• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • kristallen
    JuliaIsabella skrev 2009-12-30 17:22:47 följande:
    Fick svar på mitt fostervattenprov i dag =) så glad allt var bara bra med den lille och våra barn ska få en lillebror!!!gott nytt år på er alla
    Grattis vad kul=)!!
    Älskar mina barn och maken också
  • JuliaIsabella
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-30 18:53:57 följande:
    Grattis! Vad skönt att allt såg bra ut.. Fick också svar i dag på vårat FVP att allt såg bra ut men hos oss får man inte längre veta kön.. avis..
    Tack tack och grattis själv vad skönt att få veta!! synd att ni ej får veta
    vad tror du då?
  • Milliemolly
    JuliaIsabella skrev 2009-12-30 20:11:34 följande:
    Tack så mycket!!! helt underbart
    Vilken lättnad det måste vara för er nu. När har du RUL?
  • JuliaIsabella
    Milliemolly skrev 2009-12-30 20:28:30 följande:
    Vilken lättnad det måste vara för er nu. När har du RUL?
    Jag har rul den 20 jan 8:30 ska bli kul
  • Sweetangel85
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-30 18:51:02 följande:
    måste bara göra ett förtydligande.. Du kan ha bra blodvärde men dåligt järnvärde, så är det för mig.. På inskrivningen hade jag ett hb (blodvärde) på 118 som är ganska ok såpass tidigt i graviditeten men ett järnvärde (ferritin) på 9 och det är för dåligt.. Ska helst inte ligga under 30.. Fråga bm nästa gång om dom inte ska kolla järnvärdet också. Jag är ordinerad extra järn men nu klarar inte kroppen det mer.. Dels spyr jag av tabletterna och så får jag världens magknip med diarre så nu ska dom få kolla om det har blivit bättre på en mån annars får dom hitta på något annat.. Förutom allsidig kost så ska man inte behöva äta järn men man behöver oftast extra när man är gravid men bm brukar ha koll på sånt, fråga som sagt var för att vara på den säkra sidan
    Men om man har dåligt järnvärde då säger de väl de på inskrviningen eller? Jag har aldrig fått reda på järnvärde.. är de ngt som du frågat själv o fått veta eller har de ara sagt de?
    ♥ Emilio 080504 ♥
  • mjauen

Måste slänga in en fråga här...
    Finns det nån receptfri allergimedicin man kan ta när man är gravid? Ska vara hos min syster imorgon o hon har två katter som jag får besvär av.

• hoppfull trots allt
    Sweetangel85 skrev 2009-12-30 21:27:48 följande:
    Men om man har dåligt järnvärde då säger de väl de på inskrviningen eller? Jag har aldrig fått reda på järnvärde.. är de ngt som du frågat själv o fått veta eller har de ara sagt de?
    jag blev själv förvånad när bm ringde en vecka efter inskrivning (här har vi inskrivning först, sen går vi till labb efter det, och är allt bra vet eller hör du inget om dina värden förrän du har nästa besök efter rul) och sa att jag måste komplettera mina prover då det visade sig att jag hade järnbrist. Man tar ett prov till för att se vilket järn man har brist på, i mitt fall ferritin..
    Har en tös som fyller 1 år om några veckor, när jag väntade henne tog dom enbart hb, jag frågade en gång om dom inte kollar järnet på labb men det var inte brukligt sa dom men tydligen har dom infört det här hos oss nu, vet flera ställen dom gjort det på sen en tid tillbaka
  • hoppfull trots allt
    JuliaIsabella skrev 2009-12-30 20:11:05 följande:
    Tack tack och grattis själv vad skönt att få veta!! synd att ni ej får vetavad tror du då?
    Tack! I vanlig ordning har jag ingen feeling för varken det ena eller det andra om vad det är för sort som bor i magen.. Har ju 4 tjejer sen förut så det lutar väl åt det.. Det vore väl mest praktiskt med tanke på alla kläder i rosa jag överröst Alice med
    Men för första gången någonsin önskar jag mig faktiskt en pojk!
    Vet att det kan vara känsligt att önska ett visst kön men efter 4 flickor som jag naturligtvis älskar så tycker jag att jag kan kosta på mig att önska.. Väldigt olikt mig, förstår det inte riktigt själv men men Blir naturligtvis lika glad för en liten tjej men jag tror att mannen i huset behöver lite manlig support också
  • hoppfull trots allt

med risk att jag tjötar själv här i tråden vill jag ställa en fråga till er som har barn sen förut..
    Vad heter er/a barn?

Och sen till alla..
    Har ni några namn på gång till barnet ni väntar nu?

Mina flickor heter Elin, Hanna, Louise och Alice och några namn jag/vi funderar på är Klara, Frida, Sigge.. Jag gillar även Hampus men det vägrar sambon (ön så länge ) och Elias men det går dåligt ihop med Alice tycker jag..

Tycker det blir svårare och svårare med namn och framförallt att komma överens..

Svar på tråden BF Juni 2010!