre, de där är på morgonen! haha
    Jasså låg de under där... ja jag är inte så duktig på detta, men bra att de gick att se i allafall!

"Juni är vår månad"
  • Thesso
    AnAngel skrev 2010-01-02 12:22:14 följande:
    ...nu har jag lagt in 3 magbilder, äntligen! *S*. Får se om jag gjorde rätt bara, döpt mappen till magbilder... *S*.
    Verkligen härlig mage!!!
  • Pepparkaksdeg
    Summer skrev 2010-01-01 22:31:31 följande:
    Tack snälla för stöttande ord! Vad skönt att höra att jag inte är ensam om detta. Kram
    Jag fick precis som du fast tidigare i graviditeten. Var övertygad om att bebisen dött
    För hur 17 kan ALLA symtom bara försvinna över en natt sådär?
    Men det kan de uppenbarligen för bebisen levde i allra högtsa grad!
    Jag fick förklarat förmig att OM det nu hade varit så att bebisen verkligen dött så betyder det iaf inte att alla symtom försvinner. Alla gravidhormoner är ju kvar i kroppen ändå.
    Och att magen blivit liten och mjuk som du beskriver tyder heller inte på att något hänt med bebben. För om det hade gjort det så hade magen ändå varit lika stor.
    Vare sig bebis,mage eller livmoder KRYMPER ju inte om bebisen dör. Den avstannar i växt bara och inget man känner från en dag till en annan.
    Hormonerna spökar hit och dit och vips så har du din "hårda" kula igen!
    Idag är tex min mage bara en deg,från att ha varit klotrund och putig.
    Ligger jag på rygg känner jag INGET alls. Inte ens livmoderkanten.
    Och det gjorde jag definitivt tidigare.
    Fladder kände jag massor för en vecka sen men nu är det hellugnt där inne. Inte så mycket som ett bubbel på en vecka ungefär.
    Fast det är väl den här tiden som kallas för "spökveckor" har jag för mig så nu är det väl bara att vänta till RUL för att få se våra små leva rövare där inne igen

Själv funderar jag på att skaffa en "doppler" för att kunna lyssna på hjärtljud hemma när jag känner mig orolig. Kanske kan vara något för dig också? ?-) 
Svar på tråden BF Juni 2010!