• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Martinis84
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 11:16:57 följande:
    Nu har jag kollat upp IF försäkringen.  Bilbarnstol är inte längre något som ingår utan får hyras vid sidan av.Tycker ändå att det var rätt bra pris eftersom det var en sån där med klicksystem som många härinne lovordar. Kostade från 72kr mån om man har försäkring hos dom. Gick att hyra även utan försäkring och kostade då 102 kr mån. Sista stolen får man fortfarande behålla. Stolen man fick från nyfödd är en "Be safe izi kid" Finns länkar på IF sidan som hänvisar till "bäst i test" i Vi föräldrar och "toppbetyg" I föräldrar och barn tidningen. Inte läst själv dock. Nu måste jag gå in på nån "jämför försäkringsida" och se vad de andra bolagen har att erbjuda. Kanske kan fråga min mamma om råd. Hon har jobbat som skadereglerare på försäkringsbolag i evighetersevigheter. Trygg-Hansa och Folksam. För själva försäkringen är ju ändå det viktigaste inte bilbarnsstolsdelen. Tycker jag. Även om det är bra om det ingår eller man får hyra till en hyfsad summa. Min största nyfikenhet just nu ; Var håller alla gratis gravid försäkringar hus? Gratis är gott. Och var mycket vanligt iaf för några år sen. dags att Gooogla igen. Återkommer.
    Har läst någonstans att den som är gratis gäller bara fram till vecka 16 eller något sådär. Letade också efter gratis gravidförsäkring. Men säg till om du hittar något!
  • Housemouse
    Martinis84 skrev 2010-01-06 13:07:24 följande:
    Har läst någonstans att den som är gratis gäller bara fram till vecka 16 eller något sådär. Letade också efter gratis gravidförsäkring. Men säg till om du hittar något!
    Va? De börjar ju inte gälla förrän v 23, förutom Skandias som gäller från v 22. Däremot täcker gratisförsäkringarna inte så mycket, de är mest till för att locka nya kunder. Men de är bättre än inget, ifall man inte vill betala! {#lang_emotions_wink}
  • Pepparkaksdeg
    Martinis84 skrev 2010-01-06 13:07:24 följande:
    Nä dom som är gratis räcker hela vägen till efter förlossningen. Annars vore det inget vidare. Det är ju just då som det verkligen kan hända tråkigheter.

Själv lägger vi som sagt till 1100pix så räcker den hela grav plus sex mån efter.
    Betalar extra för att få ett utökat skydd framför allt under graviditet och förlossning. Sen att den räcker så långt efter är ju ett jätte plus.
  • Martinis84
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 13:20:01 följande:
    Nä dom som är gratis räcker hela vägen till efter förlossningen. Annars vore det inget vidare. Det är ju just då som det verkligen kan hända tråkigheter. Själv lägger vi som sagt till 1100pix så räcker den hela grav plus sex mån efter. Betalar extra för att få ett utökat skydd framför allt under graviditet och förlossning. Sen att den räcker så långt efter är ju ett jätte plus.
    Ok vad bra!
    Jag vet inte hur jag läste för ett tag sedan {#lang_emotions_undecided} troligtvis läste jag väl inte alls..
    Nåja vad bra att jag har er som bankar lite vett i min skalle. Tack!
  • krissa
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 12:46:16 följande:
    Har haft trehjulingar och de har funkat mycket bra på dåligt underlag.Inte upplevt problem med att de vagnarna kännts ostadiga. Däremot är de väldigt breda mellan bakhjulen. Vilket är ett minus men ett måste för att de inte ska bli lättvälta har jag förstått.Så anser att två svängbara framhjul verkar vara det bästa de uppfunnit sen elektriciteten. Men som sagt,synd att de ska vara så små!Har du kikat på Brio Go? Ska vara bra fjädring i den så för bebis del är den nog kanon på ojämna undrelag.Själv funderat på en Teutonia Fun,men är skeptisk till fjädringen.Annars lutar det åt en Bugaboo,eftersom man kan svänga över handtaget så de stora hjulen kommer fram istället när man har lust. Borde funka bra på ojämna undrelag. 
    Man kan svänga över handtaget även på Teutonia Mistral S. DEt är bla det som gjort att vi fastnat för den!
  • Martinis84
    Martinis84 skrev 2010-01-06 13:25:51 följande:
    Ok vad bra! Jag vet inte hur jag läste för ett tag sedan troligtvis läste jag väl inte alls.. Nåja vad bra att jag har er som bankar lite vett i min skalle. Tack!
    Jag hade missuppfattat, fr vecka 16 kan man teckna en försäkring som ger lite mer om något skulle hända. Men basförsäkringen är gratis och går till barnet är 6 månader.
    Som sagt läser inte alltid så noga..
  • Miss Johanna
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 12:46:16 följande:
    Har haft trehjulingar och de har funkat mycket bra på dåligt underlag. Inte upplevt problem med att de vagnarna kännts ostadiga. Däremot är de väldigt breda mellan bakhjulen. Vilket är ett minus men ett måste för att de inte ska bli lättvälta har jag förstått. Så anser att två svängbara framhjul verkar vara det bästa de uppfunnit sen elektriciteten. Men som sagt,synd att de ska vara så små! Har du kikat på Brio Go? Ska vara bra fjädring i den så för bebis del är den nog kanon på ojämna undrelag. Själv funderat på en Teutonia Fun,men är skeptisk till fjädringen. Annars lutar det åt en Bugaboo,eftersom man kan svänga över handtaget så de stora hjulen kommer fram istället när man har lust. Borde funka bra på ojämna undrelag. 
    Ok, ska gå och titta lite imorgon på en trehjuling tror jag. Kollade på en Brio go nu i en katalog med de verkar vara för små framhjul. Att det inte kan finnas två stora rörliga hjul fram? Maxi cosi har en sån vagn men den chassin verkade så skev och ostabil, så den föll bort, synd, hade hoppats på den.
  • Pepparkaksdeg
    krissa skrev 2010-01-06 13:26:12 följande:
    Man kan svänga över handtaget även på Teutonia Mistral S. DEt är bla det som gjort att vi fastnat för den!
    Tack för tipset
    Så nu är även den vagnen intressant!
    Vyerna vidgas.....

Nu MÅSTE vi bara åka och kolla i affär på vagnar SNART!
    Just så man kan upptäcka alla för och nackdelar med alla.
    Sen ska jag börja söka på Blocket. 
  • Xtra
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 12:55:01 följande:
    Vad blev det för någon? Nyfiken....
    Det blev en brun Brio kombi med hårdlift. Var egentligen inne på en duo från början men kände att kombin inte blev mkt tyngre, plus att det blir smidigt att kunna lyfta ut bebis med liften om man vill.

Tänkte klistra in bild men funkar tydligen inte... ggrrr!
  • Pepparkaksdeg
    Miss Johanna skrev 2010-01-06 13:49:03 följande:
    Ok, ska gå och titta lite imorgon på en trehjuling tror jag. Kollade på en Brio go nu i en katalog med de verkar vara för små framhjul. Att det inte kan finnas två stora rörliga hjul fram? Maxi cosi har en sån vagn men den chassin verkade så skev och ostabil, så den föll bort, synd, hade hoppats på den.
    Har du inget emot bredden på mellan bakhjulen tror jag du blir mycket nöjd med en trhjuling! Då har du ditt stora ,rejäla framhjul och blir ändå lättsvängd och kör lätt över stock och sten
Svar på tråden BF Juni 2010!