• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi
    Mollystar skrev 2010-01-06 15:38:23 följande:
    Jag ska oxå på RUL i morgon vi ska vara i Huddik kl 10 00. Längtar så himla mycket , ska bli så kul att få se våran lilla krok och jag ska böna och be om att få veta könet om dem nu ser det tydligt vill säga.
    Ja jag ska oxå böna och be!! Hoppas man får en snäll Hudik-tant=) Har hört att dom kan vara lite tjurig där...

Men du, en fråga! Har jag fattat det rätt att ingången till UL ligger precis bredvid ingången till förlossningen? Och till förlossningen är det väl skyltat antar jag...
  • Miss Johanna
    Martinis84 skrev 2010-01-06 14:20:52 följande:
    En knäpp fråga... Som jag tidigare har nämnt så har jag ju hund och hundbur och skulle vara glad om jag kunde ha kvar den. Men det blir att det bara finns ett utrymme på ca 50 -55 cm kvar jämte buren. Kan man lägga vagnen lite på sniskan eller måste jag plocka bort buren? Knäpp fråga jag vet... eller finns det någon vagn som ni vet är lite smalare? Jag har ju annars fastant för emmaljunga duo edge...
    Vi har samma problem som dig... Drygt 50 cm kvar till en vagn. Vet inte om det går att lösa, får väl bli ett sånt där hundbilbälte till jycken annars Men vi kommer förmodligen at byta bil till en större inom ett år så då kan vi säkert få plats med både bur och vagn.
  • Joggi

Har oxå massa funderingar kring hund och vagn i bil...
    Har ju en Grand Danois och fattar inte riktigt hur det ska gå.. Men vi ska köpa en saab 9-5. Ev en kronan vagn. En 9-5:a är 109 cm lång i bagaget och vagnen 89 ihopfälld. Sen får vi se vad som blir kvar åt hunden så köper vi en bur efter.
    Förra året hade vi 2 Grand Danois, herregud, hur skulle det ha gått? Minibuss.....

Tänk i framtiden när man ska åka på semester med hund och unge, haha.. Packad bil.. Svensson svensson=D

• Mollystar
    Joggi skrev 2010-01-06 15:42:23 följande:
    Ja jag ska oxå böna och be!! Hoppas man får en snäll Hudik-tant=) Har hört att dom kan vara lite tjurig där...Men du, en fråga! Har jag fattat det rätt att ingången till UL ligger precis bredvid ingången till förlossningen? Och till förlossningen är det väl skyltat antar jag...
    Ja min Bm eller om det var dom där på förlossningen som sa att det ligger utanför BB/förlossningen när jag ringde dit och frågade om min mamma fick vara med på UL. Så ja jag kommer att gå dit så får vi väl se om man hittar det skulle stå Ultraljud på nån skylt sa dom.
  • annanazell
    Joggi skrev 2010-01-06 15:52:15 följande:
    Har oxå massa funderingar kring hund och vagn i bil...Har ju en Grand Danois och fattar inte riktigt hur det ska gå.. Men vi ska köpa en saab 9-5. Ev en kronan vagn. En 9-5:a är 109 cm lång i bagaget och vagnen 89 ihopfälld. Sen får vi se vad som blir kvar åt hunden så köper vi en bur efter.Förra året hade vi 2 Grand Danois, herregud, hur skulle det ha gått? Minibuss.....Tänk i framtiden när man ska åka på semester med hund och unge, haha.. Packad bil.. Svensson svensson=D
    Dottan du får skriva här om de berättade för dig könet imorn.. Jag har också hört att de inte berättar i huddik, men hoppas på att få veta ändå vid UL. Man får väl spela dum och lossas som att man inte vet att de inte säger:)
  • Joggi
    Mollystar skrev 2010-01-06 16:57:41 följande:
    Ja min Bm eller om det var dom där på förlossningen som sa att det ligger utanför BB/förlossningen när jag ringde dit och frågade om min mamma fick vara med på UL. Så ja jag kommer att gå dit så får vi väl se om man hittar det skulle stå Ultraljud på nån skylt sa dom.
    Okej.. Låter ju bra att det är skyltat iaf=)
    Så svårt borde det inte vara att hitta dit...
    annanazell skrev 2010-01-06 17:28:54 följande:
    Dottan du får skriva här om de berättade för dig könet imorn.. Jag har också hört att de inte berättar i huddik, men hoppas på att få veta ändå vid UL. Man får väl spela dum och lossas som att man inte vet att de inte säger:)
    Det ska jag absolut göra=) När är det dax för ditt UL?
  • rednose
    annanazell skrev 2010-01-06 17:28:54 följande:
    Vi tänkte spela korkade och hela tiden fråga, vad är DET? Och DET då, vad är DET? Är det en penis så kan de ju inte gärna säga ett öra. :)
  • Thesso

Här är en till med RUL i morgon, jag har tid kl 13. Kan inte riktigt fatta att det "redan" är dags.
    Sonen har börjat prata med magen lite. Ibland kommer han och lägger huvudet på magen och lyssnar och pratar lite. Men det kan ju vara för att jag tjatar och tjatar om att det är en bäbis i magen :) Köpte den där boken "busiga bebben" som vi läser lite då och då.

• Mollystar
    Joggi skrev 2010-01-06 18:03:09 följande:
    Okej.. Låter ju bra att det är skyltat iaf=)Så svårt borde det inte vara att hitta dit...
    Nej det borde det inte , vi tänkte vara där en halv timme innan utifall att. När ska du dit??
  • Joggi
    Mollystar skrev 2010-01-06 19:04:27 följande:
    Ja det blir nog att vi oxå åker lite tidigare.. Man vet ju aldrig.. Vi ska vara där 13.30 tror jag att det va, måste kolla almanackan innan sängen idag=)
    Spännande ska det bli iaf! Tycker det kändes så otroligt långt borta när man fick tiden och helt plötsligt så är man där..

Lycka till alla som har UL imorn! Vi är ju ett gäng=)
Svar på tråden BF Juni 2010!