• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Pepparkaksdeg

Angående syskonvagn så har jag haft två.
    En P&T och en Babytravel
    Min tjej var 18 mån när lillebror kom.

först var P&Tn överlägsen. Bebisen kom i mars så. man var på Öppna Förskolan på Fm,sen hem och åt lunch och då var det dax för flickan att sova.
    Sen ut igen på em för lek i parken.

Sen kom sommaren. Då ville man helst vara ute hela dagen. På stranden eller i parken. Då var det bra med det större packutrymmet i Babytraveln. Fick tillockmed med ett stort parasoll så bebben kunde ligga på en filt i skuggan. Plus strandlksaker. Matsäck i kylväska samt ungefär en miljon andra grejer.
    I Babytraveln kunde storasyster vila lunch också vilket hon inte kunde i P&Tn. Syskonsitsen i den går inte att luta ett skvatt.
    Dessutom upplevde jag att det blev för varmt för bebisen att ligga därunder i hålan när solen låg på.
    Var MYCKET nöjd med Babytravelnvagnen hela sommaren. Och även om jag tycker svart är snyggast så valde jag ändå att köpa en biege. Så den höll sig så sval som möjligt. 

Sen kom hösten och fram kom P&Tn igen.Babytraveln blev stående och såldes efter ett par månader Men P&Tn har vi fortfarande kvar. Med packväskorna på sidorna så får man ändå i en hel del grejer även i den vagnen.
    Vilket är viktigt för mig för jag åker aldrig bil.

Hade jag fått en höstbebis skulle jag inte tveka att köra på en P&T och då gärna om äldre syskonet är något större än vad min tjej var. För fyfasen vilken kanonvagn det är! Använder den forfarande om tex en av ungarna är sjuka och man måste springa något ärende. Ordinarie sitsen är rejält tilltagen och min 5-åring sitter fortfarande kanon i den.
    Men till en sommarbebis. Nej.

• Pepparkaksdeg

Vi tecknar nog en barnförsäkring där bilbarnstol ingår.
    Vet att IF körde med det förut men finns säkert fler som har så.
    Då är det bara att byta in till en större när barnet växer och den sista får man behålla.
    Verkar smidigt.  

• Martinis84
    Harley skrev 2010-01-05 13:22:54 följande:
    I mitt landsting får man hyra den första bilbarnstolen för 300 kr och ha den i 9 månader tills det är dags att köpa den för lite större barn. Tror att vi hyr även denna gång.
    Vi har också det fast för 400 kr tror jag. Min kompis fick en som var helt ny... Kommer nog också hyra tror jag.
  • Martinis84
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-05 16:56:01 följande:
    Vi tecknar nog en barnförsäkring där bilbarnstol ingår. Vet att IF körde med det förut men finns säkert fler som har så. Då är det bara att byta in till en större när barnet växer och den sista får man behålla. Verkar smidigt.  
    Ah! Jag har IF som försäkringsbolag. Kankse ska kolla upp det. Tack för tipset!
  • rednose
    Martinis84 skrev 2010-01-05 19:07:55 följande:
    Ah! Jag har IF som försäkringsbolag. Kankse ska kolla upp det. Tack för tipset!
    Men det kostar väl?
    Hur mycket sklle man i så fall tjäna på att ta det genom dem istället för att köpa?
  • ZettanA

Min dotter är oxå född 07 men vi tänker inte köpa någon syskonvagn.. den vi har nu till henne står mest på dagis. Det är väldigt sällan hon åker vagn, hon går helst själv så det får bli en ståbräda till henne. men måste endå köpa ny vagn eftersom vi sålde liggvagnen när jag köpte sittvagn till Mira. står mellan en teutonia Mistral och Emmaljunga citycross.

Jag är i v. 18 och står fortfarande på minus 1 kg... väldigt skumt eftersom jag typ stoppar i mig allt som är onyttigt. Men det kommer nog snart så säjer det bara poff så har man gått upp 15kg ha ha!

Krämpor har jag dock så det räcker å blir över.. får sd om jag streear och tar i för mycke. ont i korsryggen å allmänt trött. Har nyss kommit hem från jobbet nu är det bara å slänga i mig lite käk sen måste ja ut å mocka å släppa in mina frusna hästar.

