Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

kela81 skrev 2009-12-02 22:52:23 följande:
    Hej tjejer!Hoppas att allt är bra med er! En snabbskrivning fårn lånad dator här igen, min egen är hos "farbror" doktorn fortfarande :-/ Såååå tråkigt!Allt är bra med mig, illamåendet börjar avta, lite ryggont och andra småkrämpor med det överlever man ju Dock så började jag blöda idag Var till gynakuten och allt såg bra ut, så läkaren sa att det inte var nått att oroa sig för. Den lilla var riktigt stor nu Låg och viftade med armar och ben som bara den Hoppas jag slipper blödningarna nu för det är inge skoj att gå och oroa sig för det med :-/kram på er!!!
    Hej tjejen! Kul att se dig! Skönt att bebisen i magen mår bra, du har haft tillräckligt jobbigt, nu får det vara bra! Vilken vecka är du i nu?
    Pärla skrev 2009-12-03 08:54:35 följande:
    Jag ska på julbord på fredag, och jag vet inte vad jag får, och inte får äta???Jag äter inte fläsk och gris, så för min del gäller det rostbiff, kalkon eller kalvkött. Kan jag äta det?Har aldrig ätit det sen jag fick veta att var med barn, för jag har hört att man INTE ska äta kallkött som har varit ute och stått etc..Vad tycker ni? Jag kommer inte kunna motstå när jag ser all mat där på buffén. Engångs förteelse gör väl inget?Är snart i 11 veckan.Kan jag äta rostbiff, kalkon som står där på buffén, vet ej annars vad jag ska äta???Det kommer finnas mycket olika maträtter där på buffén, typ som amerikanskt, kina, svenskt mat..Vad kan jag äta???? Läste på Livsmedelverket, att man kan inte äta av allt??Hur kul kommer det vara för mig, när jag sitter där och kommer vara sugen på allt, men kan inte äta det??
    Usch, jag ör verkligen jätte dålig på vad man får och inte får äta... Men det låter ju inte som några konstigheter tycker inte jag
    MaraFara skrev 2009-12-03 09:57:28 följande:
    Blev med barnvagn igår iallafall.. Jättefin, bara man får tvätta upp den lite.. Mina andra barn provkörde den igår i vardagsrummet, och konstaterade att bebisar har det bra mysigt som ligger nerbäddade i en vagn :).. Dessutom fick jag en matstol med på köpet.. Och idag kom ett erbjudande om att köpa en kompis spjälsäng för 50:-..
    A, vilka fynd Det går ju åt att köpa en hel del! Tur jag har allt sparat sedan lill tjejen, det enda som måste inhandlas är en ny vagn. Annars har vi rubbet! Ja, lite kläder åså förstås
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    NellieMonique skrev 2009-12-03 10:20:01 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-02 22:39:02 följande: Tack så mycket för alla förslag ! :)Ska testa mig fram och hoppas att järnvärdet går upp.Man känner verkligen av det, man e helt slut och svimmfärdig.oj nej jag trodde hbt var järnvärdet :sdet var 106 och mitt blodtryck 100/70 så det är inget vidare högt det iheller
    Det var inget högt järnvärde dt inte. Du måste känna dig jätte trött?
    Jag har med väldigt lågt tryck nu. Ligger endast på 100/50 så jag blir väldigt lätt svimfärdig. Jobbigt när man jobbar inom hemtjänsten. Ska berätta på jobbet nu, så om det går får de ta det tyngsta åt mig.
  • stina84
    elsabubblan skrev 2009-12-03 10:44:33 följande:
    Angående järn så hade jag kritiskt lågt blodvärde under min förra gravidtet, 87 låg det på! Jag orkade ju ingenting. Åt allt möjligt i matväg samt järntabletter men segade mig endast upp till 100. Nu, i vecka 11, har jag 114. Det är ju jättelågt med tanke på hur tidigt i gravidteten det är. Jag försöker äta messmör, kött och borccoli, och så två tabletter Niferex per dag.
    Fy vad jobbigt.... Hoppas du inte går lika lågt denna gången...
    Sweetangel85 skrev 2009-12-03 11:21:33 följande:
    Grattis till er alla som hade lyckade UL med Kub o allt, skönt o höra Hinner inte o läsa ikapp allså, de skrivs för mkt
    Tack så mycket Ja har man varit borta med än 1 dygn så är det svårt att läsa ikapp
  • stina84
    kozzan skrev 2009-12-03 13:56:01 följande:
    Känner mig som en smygare i tråden... Är så orkeslös så jag orkar nästan aldrig skriva nåt... Såg att ni skrivit om järnvärden å så. Jag vet att man blir trött om man har lågt järnvärde men vad räknas som lågt? Jag hade på inskrivningen 122 å då tog jag finerex dagligen. Bm sa innan provet att jag inte ska ta järn så tidigt, jag var i v 9 på inskrivningen men undersköterskan som tog provet sa att manska ligga över 120 men samtidigt sa hon att jag skulle gå på vad bm sa. Jag tar nu tabletterna varannan till var tredje dag å är helt slut hela tiden... Hur mkt hjälper järntabletter som man inte tar varje dag?
    men om du har 122 behöver du inte äta niferex. Det är ett helt ok värde. Kan du inte kompletera med mer järnrik mat istället då och vänta och se hur värderna ser ut längre fram?

