• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84
    Summer skrev 2010-01-01 17:29:32 följande:
    Hjälp! Jag behöver stöd och pepp. Jag har inte orkat säga något tidigare men jag har varit sjukt orolig i 2-3 dagar över bebis. Innan dess har magen växt så det knakat, jag har haft växtvärk och tyckt ibland att jag känt små rörelser där inne (fladder) men sedan 2-3 dagar tillbaka så har magen blivit MINDRE! Brösten ömmar inte längre och är inte svullna, jag känner varken rörelser eller växtvärk längre. Nu är jag SÅ orolig att bebis har dött. Har så svårt att koppla av... Jag går in i v. 18 i övermorgon... Hoppas ni alla hade en bra nyår!
    Min mage blir oxå mindre under vissa perioder och ibland rör sig bebis mindre..
    Snart har  vi RUL tjejen och då ska du se att  din bebis växer och sprattlar för fullt
    Miranda 031228 BF 100604
  • Summer
    Ellie84 skrev 2010-01-01 18:06:33 följande:
    Min mage blir oxå mindre under vissa perioder och ibland rör sig bebis mindre..Snart har  vi RUL tjejen och då ska du se att  din bebis växer och sprattlar för fullt
    Tack för stödet, skönt att höra att man inte är ensam! Bara så konstigt att allt har avtagit över en natt..
    Innan var jag inte ett dugg orolig, hade en massa symptom och tecken och nu känns magen så liten och mjuk...jag fattar ingenting :(
  • Ellie84
    Summer skrev 2010-01-01 18:09:33 följande:
    Tack för stödet, skönt att höra att man inte är ensam! Bara så konstigt att allt har avtagit över en natt.. Innan var jag inte ett dugg orolig, hade en massa symptom och tecken och nu känns magen så liten och mjuk...jag fattar ingenting :(
    Min mage bli mjukare framåt kvällen men på morgon känner man livmodern ganska skarpt och det är även på morgon bebis är mest aktiva de dagar man mest känner av aktiviteten.. Pröva ligga kvar imorn och könn på magen och ha tålamod
    Miranda 031228 BF 100604
  • Sweetangel85
    Summer skrev 2010-01-01 17:53:18 följande:
    Tack för ditt svar men jag har läst att läskiga fasen är mellan v. 10-16 och jag är ju snart i v. 18.Jag har RUL om 15 dagar...jag får väl försöka härda ut tills dess
    Men jag kände i vilket fall så me sonen o de e vanligt runt den här tiden.
    Sen har du väl set bebis på ul innan va? Då lever den självklart o mår bra!!
    ♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • PiPe

När man ska beställa mammakläder ex byxor från hm ska man då ta sin vanliga storlek 34/36 eller måste man ta större efter som magen växer?

• Summer
    Sweetangel85 skrev 2010-01-01 18:53:30 följande:
    Men jag kände i vilket fall så me sonen o de e vanligt runt den här tiden.Sen har du väl set bebis på ul innan va? Då lever den självklart o mår bra!!
    Jo, allt såg bra ut på UL v. 13 men man blir ju så nojjig...bebisar KAN ju dö i magen även sent. Men jag ska försöka tänka positivt. Tack! :)
  • AnAngel

Summer: är i v 17+3 idag, inte heller känt av den på 2 dagar, inte mkt innan heller, men lite fladder då och då... och 2 nätter i rad har jag nu sovit utan att kissa på 8 tim, (innan kissat var annan var tredje timme)... Och tycker också magen är lite mindre, men allt är säkert bra, inte orolig, säkert precis så som de är!
    Passa på att njut! Vips är vi så stora och gnäller över att vi inte får sova för den sparkar och lever rövare!

"Det blir en Juni bäbis"
  • Milliemolly
    PiPe skrev 2010-01-01 19:16:38 följande:
    När man ska beställa mammakläder ex byxor från hm ska man då ta sin vanliga storlek 34/36 eller måste man ta större efter som magen växer?
    Jag måste gå upp mkt i HM.s mammabyxor.

Jag har 28-29 i t ex Nudie och Replay.............på HM fick jag köpa strl 40 i mammajeans. Det var de med ficklock och knappar för 499.

MIn svägerska som har samma strl som mig fick köpa strl 44 i slutet av grav.
Svar på tråden BF Juni 2010!