• stina84
    msfine skrev 2010-01-05 15:30:14 följande:
    Är de nån mer än mig som har lite små ångest över vikten. Är i v 18 och har gått upp 4-5 kg. Väger ganska mycket sen förut =(Och inte gör det bättre att vi har -20 grader så promenarder är inte att tänka på.
    Samma här! Är i v.19 och har också gått upp 4-5kg. Fast med dottern vid denna tiden hade jag gått upp 10 så det är ju klart bättre än sist!

Idag ha vi varit på äventrysbadet med dottern. Hon bara älskar det! Blir helt sjövild Även fast pappa tog henne det mesta så är jag helt slut efter 2 timmar där och foglossningen har kommit och hälsat pånu... Så tråkigt att man inte kan antsränga sig det minsta innan det kommer... Fast det var väldigt roligt att åka iväg med familjen och hitta på ågot och dottern hade som sagt väldigt roligt så det var det värt!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • hoppfull trots allt

jag tycker det är ledsamt att man ska haka upp sig på vikten när man är gravid.. är ju nästan det första folk frågar: Hur mycket har du gått upp då? Ungefär som att man själv SKA tycka att man blivit tjock och inte gravidvuxit..
    En sak är väl om man är överviktig så det är farligt för hälsan..
    Jag har väl ca 5 kg övervikt från början men har haft "tur" mina graviditeter och bara gått upp 6, 7, 9 och 8.5 kg ändå har jag levt och ätit det jag viljat.. Tror det har lite med gener att göra hur mycket man går upp. Hittills har jag gått upp 3.5 kg och jag vet att dt kommer mera men det är ok..
    Tycker vi ska försöka njuta över att vi växer och frodas och ger liv åt en ny människa!
    Sen kan jag förstå att det blir en helt annan sak om man levt med ätstörningar od som så många tyvärr gör och gjort i dagen samhälle..

• Milliemolly
    ZettanA skrev 2010-01-05 19:22:23 följande:
    Min dotter är oxå född 07 men vi tänker inte köpa någon syskonvagn.. den vi har nu till henne står mest på dagis. Det är väldigt sällan hon åker vagn, hon går helst själv så det får bli en ståbräda till henne. men måste endå köpa ny vagn eftersom vi sålde liggvagnen när jag köpte sittvagn till Mira. står mellan en teutonia Mistral och Emmaljunga citycross. Jag är i v. 18 och står fortfarande på minus 1 kg... väldigt skumt eftersom jag typ stoppar i mig allt som är onyttigt. Men det kommer nog snart så säjer det bara poff så har man gått upp 15kg ha ha! Krämpor har jag dock så det räcker å blir över.. får sd om jag streear och tar i för mycke. ont i korsryggen å allmänt trött. Har nyss kommit hem från jobbet nu är det bara å slänga i mig lite käk sen måste ja ut å mocka å släppa in mina frusna hästar.
    Vi går ofta på långpromenader ca 2 timmar är inget ovanligt. Vi går och handlar och till BVC osv..............dottern går gärna själv men har man en tid att passa eller om hon blir trött så känner jag att det behövs en vagn. Chariot Cougar är ju egentligen en cykelkärra som du kan koppla loss och använda som vagn..............med en hängmatta i till spädisen

Jag cyklar alltid och lämnar och hämtar på dagis, och i barnsadeln får ju bara en plats!

Kör alal ni andra bil? Eller hur löser ni sånt med flera barn?
  • kronanskvinna

Hejhej!!

Nån här som fått gravididets klåda? Har fått nån sån grym klåda & har haft det i 5 veckor nu, varken lergigan lr tavegyl funkar.. Lämnat gallsyre prov men ej fått nått svar ännu, orolig är jag då jag bara är i v17!, vill inte att de ska vara hepatos Men annars mår jag bra, börjat med järntabletter oxå, lr ah var i början på dec... Gått upp 6 gram sen 27/11 (inskrivning) och förvånad är jag så som jag äter!! Känner inte bebis än heller, men med sonen hade jag moderkakan i framvägg så antar jag har de nu o får väll vänta ett par veckor med o känna bebis.. Har Ul om 2 veckor iaf o det ser jag fram i mot.. Hoppas bebis har de bra här inne... Hur mår ni andra, nå kompikationer?

var med o skrev i början på grav, men sen vet jag ej vad som hände.. Tappa bort skrivandet o lusten, men nu är jag tillbaka =)

Svar på tråden BF Juni 2010!