• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sweetangel85

jag har inte gått upp ngt o går in i v.19 i morgon.. och då äre dags för UL... uhh jag e mer nervös denna gång än vad jag var med sonen.. puh!!
    Hoppas allt e som det ska, e ju trots allt allra FÖRSTA ggn jag ser denna bebis i morgon..

Vilka tider ska ni andra på UL:et i morgon?? lite kul o veta

♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Miss Johanna
    Sweetangel85 skrev 2010-01-06 12:19:25 följande:
    jag har inte gått upp ngt o går in i v.19 i morgon.. och då äre dags för UL... uhh jag e mer nervös denna gång än vad jag var med sonen.. puh!! Hoppas allt e som det ska, e ju trots allt allra FÖRSTA ggn jag ser denna bebis i morgon.. Vilka tider ska ni andra på UL:et i morgon?? lite kul o veta
    Själv har jag gått upp 2 kg hittills. Känns rätt bra, har ätit lite mindre än vanligt, men mycket nyttigare. Jag ska göra mitt RUL klockan 10.00 i morgon. Har också längtat efter detta jätte-mycket nu, men samtidigt så är man ju nervös! Vi får uppdatera varandra i morogn kväll hur det gått. Lycka till alla med RUL i morgon!
  • Xtra

Gud så härligt det är att vi alla börjar slinka iväg på RUL nu! Jag har mitt RUL på tisdag, så det är snart det med... jag började nedräkningen för 4 veckor sen haha, och nu är det BARA 6 dagar kvar!

• Sweetangel85
    Miss Johanna skrev 2010-01-06 12:24:27 följande:
    Själv har jag gått upp 2 kg hittills. Känns rätt bra, har ätit lite mindre än vanligt, men mycket nyttigare. Jag ska göra mitt RUL klockan 10.00 i morgon. Har också längtat efter detta jätte-mycket nu, men samtidigt så är man ju nervös! Vi får uppdatera varandra i morogn kväll hur det gått. Lycka till alla med RUL i morgon!
    Jaa känns ju ändå skönt o veta att man gjort de man kunnat lixom, sen kan man ju inte påverka viktuppgången mer. Det blir ju som det blir

Åh, jaa jag önskade vi oxå hde fått tid på morgonen. men nu får vi vänta ända till kl: 15.00.. Åh! Ja lycka till alla!!!
  • Housemouse

Jag har gått upp 1,5kg och gick in i v 18 idag, det känns ok.

Vi var på Barnens hus och Babyproffsen i måndags för att kolla vilken sorts vagn vi vill ha, och samma eftermiddag kom en sådan ut på Blocket... en Emmaljunga citycross, lättviktschassi, alla tillbehör, enfärgad svart... Visserligen var den ganska gammal, en -06, men SÅ fräsch.

Det visade sig att säljaren bor i samma by som oss, så vi kikade på den och bestämde oss direkt. Visst, vissa tycker att det är tidigt att köpa vagn redan nu, men det var precis den vagn vi ville ha till helt rätt pris. Vi är nöjda, och det är supermysigt att spana på vagnen där den står nu, hemma hos oss! {#lang_emotions_smile}

• Sweetangel85
    Housemouse skrev 2010-01-06 12:29:43 följande:
    Jag har gått upp 1,5kg och gick in i v 18 idag, det känns ok. Vi var på Barnens hus och Babyproffsen i måndags för att kolla vilken sorts vagn vi vill ha, och samma eftermiddag kom en sådan ut på Blocket... en Emmaljunga citycross, lättviktschassi, alla tillbehör, enfärgad svart... Visserligen var den ganska gammal, en -06, men SÅ fräsch. Det visade sig att säljaren bor i samma by som oss, så vi kikade på den och bestämde oss direkt. Visst, vissa tycker att det är tidigt att köpa vagn redan nu, men det var precis den vagn vi ville ha till helt rätt pris. Vi är nöjda, och det är supermysigt att spana på vagnen där den står nu, hemma hos oss!
    Det e en likadan vagn som vi har till sonen, o vi har varit supernöjda med den o den har varit toppen

jaa, e när man köper en beg. så tycker jag att om han hittar ett kap så varör inte lixom? Känns lit annorlunda när de e en sprillans ny tidigt, tycker ja
  • krissa

Hittat en modell som passar oss perfekt: Teutonia mistral s. Beställer nog en sådan så fort vi fått grepp om 2010 fäegerna :o)

Vill ha den nu!!! he he LÄNGTAR så till Juni!

• Pepparkaksdeg
    Miss Johanna skrev 2010-01-06 12:18:42 följande:
    Jag är också lite nyfiken på Teutonia, vilken modell är det du tittat på? Jag har kollat på Prestige eller Spirit S3, men är lite tveksam till en vagn med tre hjul. Men Spitit S3 såg smidig ut. Någon som vet hur en trehjuling beter sig på grusväg/snö/kullesten? Jag och min sambo är inte riktigt överens om hjulen. Jag vill ha 2 svängbara hjul framtill men min sambo tycker att de hjulen är alldeles för små, och visst det är de ju. Men de blir ju så mycket lättare att svänga med. Vill ändå ha en vagn som också fungerar på lite ojämnt underlag. Så förmodligen blir det väl jag som får ge med mig... Annars har vi kikat på en Emmaljunga City cross eller en Brio Happy.
    Har haft trehjulingar och de har funkat mycket bra på dåligt underlag.
    Inte upplevt problem med att de vagnarna kännts ostadiga. Däremot är de väldigt breda mellan bakhjulen. Vilket är ett minus men ett måste för att de inte ska bli lättvälta har jag förstått.

Så anser att två svängbara framhjul verkar vara det bästa de uppfunnit sen elektriciteten. Men som sagt,synd att de ska vara så små!
    Har du kikat på Brio Go? Ska vara bra fjädring i den så för bebis del är den nog kanon på ojämna undrelag.
    Själv funderat på en Teutonia Fun,men är skeptisk till fjädringen.
    Annars lutar det åt en Bugaboo,eftersom man kan svänga över handtaget så de stora hjulen kommer fram istället när man har lust. Borde funka bra på ojämna undrelag. 
  • Xtra
    Sweetangel85 skrev 2010-01-06 12:31:42 följande:
    Det e en likadan vagn som vi har till sonen, o vi har varit supernöjda med den o den har varit toppen jaa, e när man köper en beg. så tycker jag att om han hittar ett kap så varör inte lixom? Känns lit annorlunda när de e en sprillans ny tidigt, tycker ja
    Vi har redan köpt en sprillans ny vagn... men det är en 2009 års modell och fanns bara några kvar, så vi slog till eftersom vi fick den till jättebra pris. Jag tycker iaf att det var jättebra att vi slog till även om det känns väldigt tidigt fortfarande
  • Pepparkaksdeg
    Xtra skrev 2010-01-06 12:49:11 följande:
    Vi har redan köpt en sprillans ny vagn... men det är en 2009 års modell och fanns bara några kvar, så vi slog till eftersom vi fick den till jättebra pris. Jag tycker iaf att det var jättebra att vi slog till även om det känns väldigt tidigt fortfarande
    Vad blev det för någon? Nyfiken....
Svar på tråden BF Juni 2010!