• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Summer

Ja oj vad ni skriver idag! Mycket att läsa ikapp {#lang_emotions_smile}

Själv ska jag ärva syrrans Teutonia Timmy så jag behöver inte fundera så mycket på design och storlek. Jag är student och gratis är gott {#lang_emotions_money_mouth}
    Den kanske inte är den snyggaste men fått bäst i test hos Råd & Rön 2009. 

• hoppfull trots allt

Lycka till all som har RUL i morgon! Spännande.. Är avis då jag måste vänta "ända" tills den 15 jan.. Dessutom sak min näststörsta tös operera ögat samma dag så det känns som fokus ligger på det, kommer vara hemskt nervös när jag är med henne där..

Igår kväll ringde min BM för att hon hört att jag inte mådde något vidare så i morgon bitti kl 8 ska jag infinna mig på labb på fastande mage och ta en mängd prover.. jag är mest nyfiken på vad mitt järnvärde är sen sist gång, då var det 9 och jag slutade ta niferexen vid nyår då inte kroppen pallade mer av den.. Tar en vecka att få svar på just det provet.. Jag vet allafall att jag har världens bästa BM! Ibland är det bra att bo på liten ort där alla känner alla
    Dessvärre havererade bilen i kylan idag så det blir att klä på sig extra mycket kläder och knata iväg.. Kruxet är väl att jag inte får på mig termobyxorna men men..

Mycket snack om vagnar det sista här och på mig snurrar det runt om syskonvagnar.. Vore skönt att bara kunna betsämma sig och köpa och ställa undan så det vore klart!
    Sen ser jag framemot att sticka till ullared och köpa bebisprylar som fattas! Någon mer här som diggar ullared?

• rednose
    hoppfull trots allt skrev 2010-01-06 20:16:28 följande:
    Lycka till all som har RUL i morgon! Spännande.. Är avis då jag måste vänta "ända" tills den 15 jan.. Dessutom sak min näststörsta tös operera ögat samma dag så det känns som fokus ligger på det, kommer vara hemskt nervös när jag är med henne där.. Igår kväll ringde min BM för att hon hört att jag inte mådde något vidare så i morgon bitti kl 8 ska jag infinna mig på labb på fastande mage och ta en mängd prover.. jag är mest nyfiken på vad mitt järnvärde är sen sist gång, då var det 9 och jag slutade ta niferexen vid nyår då inte kroppen pallade mer av den.. Tar en vecka att få svar på just det provet.. Jag vet allafall att jag har världens bästa BM! Ibland är det bra att bo på liten ort där alla känner alla Dessvärre havererade bilen i kylan idag så det blir att klä på sig extra mycket kläder och knata iväg.. Kruxet är väl att jag inte får på mig termobyxorna men men.. Mycket snack om vagnar det sista här och på mig snurrar det runt om syskonvagnar.. Vore skönt att bara kunna betsämma sig och köpa och ställa undan så det vore klart! Sen ser jag framemot att sticka till ullared och köpa bebisprylar som fattas! Någon mer här som diggar ullared?
    vilken gullig bm du verkar ha! Jag har just bytt vår som var sjukt käck och robotaktig.
    Skrev ett mail till henne om mitt ryggont eftersom jag är egen företagare och börjar oroa mig för att inte kunna jobba och samla ihop till en bra mammapeng. Hon svarade bara ett telefonnummer till en sjukgymnast.
    Så hon gick fetbort. Kärring. Ingen fråga tillbaka eller typ, stackare som har så ont eller nåt. Empatilös brud helt enkelt. inte min grej.
    Hoppas den nya är bättre! :)
  • hoppfull trots allt
    rednose skrev 2010-01-06 20:23:47 följande:
    vilken gullig bm du verkar ha! Jag har just bytt vår som var sjukt käck och robotaktig.Skrev ett mail till henne om mitt ryggont eftersom jag är egen företagare och börjar oroa mig för att inte kunna jobba och samla ihop till en bra mammapeng. Hon svarade bara ett telefonnummer till en sjukgymnast.Så hon gick fetbort. Kärring. Ingen fråga tillbaka eller typ, stackare som har så ont eller nåt. Empatilös brud helt enkelt. inte min grej. Hoppas den nya är bättre! :)
    Det har jag verkligen! {#lang_emotions_heart} Det fanns en apa här också förra gången jag var gravid och hon fick sluta pga dåligt bemötande av patienterna.. Konstigt nog så var hon jättebra på förlossningen så det var väl där hon hörde hemma och inte på vischan bland klagande blivande mammor..
    Sådan Bm som du råkat ut för går fetbort! Dom ska ju faktiskt hjälpa och stötta en.. Hoppas du har bättre tur med den nya!
  • stina84
    Joggi skrev 2010-01-06 15:15:36 följande:
    Ja om dom berättar, har hört att dom inte gör det i Hudik=( Vi får se.. Ska ni ta reda på kön?Det låter som vagnen passa oss faktiskt. Vi bor ju oxå på landet kan man säga.. För en sthlmare så gör vi det iaf=) Går oxå på mkt hundpromenader i skog och på grusvägar.. Har varit mkt snö senaste åren oxå..Prisvärd - absolut! Och det skadar ju inte=)Jag är ju en sån tråkig människa som älskar svart så det blir en sån..När ska ni beställa då? Har hört att leveranstiden är otroligt snabb. Står 3 veckor på hemsidan men går oftast på mindre än en vecka..Men skulle den bli slutsåld så vore det ju trist oxå.. Svårt att veta när rätt tid egentligen är??
    Om ni inte får veta imorgon kommer ni då boka ett privat UL?
    Vi tog reda på könet när vi väntade dottern, var jätte roligt att veta Fast denna gången tänkte vi inte ta reda på det, så man vet hur det känns att få reda på det efter förlossningen

