• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Mamsterbabe
    JuliaIsabella skrev 2009-12-30 20:50:05 följande:
    Jag har rul den 20 jan 8:30 ska bli kul
    Jag har också RUL den 20 januari! :D
  • JuliaIsabella
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-30 22:58:15 följande:
    med risk att jag tjötar själv här i tråden vill jag ställa en fråga till er som har barn sen förut.. Vad heter er/a barn?Och sen till alla..Har ni några namn på gång till barnet ni väntar nu?Mina flickor heter Elin, Hanna, Louise och Alice och några namn jag/vi funderar på är Klara, Frida, Sigge.. Jag gillar även Hampus men det vägrar sambon (ön så länge ) och Elias men det går dåligt ihop med Alice tycker jag..Tycker det blir svårare och svårare med namn och framförallt att komma överens..
    Förstår mannen i förhållandet =)

Våran barn heter Julia, Isabella, Melvin och eventuellt namn på sonen i magen Agust men vill ha fler förslag
  • Milliemolly
    JuliaIsabella skrev 2009-12-30 23:25:36 följande:
    Förstår mannen i förhållandet =)Våran barn heter Julia, Isabella, Melvin och eventuellt namn på sonen i magen Agust men vill ha fler förslag
    Åh jag som tycket det var så fint att alla namnen innehåller i.....................jag vill gärna ha en röd tråd

Min dotter har i i sitt namn och jag letar på med namn med i

William
    Filip
    Vilgot
    Nils
    Emil
    Isak
    Erik
    Albin
    Alvin osv....................
  • Milliemolly
    med risk att jag tjötar själv här i tråden vill jag ställa en fråga till er som har barn sen förut.. Vad heter er/a barn?Och sen till alla..Har ni några namn på gång till barnet ni väntar nu?Mina flickor heter Elin, Hanna, Louise och Alice och några namn jag/vi funderar på är Klara, Frida, Sigge.. Jag gillar även Hampus men det vägrar sambon (ön så länge ) och Elias men det går dåligt ihop med Alice tycker jag..Tycker det blir svårare och svårare med namn och framförallt att komma överens..
    Klassiska namnpå dina flickor................Viktoria, Emma, Alva, Emilia,

Killnamn: Erik, Anton, Karl

Hrm.................Hampus har jag svårt för sedan dagis. Trodde länge att pojken hette Schampoo
  • MaraFara

Om det är en flicka ska hon heta Tindra-Li och om det är en pojke så blir det Melvin.. Mina tidigare barn heter Felicia, Corall och Alexander..

• Thesso

Ang namn så är vi väldigt inne på att det ska vara rätt så kort och funka bra utomlands. Sonen heter Theo så något som passar med det och kanske oxå har typ 4 bokstäver är vi ute efter.
    Vi vill ha det kort så det inte blir svårt för barnen att lära sig skriva sitt eget namn. Har hört om barn som har långa namn som har haft det jobbigt när andra i klassen eller dagis har lättare korta namn. Både jag och gubben har långa namn oxå..

• MalouG

Har inga barn sen tidigare.
    Är inne och funderar på Jason, Kelly, Nikolina. Alternativt så går jag och tänker på namn från serien One tree hill, mycket för att systersonen heter Lucas och ända sen han föddes och jag sen jag fick veta att jag var gravid så gick tankarna direkt till One tree Hill.

• Sweetangel85
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-30 22:39:11 följande:
    jag blev själv förvånad när bm ringde en vecka efter inskrivning (här har vi inskrivning först, sen går vi till labb efter det, och är allt bra vet eller hör du inget om dina värden förrän du har nästa besök efter rul) och sa att jag måste komplettera mina prover då det visade sig att jag hade järnbrist. Man tar ett prov till för att se vilket järn man har brist på, i mitt fall ferritin..Har en tös som fyller 1 år om några veckor, när jag väntade henne tog dom enbart hb, jag frågade en gång om dom inte kollar järnet på labb men det var inte brukligt sa dom men tydligen har dom infört det här hos oss nu, vet flera ställen dom gjort det på sen en tid tillbaka
    Men dem ser ju säkert på blodprovet de tar om man har järnbrist, o sen som du säger, för att ta reda på vilket järn så tar de ett annat prov.
    Hoppas de har koll på de iaf..
    Min pojk heter Emilio.
    Namnförslag på flicka är väl, Angelina, Alicia, Joline
    Pojk: Antony, annars inget.
    Har sjukt svårt med pojknamn så de inte e klokt..
    ♥ Emilio 080504 ♥
  • MaraFara

Fast Hb och Ferritin är olika saker.. Mitt Hb är bra, men däremot så är mitt Ferritin i botten.. Så hade man bara tagit ett Hb, så hade min järnbrist i mina depåer aldrig synts.. Ferritinet visar alltså hur mycket järn som är lagrat i kroppen..

Sen tror jag, men bara tror, att när ferritinet är kört i botten så påverkar det även i sin tur Hb..

Svar på tråden BF Juni 2010!