• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84

smurfensmamma: Vad härligt att det gått så bra! Har du några fina bilder du vill visa?

MaraFara: Å vad mysigt! Hoppas ni får en underbar kväll! Längtar tills min dotter blir så stor så vi kan ha tjejkväll tillsammans

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

smurfensmamma: Vad hade du för BF innan ditt RUL?

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Summer
    Sweetangel85 skrev 2009-12-30 13:19:35 följande:
    På inskrivningen tar de ju blodprov o hb o ser om du har lågt järnvärde.. O har du då ett bra värde så behöver du inte äta järn.. men de flesta kvinnor behöver äta efter v.20.. o då är det 2:a besöket hos BM då de tar samma blodprov igen o hb. Ser de då att du har lågt så får du äta järntabletter eller dricka blutsaft eller ngt annat beroende på hur långt de är.. Men om du då inte har lågt järnvärde så behöver du inte äta extra då heller..jag åt inga järntabletter under hela graviditeten me sonen.. hade 137 vid inskrivningen, 124 sen senare så mitt var bra hela tiden..
    Åh tack snälla för all info! Vid min inskrivning var alla mina värden perfekta enligt bm men jag antar att man kan kolla igen vid RUL.
  • Thesso
    smurfensmamma skrev 2009-12-30 12:30:14 följande:
    Tack Thesso! Det gick bra, underbart att få sen den lilla/lille. BF 31a maj! Den såg minsann ut att må bra där inne, häftigt! Vi hade en bm som gick på upplärning samt en ordinarie bm, så det tog lite extra lång tid. Men när det nu gick så bra så var det ju bara mysigt att ligga där och kika på det lilla miraklet.
    Vad härligt! Inte dumt ändå med en som lär sig för då kanske ni fick se lite längre?
    Är så himla nyfiken, har inte rul föränn 7:e så det är ju nån vecka kvar men det känns som en evighet..
  • JuliaIsabella

Fick svar på mitt fostervattenprov i dag =) så glad allt var bara bra med den lille och våra barn ska få en lillebror!!!
    gott nytt år på er alla

• kela81

msfine: jobbar innom flygbranchen. Tyvärr så skiter min arbetsgivare totalt i allt vad lagar och förordningar heter, och ett bra svar på klagomål från anställda brukar tyvärr vara sparken. Vi har så kallad "betald rast" men många dagar så är vi så hårt utplanerade på dagsschemat så att vi inte hinner ta någon rast eller sitta ner.

Gothica: jag känner av bebben ibland, inte så mycket men lite små puffar och så vecka 16+5 idag.

• msfine
    kela81 skrev 2009-12-30 18:01:06 följande:
    msfine: jobbar innom flygbranchen. Tyvärr så skiter min arbetsgivare totalt i allt vad lagar och förordningar heter, och ett bra svar på klagomål från anställda brukar tyvärr vara sparken. Vi har så kallad "betald rast" men många dagar så är vi så hårt utplanerade på dagsschemat så att vi inte hinner ta någon rast eller sitta ner.Gothica: jag känner av bebben ibland, inte så mycket men lite små puffar och så vecka 16+5 idag.
    Stackars dig, låter färjäkligt. Borde inte facket gå in och säga ifrån?
  • hoppfull trots allt
    Summer skrev 2009-12-30 12:53:38 följande:
    Hej! Jag har en fråga till alla.Jag läser att det är så många som äter extra järntabletter. Hur har ni kommit på att ni ska göra det och varför?Jag träffade min bm i v. 13 senast och då nämnde hon inte det och ska tillbaka v. 19 för RUL. Är järn något man MÅSTE äta?Själv äter jag 2 st Mitt Val Kvinna och 1 st Omega-3 om dagen.
    måste bara göra ett förtydligande.. Du kan ha bra blodvärde men dåligt järnvärde, så är det för mig.. På inskrivningen hade jag ett hb (blodvärde) på 118 som är ganska ok såpass tidigt i graviditeten men ett järnvärde (ferritin) på 9 och det är för dåligt.. Ska helst inte ligga under 30.. Fråga bm nästa gång om dom inte ska kolla järnvärdet också. Jag är ordinerad extra järn men nu klarar inte kroppen det mer.. Dels spyr jag av tabletterna och så får jag världens magknip med diarre så nu ska dom få kolla om det har blivit bättre på en mån annars får dom hitta på något annat.. Förutom allsidig kost så ska man inte behöva äta järn men man behöver oftast extra när man är gravid men bm brukar ha koll på sånt, fråga som sagt var för att vara på den säkra sidan
  • hoppfull trots allt
    JuliaIsabella skrev 2009-12-30 17:22:47 följande:
    Fick svar på mitt fostervattenprov i dag =) så glad allt var bara bra med den lille och våra barn ska få en lillebror!!!gott nytt år på er alla
    Grattis! Vad skönt att allt såg bra ut.. Fick också svar i dag på vårat FVP att allt såg bra ut men hos oss får man inte längre veta kön.. avis..
  • hoppfull trots allt
    Harley skrev 2009-12-29 14:22:40 följande:
    Hoppfull trots allt- Har du fått svar på FVP? Jag börjar bli smått nojjig nu... Tror jag ringer dit imorgon om jag inte har fått svar. Vill gärna kunna slappna av under nyårshelgen.
    Hoppas du fått svar idag och att allt såg bra ut. Här kom det allt ett brev och det såg bra ut..
Svar på tråden BF Juni 2010!