Vet inte när vi ska beställa faktiskt.. Tänkte ta en dag här i januari och ringa till dem och höra ifall de vet om det kommer komma in nya kulörer Annars kan vi ju i stort sett beställa närsom Ja leveranstiden är smabb, 3 veckor är ju ingen lång tid Tror inte man beöver vara orolig för at den ska ta slut. Jag ill ha vagnen hemma tills jag är runt 30 veckor. Man vet ju aldrig om barnet skulle vilja titta ut för tidigt då har man vagnen köpt oh behöver inte tänka på det sedan iallafall. Och som du säger om den tar slut så hinner de få hem nya
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

<hoppfull trots allt: Jag diggar Ullared stenhårt Åker dit MINST 2 ggr/år och handlar en massa, speciellt till dottern och sparar en massa pengar på det Vi ska åka i början på mars denna gången. Dottern fyller den 14 mars så det passar perfekt att handla presenter där nere då 'Åker du med ofta dit?

• annanazell
    Joggi skrev 2010-01-06 18:03:09 följande:
    Okej.. Låter ju bra att det är skyltat iaf=)Så svårt borde det inte vara att hitta dit... Det ska jag absolut göra=) När är det dax för ditt UL?
    Ska göra det ganska sent så ska inte dit förren den 25/1.
  • 0810

Oj vad ni skriver! Har kommit hem från jul och nyårsfirande och hade en hel del att läsa ikapp. Här är det också dags för UL på tisdag, den tolfte. Spännande! Nu känner jag av bebisen varje dag, och igår kväll kände min sambo också, fast han tyckte att det var väldigt svagt. Själv tyckte jag att det var en stenhård spark... Vi har inskolning för stora tjejen hos dagmamman den här veckan, och sambon lämnade henne för första gången idag. Hon hade gråtit, men sen har han inte hört något från dagmamman, så jag tror att det går bra. Han ska hämta henne om en halvtimme, så jag får väl höra hur det gått då...

• hoppfull trots allt
    stina84 skrev 2010-01-06 21:46:31 följande:
    <hoppfull trots allt: Jag diggar Ullared stenhårt Åker dit MINST 2 ggr/år och handlar en massa, speciellt till dottern och sparar en massa pengar på det Vi ska åka i början på mars denna gången. Dottern fyller den 14 mars så det passar perfekt att handla presenter där nere då 'Åker du med ofta dit?
    jag var där mer förr när mina 3 äldsta barn var mindre och det dög att jag handlade till dom var där minst 2 g/år då.. På senare tid har vi åkt på en 2dagars tur ett par kompisar ihop, camperat i någon stuga eller husvagn och druckit lite vin och haft det mysigt.. Var där okt -08 men var lite för gravid för att orka järnet i shopping Var även där i okt -09 med ett par och gubben och gubbarna tyckte vi var tokiga så nu bär det av själva i vår! Hade tänkt åka med min svägerska nu i jan och köpa bebisprylar men dom fick ju ett tragiskt besked på deras rul så där blev det ingen bebis så hon är inte sugen på att åka vilket jag förstår Senare än mars vill jag inte åka då jag vill orka ifall man får ont av foglossning eller så, har ju 33 mil enkel väg dit.. Hur långt har du?
  • stina84
    hoppfull trots allt skrev 2010-01-07 11:19:51 följande:
    jag var där mer förr när mina 3 äldsta barn var mindre och det dög att jag handlade till dom var där minst 2 g/år då.. På senare tid har vi åkt på en 2dagars tur ett par kompisar ihop, camperat i någon stuga eller husvagn och druckit lite vin och haft det mysigt.. Var där okt -08 men var lite för gravid för att orka järnet i shopping Var även där i okt -09 med ett par och gubben och gubbarna tyckte vi var tokiga så nu bär det av själva i vår! Hade tänkt åka med min svägerska nu i jan och köpa bebisprylar men dom fick ju ett tragiskt besked på deras rul så där blev det ingen bebis så hon är inte sugen på att åka vilket jag förstår Senare än mars vill jag inte åka då jag vill orka ifall man får ont av foglossning eller så, har ju 33 mil enkel väg dit.. Hur långt har du?
    A, men det kan jag med förstå att hon inte vill åka.. Vad tråkigt för dem..
    Låter ju mysigt med camping Har ni blivit filmade kanske? hehe
    Vet inte exakt hur många mil det är dit, men bor i jönköping så det är ju inte så långt som 33 mil. Kan tänka mig att det är runt en 10-15 mil.
Svar på tråden BF Juni 2010!