-
Det bästa är att du ringer och rådfrågar fk. Då får du svar svart på vitt. Håller tummarna för dig!krissa skrev 2009-12-05 11:07:25 följande:Vad händer om man varit tex sjukskriven i 2 månader under 2009? Påverkar det då? Jag har ej jobbat sen v.44 *orolig* -
Tror ärligt talat inte du behöver vara orolig. Bebisen tar vad den behöver, du får det som blir över.Bustrollen skrev 2009-12-05 19:24:10 följande:Såg att ni pratade om illamående...mitt börjar släppa lite nu. Händer att jag spyr fortfarande men det är oftast någon gång i veckan nu bara.Därimot så börjar jag bli orolig över vikten. Vägde 77kg på inskrivningen och trotts att jag inte mått lika illa nu i ca 2 veckor så fortsätter jag att tappa i vikt. Vägde mig i morse, och då vägde jag 71,4kg. Känns inte så nyttigt faktiskt.Kanske måste ringa bm och kolla med henne nästa vecka om vad hon tror...vad tycker ni?
Men ring och prata med din BM ändå om du är orolig
Igår var vi och handlade julklappar. Shiiit vad dyrt det blir i år. Vi firar med min mans familj och vi köper till alla syskonbarnen och de är ett par stycken.. Plus min systers 2 barn med då.. Vi har redan handlat julklappar för 2.000 till alla barn! Då är inte våran egna dotter medräknad.. Sedan har vi alla mor och farföräldrar att handla till med. SHiiit vad dyrt det kommer bli... Tur jag fick mina skattepengar nu i veckan
Nu idag blir det 25 års kalas och sedan ikväll blir det bio
Vi har bokat extra breda stolar med hela kittet
Det är den sista av 3 filmer (kommer ej ihåg vad den heter) Det är ju uppföljaren till Män som hatar kvinnor och FLickan som lekte med elden. Tycker de är hur bra som helst! Blir en trevlig dag
-
Ellie84 skrev 2009-12-06 16:04:55 följande:jag har redan hunnit göra julskinka, var så sugen på det här i början av veckan så det var bara göra det Blir jag sugen på nånting så går det inte över förrän jag får de så det är lika bra ta tag i det på en gånghaha vi med. Dessutom är våran uppäten nu
Sååå himla gott! Gjorde 1:a skinkan till 1:a advent
Trevlig 2:a advent allihopa!
-
Nej vad tråkigt Mejola..
Vi var ju de enda som kom ifrån samma ställe...
annanzelle: Säger precis som Lacoon att det är ju inte konstigt att du mår som du gör och behöver ventilera lite. Vi är bara glada att vi kan vara till någon stött pelare
Vad skönt att du fattat ett beslut! Kan du släppa den biten nu iallafall, du kommer inte ångra dig
Vi finns här för dig!
Ellie84: KLart det kommer gå bra! Jobbigt med sådana drömmar som man inte kan släppa... Du har inte funderat på att köpa en sådan där apparat där man själv kan lyssna på hjärtljuden. Vet att det är några i tråden som skaffat sådana.
Igår var jag och min man och såg på den sista filmen, Luftslottet som sprängdes. SKit bra! Vilka grymma filmer alltså!
Var det inte några osm höll på med hästar här inne? Kan ni fortfarande rida?
-
Miss Johanna skrev 2009-12-07 10:37:53 följande:Mejola: ÅH vad hemskt! Lider verkligen med dig!!! Stina84: Ja jag rider fortfarande. Det har fungerat bra än så länge och jag tänker nog hålla på ett par månader till iaf. Jag har ju knappt någon mage än så det är inga bekymmer. Rider du?
