• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • majess

Vi har Maeken som namn om det blir en flicka,pojk har vi ingen aning om...gillar långa namn,har det på våra pojkar...

• NellieMonique

Hej alla!
    Hoppas allt är bra med er.

En fråga äter ni mycket mer nu än när ni inte var gravida?
    Jag är inte specillt sugen på nått,och verkligen inget onyttigt mat eller godis. Tanken  får mig att må illa.
    Kan inte proppa i mig mat så där bara.

Kan man tappa matlusten som gravid?
    Jag har gått upp 1 kg max och magen växer och bebisen mår bra.Så jag är inte orolig på det sättet.
    Men man hör ju många kvinnor som vräker i sig mat och onyttigheter

Gott Nytt år på er alla!
    Kram

• stina84

NellieMonique: Vad skönt att du inte gått upp mer i vikt! Jag har gått upp 4-5kg nu, med dottern hade jag gått upp nsätan 11 kg i denna veckan så det är ju klart bättre Jag äter inte så stora portioner, nästan mindre än vanligt. Däremot så blir jag hungrig fortare. Måste äta minst var 4:e timme nu. Försöker att inte äta så onyttigt, men skiter i tänket under jul och nyår nu

Ser att ni pratar namn, tycker det är jätte svårt denna gången. Dottern har ju ett ovanligt namn, Salome. Vi vill ha ovanliga namn på våra barn. Vi hade ett namn till på listan om det blev en pojk när vi väntade dottern, men det snodde våra bästa vänner av oss... Avvaktar innan jag uttalar mig om vilka namn vi ha denna gången pga det.

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Gott Nytt År allihopa!{#lang_emotions_cheers}

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • hoppfull trots allt
    MaraFara skrev 2009-12-31 10:16:49 följande:
    Fast Hb och Ferritin är olika saker.. Mitt Hb är bra, men däremot så är mitt Ferritin i botten.. Så hade man bara tagit ett Hb, så hade min järnbrist i mina depåer aldrig synts.. Ferritinet visar alltså hur mycket järn som är lagrat i kroppen.. Sen tror jag, men bara tror, att när ferritinet är kört i botten så påverkar det även i sin tur Hb..
    Precis.. Vad hade du för ferritinvärde och vad har du blivit ordinerad för att hjälpa upp det?

Roligt att läsa om era namnförslag men det är sjukt svårt tycker jag!

Nu ska jag börja förbereda kvällens meny, vi blir 12 st personer här hemma och det vankas helstekt oxfile, kantarellsås och hasselbakspotatis.. Sallad och vitlöksbröd ska fixas också, sen blir det glass, bär och maränger till efterätt.. Mums!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER! {#lang_emotions_cheers}
  • kristallen
    JuliaIsabella skrev 2009-12-30 20:50:05 följande:
    Jag har rul den 20 jan 8:30 ska bli kul
    Då ska jag också på ul ! Fast jag skulle nog va där vid 11 tror jag .

Passar på och önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR !!
    Älskar mina barn och maken också
  • AnAngel

Om vi får en flicka så ska hon heta Kelly eller Cassandra.... sagt Kelly i alla år men nu börjat gilla cassandra massa... så får se va de blir om de blir en tös.
    Och blir de en kille blir de troligtvis Gabriel.

ÖNSKAR ALLA ETT GOTT NYTT ÅR!

"Juni är vår månad"
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-12-31 11:03:59 följande:
    NellieMonique: Vad skönt att du inte gått upp mer i vikt! Jag har gått upp 4-5kg nu, med dottern hade jag gått upp nsätan 11 kg i denna veckan så det är ju klart bättre Jag äter inte så stora portioner, nästan mindre än vanligt. Däremot så blir jag hungrig fortare. Måste äta minst var 4:e timme nu. Försöker att inte äta så onyttigt, men skiter i tänket under jul och nyår nu Ser att ni pratar namn, tycker det är jätte svårt denna gången. Dottern har ju ett ovanligt namn, Salome. Vi vill ha ovanliga namn på våra barn. Vi hade ett namn till på listan om det blev en pojk när vi väntade dottern, men det snodde våra bästa vänner av oss... Avvaktar innan jag uttalar mig om vilka namn vi ha denna gången pga det.
    usch o fy för de med namnet.. hade jg varit du så hade jag tagit de namnet iaf... absolut!!
    ♥ Emilio 080504 ♥
  • hemljuvahem

Någon mer som har superont i svanken? Eller rättare sagt lite mer ner mot stjärten.. ibland går smärtan ner i benen..

Kan inte ligga, sitta, stå.. iih
    Någon som vet vad det är elr vad det kan vara?

:S

Gott nytt år förresten! :D

• Sweetangel85
    hemljuvahem skrev 2009-12-31 17:16:15 följande:
    Någon mer som har superont i svanken? Eller rättare sagt lite mer ner mot stjärten.. ibland går smärtan ner i benen.. Kan inte ligga, sitta, stå.. iihNågon som vet vad det är elr vad det kan vara?:SGott nytt år förresten! :D
    Tyvärr låter de som foglossning
    ♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!