Ska åka och jobba idag, inte sugen på det alls..... Nu  tar jag bara 17-21.30 tider, för då har vi inga dusch, inköp, städ, tvätt osv (tunga bitar alltså) orkar inte med det helt enkelt... Nä nu måste jag gå och lägga mig och vila om jag ska orka med kvällen....
  • stina84
    Joggi skrev 2009-12-03 14:06:12 följande:
    Hej tjejer!En fråga till er som redan har barn kommer här..Ska köpa lite bebiskläder till en släkting som fått bebis, ska bli en julklapp.Hon föddes den 21 November och har idag storlek 50 men är lite för stort. Vilken storlek köper man till julklapp?
    Jag hade satsat på antingen 62 eller 68. Gör ju inget om det är för stort på jul, växer i det snart ändå
    haha vad olika det är, när min dotter föddes hade vi med strl. 50 till BB, hon kunde inte ha den strl. Fick gå på 56 direkt
  • stina84
    Joggi skrev 2009-12-03 14:18:26 följande:
    Tack för svaret=) Hon är väldigt liten bebis.. Och antagligen världens finaste. Fram tills Juni
    haha
  • stina84
    JuliaIsabella skrev 2009-12-03 20:42:12 följande:
    Usch är så sjukt trött just nu foglossningar vid blygbenet har redan kommit =( har tid till sjukgymnasten den 15 dec hoppas på akupungtur och vattengymnastik hjälpte en del med sonen ialla fall
    usch och fy, lider med dig! V'ntar på att mi foglossning kommer snart med.. Hade väldans problem med det förra graviditeten.. Än har jag "bara" fått sammandragningar..
    Makaroon skrev 2009-12-03 22:16:53 följande:
    Hejsan! Har varit inaktiv ett tag pga tröttheten som nu ikväll fått sin förklaring. Jag har varit orolig ett par dagar pga lite blod och mer intensiva dragningar i magen än vanligt så när jag idag kom in för dateringsskanning så sa jag direkt att vi var lite oroliga. Skulle vi inte ha varit fick vi snart veta. Det tog inte många sekunder efter det att skanningen börjat så utbrast sonografen - nämen här har vi en överraskning (fast på engelska då). Vi väntar nämligen tvillingar, med varsin moderkaka och båda pigga, glada och poserande. De ser ut som ying och yang där dom ligger tillsammans på bilden så det är vad jag kallar dom nu! Maken är fortfarande smått chokerad eftersom vi nu definitivt inte kan bo kvar i ettan två trappor upp utan hiss. Tänker praktiskt gör han i alla fall. Jag ler mest maniskt och längar tills imorron då jag ska berätta för kollegorna hur det står till, lär ju knappast kunna hålla det hemligt mycket längre ändå.Klart slut, och nu när jag verkligen verkligen vet att dom finns där ska jag försöka vara mer härinne och lära mig mer om vad jag har att förvänta. Nån som redan är tvillingförälder och kan berätta hur det är?
    Så himla roligt! (blir lite avis ) Grattis!
    AnAngel skrev 2009-12-04 11:16:19 följande:
    Macaroon: Va kul med dubbel lycka! Grattis!Stina och Summer: va roligt med lyckade KUB tester, oh va kul att ha fått se de lilla livet där inne! *längtar till 16:00 idag, då är de dags för mitt...*Kela81: Kul att höra ifrån dig, bra att blödningen var ofarlig. Hoppas din dator snart är lagad!När tar man prover och tittar järnvärdet (ej hb) de tog de kapillärt på mig vid inskrivningen... de tog även massa blodprover, men inte hört ngt om de... ska man då tänka att allt är bra? Blir ju bara tröttare och tröttare... men de kanske är så.. men trodde de skulle vända... inte gå åt andra hållet... haha... 13+0 idag!
    Tack och lycka till idag på ditt kub! Kika in sedan och berätta hur det gått
  • stina84

Jag mår så dåligt idag... Så fort jag står upp eller rör mig hastigt sittandes så svartnar det framför ögonen, känns som om att jag ska svimma. Blir precis kallsvettig.. Undrar om mitt blodtryck sjunkigt ytterligare? Var tvungen att rniga jobbet och sjukskriva mig.. Hur länge kommer detta pågå och finns dt något man själv kan göra för att påverka trycket?

• stina84
    AnAngel skrev 2009-12-04 11:45:13 följande:
    stina84: känner också av mitt låga bltr, bad de kolla igår på jobbet då var de 95/55... Och fråga vad jag kunde göra åt de, inget fick jag som svar! suck... Ring BM och kolla om du kan få komma dit och kolla de!?
    Jag har pratat med BM nu och hon sa till mig att ringa vc och få träffa en läkare. Väntar nu på att bli uppringd fårn vc. Det är ju verkligen skit om man inget kan göra åt det... Känns inget bra att gå här hemma med min dotter och att jag blir svimfärdig så fort jag står upp.

har pratat med dem nu och fick inte träffa någon läkare, fanns ingen tid. Men ska träffa en sjuksköterska som tar tryck och kollar mitt hb, så får vi se efter det..
  • stina84
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-04 16:17:41 följande:
    Hahaha Beställde just TVÅ test på intelligender.se.Jag måste ju vara helt knäpp!Enligt företaget själva är det ca 80%säkerhet. De hade länk till en artikel i aftonbladet om testet. Det var en grupp kvinnor som testat det( Vet inte hur stor)De hade kommit fram till att det bara var ca 50% säkerhet.Så då ville jag ha två. Bara för att kunna testa två gånger med ett par veckors mellanrum och se om jag får olika resultat.nu MÅSTE jag bara kika här på FL om det finns fler som testat.Kommer bergis ångra mig jättemycket att jag slänt ut pengar på något så onödigt..Pengarna kunde ju gått till saker till bebisen istället.Nu blir jag nästan sur på mig själv istället!
    haha snacka om impuls! Hade det inte varit bättre och boka tid för ett köns UL då? Samma pengar i princip och du hade fått se bebben med
    Har aldrig hört talas om sådana test... Hur menar det på at de fungerar?
Svar på tråden BF Juni 2010!