Ja egentligen gör jag det. Jag har hållt på med hästar i många år. Har dock ingen egen men hade en på foder för ett par år sedan. Sedan jag fick min dotter har jag bara varit med en kompis ett par gånger, hon har 3 egna och jag får rida när jag vill. Har dock inte ridit någon gång nu under denna graviditeten och jag saknar dte som bara den... När denna bebisen i magen är född och blivit runt 2 år ska jag köpa egen häst
Har varit en dröm hela livet
Har du egen häst? -
Usch, vad jobbigt att vara så orolig... Jag var det med innan, men nu efter kub så är oron som bortblåstEllie84 skrev 2009-12-07 10:36:14 följande:Ne det är inge vidare roligt med såna drömmar..Harinte varit mycket annat än orolig denna grav..Jobbigt.. Tycker synd om sambon, detta är hans första barn och han har längtat efter barn i femton år.. Vill glädjas med honom och inte dra med honom ner i dåliga tankar..Har redan blivit skickad på ett UL av BM för att få bevisat att det var en bebis i magen, att den levde och att den var hel.Hade många konstiga tankar..Blev lättat efter ul och pratade med BM som då berättade att på denna tid vi bokar nu så kommer vi lyssna på hjärtljuden..Blev först jätteglad men juh närmare dagenidagdet blivit desto störrehar oron växt..Är det nått mera besök ni efter detta och innan RUL??Tror jag inte kommer ta det besöket..Känns som jag bara oroar mig för varje besök..Fast kanske lika bra ta besök så man får stilla oron?!GAH!!! beslutsångest..OCh vill inte veta hur jag kommer känna när det närmar sig RUL, förväntansfull skräck?! finns det?!Gud var jag tjatar om mina små problem, flera här inne har det sååå mycket tuffare..Tänker på er!!ni är starka!!
Jag har inget besök hos BM föräns efter RUL. Tror det är i v.20. Egentligen ska vi som omföderskor inte få besök föräns i v.25, men jag fick ett i v.20. Hon frågade mig om jag ville det och det var ju klart
Hoppas verkligen att du slutar oroa dig efter dagens Bm besök. Det gynnar varken dig eller bebisen.. Kramar -
GRattis! Visst är det en underbar känslaMamsterbabe skrev 2009-12-07 10:38:39 följande:Igår gick vi in i vecka 13 ! :D
Jag går in i v.15 imorgon, jippie! -
Det är nog bara olika från län till län tror jag. Jag har ju haft 2 besök innan. Ett häslosamtat i v.5 och inskrivning i v.11. Nästa besök har jag i v.20... Själv tycker jag att det räcker så faktiskt. Det är ju om man är orolig eller har komplikationer som man kan behöva fler BM besök. Prata med din BM idag och se vad hon tyckerEllie84 skrev 2009-12-07 10:48:56 följande:Jo BM trodde oxå att det kan bero på att man redan har ett barn.. Man vet vad som väntar men oxå att det kan gå fel..Går in i vecka 15 imorn och fortfarande orolig..Hoppas verkligen att det släpper snart..Inge besök förrän v25 som omföderska??JAg har redan haft två, detta blir tredje..Kanske för att dottern är så stor..Hon fyller snart sex år (28 december)
-
Jag väntar 2:a barnet. Gjorde iofs inte snitt med första. Har däremot arbetat på förlossningen och kan garantera dig att de inte kommer köra över dig. De är väl medvetna om att du har ett ks bakom digHk83 skrev 2009-12-07 11:49:37 följande:Ni har säkert tagit upp det innan,men finns det någon här som väntar andra barnet och gjorde snitt med första? Men som räknar med vaginalt denna gång? Jag snittades sist och är orolig inför förlossningen att dom typ kör över en för man har ju barn sedan innan. Jag har ju aldrig fött innan... detta blir ju första gången. Kanske lite tidigt att börja tänka på förlossning när så mycket kan hända..=)
Det behöver du inte ora dog för
-
Låter så mysigt! Själv så är jag jätte nojjig... Har sammandragningar sedan 2 veckor tillbaka och har även börjat känna av min foglossning. Tror jag skippar hästarna under graviditeten iallafall.. Eller inte hästarna, men ridandetTrojanen skrev 2009-12-07 11:55:00 följande:Stina84, jag rider också och kan göra det obehindrat fortfarande. Just nu har jag ingen egen häst, men rider flera dagar i veckan på en annans häst. Jag tänkte rida så länge det känns bra och vännen behöver hjälp.