• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi
    Thesso skrev 2010-01-06 09:02:47 följande:
    Vi hade en sån förra gången och är otroligt nöjda. Se bara till att du får med en bas till den. Jag skulle aldrig i livet skaffa ett babyskydd utan bas!! Tänk att stå där i regnet och fippla med bältet, NEJ tack! Bara att sätta i barnet inomhus och spänna till och så och sen ut i bilen och klick, klart! Värt varenda krona det kan kosta extra!Här kan man hyra rätt så billigt på sjukhuset så man tar med sig den när man åker från BB. Har för mig att det är rätt bra pris oxå! Vi hyrde på babyproffsen och det kostade då 700:- (plus deposition på 700 men tror NÄL hade rätt så mycket billigare.
    Tack för tipset! Inget jag hade tänkt på, däremot antagligen förväntat mig=)
    Låter jättelämpligt!
  • Pepparkaksdeg

Nu har jag kollat upp IF försäkringen.  Bilbarnstol är inte längre något som ingår utan får hyras vid sidan av.Tycker ändå att det var rätt bra pris eftersom det var en sån där med klicksystem som många härinne lovordar.
    Kostade från 72kr mån om man har försäkring hos dom. Gick att hyra även utan försäkring och kostade då 102 kr mån.
    Sista stolen får man fortfarande behålla.
    Stolen man fick från nyfödd är en "Be safe izi kid"
    Finns länkar på IF sidan som hänvisar till "bäst i test" i Vi föräldrar och "toppbetyg" I föräldrar och barn tidningen. Inte läst själv dock.

Nu måste jag gå in på nån "jämför försäkringsida" och se vad de andra bolagen har att erbjuda.
    Kanske kan fråga min mamma om råd. Hon har jobbat som skadereglerare på försäkringsbolag i evighetersevigheter. Trygg-Hansa och Folksam.
    För själva försäkringen är ju ändå det viktigaste inte bilbarnsstolsdelen. Tycker jag.
    Även om det är bra om det ingår eller man får hyra till en hyfsad summa.

Min största nyfikenhet just nu ; Var håller alla gratis gravid försäkringar hus?
    Gratis är gott.
    Och var mycket vanligt iaf för några år sen.

dags att Gooogla igen. Återkommer.

• Housemouse
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 11:16:57 följande:
     Min största nyfikenhet just nu ; Var håller alla gratis gravid försäkringar hus? Gratis är gott. Och var mycket vanligt iaf för några år sen. dags att Gooogla igen. Återkommer.
    Det finns en artikel om det här på FL som publicerades för några månader sen... vänta ska vi se om jag hittar den...

www.familjeliv.se/Vantar_barn/1.602489
  • AnAngel

ser att ni pratar om vikt... är i v 18+1 idag och vågen visar fint på + 7-8 kg... men va gör de? Lika glad är jag för de... äter inte mer än vanligt, snarare mindre, och inte förtjust i godis... men knappt varit ute nu och gått som jag brukar sista 2 månaderna, haft annat för mig... och jag vet att jag går ner allt sen förr eller senare när de lill* miraklet är ute, så jag tänker njuta nu!

"2010 blir ett magiskt år"
  • Pepparkaksdeg

Det fanns gratis gravidföräkringar hos alla de större försäkringsbolagen.
    Det blev efter en snabb överläggning med mamma en IF försäkring.
    Tog på hennes inrådan en med utökat skydd (mera ersättning) vid medfödda sjukdomar osv.
    Den blev då inte gratis men ändå billig ,1100kr. Gäller fram till bebisens 6mån dag.
    + var att IF hade den bilbarnstol att hyra till som verkade bäst.

Fast det finns ett problem; De kräver en hälsodeklaration. Det gjorde inte Trygg-Hansa försäkringen. Och jag är faktiskt inte helt frisk så det är inte säkert att jag får teckna IF försäkringen sen ändå.

Då får det bli en Trygg-Hansa istället.

• Pepparkaksdeg
    Housemouse skrev 2010-01-06 11:26:08 följande:
    Det finns en artikel om det här på FL som publicerades för några månader sen... vänta ska vi se om jag hittar den...www.familjeliv.se/Vantar_barn/1.602489
    Ahhh! Tackar för tipset!
    Ska in och kika.....
  • Pepparkaksdeg
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 11:48:44 följande:
    Ahhh! Tackar för tipset! Ska in och kika.....
    Vilken bra info!
    Känner mig nöjd med vårat IF beslut. Det blir ju jättebra att den försäkringen räcker även efter bebisen är född,så man slipper hålla på och teckna en ny direkt.
  • krissa

Hittat en fin TEUTONIA vagn som vi nog kommer att beställa! :o)

2 kg upp nu och 17 + 1 idag....

I ÅR blir vi föräldrar!!! Yippiiiiii

• Ellie84

Nu är det inte många dagar kvar till RUL..
    På måndag ska vi dit, ÄNTLIGEN!!!
    Det var en evighet kvar när man bokade tid och nu vips så är det snart..

Måste bara berätta om min dröm jag hade inatt...
    Jag födde barnet här hemma medans sambon fortfarande sov..
    Smidigt gick det, inge problem så långt, nu till kruxet..
    Det blev en pojke... Jaghar en flicka sedan tidigare och jag hade så svårt
    att få på blöjan på denna son.. det bara läckte igenom..
    Tror man är lite rädd för allt nytt om det skulle visa sig vara en pojke
    Nu vet jag inte vad jag ska tro.. att jag drömde att det blev en pojke för att det är en pojke eller om jag drömde om pojke för att jag är osäker på just rollen pojke..
    Klart man växer in i den och att denär lika lätt som att uppfostra flicka men efter att ha uppfostrat flicka i 6 år så känns detsom att man kan det...Har ingen susning om pojke

Miranda 031228 BF 100604
  • Miss Johanna
    krissa skrev 2010-01-06 12:09:12 följande:
    Hittat en fin TEUTONIA vagn som vi nog kommer att beställa! :o) 2 kg upp nu och 17 + 1 idag.... I ÅR blir vi föräldrar!!! Yippiiiiii
    Jag är också lite nyfiken på Teutonia, vilken modell är det du tittat på? Jag har kollat på Prestige eller Spirit S3, men är lite tveksam till en vagn med tre hjul. Men Spitit S3 såg smidig ut. Någon som vet hur en trehjuling beter sig på grusväg/snö/kullesten? Jag och min sambo är inte riktigt överens om hjulen. Jag vill ha 2 svängbara hjul framtill men min sambo tycker att de hjulen är alldeles för små, och visst det är de ju. Men de blir ju så mycket lättare att svänga med. Vill ändå ha en vagn som också fungerar på lite ojämnt underlag. Så förmodligen blir det väl jag som får ge med mig... Annars har vi kikat på en Emmaljunga City cross eller en Brio Happy.
Svar på tråden BF Juni 2010!