Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

majess skrev 2009-12-04 14:13:51 följande:
    hi hi,ta o reta upp dig mentalt på din gubbe så ska du se att det inte är så dimmigt längre....
    haha får göra det! Var nere på vc. Mitt blodtryck har ökat sedan inskrivningen. Låg på 106/68. Väldigt lågt för min del, men klart bättre än 105/50 som det var innan.
    Hb var också bra, 199. Blodsocker ngt lågt med tanke på att jag nyss ätit, var på 4.9.
    Men i stort sett såg allt bra ut. Hon var bergis på blodtrycksfall.
    Fick erbjudande om att träffa en läkare som kunde sjukskriva mig på måndag. Men det kändes lönlöst. FK kommer ALDRIG godkänna det..... Blir det värre så måste jag göra ett försök..
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Xtra skrev 2009-12-04 15:30:05 följande:
    Åh... nu är det min tur att vara lycklig!Var på KUB-ultraljudet idag och herreminskapare vilken lycka att få se bebis! Två bilder finns i mitt galleri under "Graviditeten". Kika om ni vill!Hon som utförde ultraljudet var dock av det otrevligaste laget... jag fick inte (hann inte!) skriva upp några siffror (hon sa att det behöver jag inte ha, räcker med att jag vet att det var låg risk!), fick inte veta längden på bebis (hon sa att bebisar i den här veckan är si och så långa!) o jag kände mig bara till besvär så jag frågade inte mer. Men jag bestämde mig för att inte hänga läpp för det... hon skulle inte få förstöra min lycka! Men nu kan jag iaf slappna av och from nu är nyheten officiell hos oss. Hurra!
    Å vad härligt! Grattis till ett lyckat kub Kul att fler och fler släpper på anonymiteten nu
  • stina84

Xtra: Vilka fina bilder

• stina84
    Miss Johanna skrev 2009-12-04 16:58:00 följande:
    På tal om försäkringskassan, någon som vet hur det fungerar om man studerar? Jag har jobbat heltid innan det (och varje sommar) samt är tjänstledig för studier nu. Har hört av en vän att det baseras på min tidigare inkomst, men har inte kollat upp det själv. Det kan väl ändå inte baseras på CSN-inkomsten?
    komiskt att du frågar då jag faktiskt idag pratat med en på fk om jusst detta
    Jag hade en fast tjänst. Blev först mamma ledig, sedan tjänstledig pga studier, efter studierna arbetslös. Tack vare att jag är anmäld som arbetsskande har jag skyddat min SGI, så för att svara på din fråga:
    Din SGI kommer inte baseras på vad du fått från CSN, utan när du arbetat
  • stina84
    Yossan skrev 2009-12-04 18:03:55 följande:
    Om man arbetat innan och om man - under ev. arbetslöshet (före eller efter studier) varit inskriven vid arbetsförmedligen, annars tappar man genast i SGI. Helt sjukt byråkratiskt!
    Japp de är stenhårda! Det var därför de ringde mig idag. Jag hade begärt sjukpenning och då hittade de ingen aktivitet på mig mellan 1 mars (mina studier avslutades då) och 9 mars (då jag skrev in mig på arbetsförmeldingen) Var tvungen att rota igenom sparade arbetsgivarintyg och såg då att jag var anställd på företaget t.om. 25 mars, så jag hade egentligen inte behövt skriva in mig på arbetsförmedlingen så tidigt.
    Hon på FK menade på att hade jag inget sådant arbetsgivarintyg haft hade de inte visat någon hänsyn och min SGI hade varit åt skogen...
    De är verkligen stenhårda!
  • stina84
    Yossan skrev 2009-12-04 18:10:59 följande:
    Ja, jag vet! När jag väntade sonen avslutade jag studier 20 januari. Sonen var beräknad 18:e men kom först 29:e. Jag var tvungen att höggravid och foglossnings-ond ta mig till arbetsförmedlingen i 30 gradig kyla (utan jacka som gick runt hela mig) för att skriva in mig. Så sjukt! Bara här i Sverige kan vi ha så krångliga regler!??
    Va? Ja egentligen förvånar det mig inte ett skit... Hallå vad tror de egentligen??? Jpo men det finns säkert sisådär ett par 100 st arbetsgivare som vill antälla en överburen kvinna! Suck, säger jag bara
  • stina84
    Yossan skrev 2009-12-04 18:17:03 följande:
    Det roligaste var att jag tillhör en yrkeskategori som inte går arbetslösa. Handläggaren visste inte ens hur han skulle skriva in mig. Och om någon erbjudit mig jobb? Hade jag varit tvungen att ta det då? Hade jag förlorat i SGI annars? Så himla sjukt alltihop! Så skönt att ha ett fast jobb nu. Blir så mycket mindre krångel med alla myndigheter då.
    Jasså, vad är det för yrkeskategori? *nyfiken*
    Fast vid den tidpunkten har du ju rätt att ta ut FP eftersom du är överburen. Så om (vilket aldrig skulle skett, men om) du fick en tjänst kunde du ju bara sagt att du skulle vara föräldraledig.
    Jag önskar med jag hade en fast tjänst. Ska ju på intervju på onsdag, fast tvekar starkt på att jag får den...
  • stina84
    Yossan skrev 2009-12-04 18:25:02 följande:
    Hehe... du får fortsätta vara nyfiken. Jag kan säga så mycket som att jag jobbar inom vården. Säger inte mer än så, så får du gissa. Lycka till på intervjun!!
    haha glömde bort att många fortfarande vill vara anonyma
    tack ska du ha
  • stina84
    NellieMonique skrev 2009-12-04 21:50:34 följande:
    Okej men om man aldrig fött barn hur vet man då hur det känns :/?Är det inte farligt att ha mkt samandragningar så här tidigt?Sorry för mina kanske korkade frågor,men jag är nyfiken ^^
    Nej det är inte farligt. Bara de inte gör ont! Sedan så ska du ju vila när du får dem så de klingar av. När jag får mina sitter de i ungefär en 30 sek.
  • stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-12-05 10:53:08 följande:
    Angående sd.. så tycker jag de kändes som om att magen blev stenhård o det blev ett tryck lixom, de höll i sig en liten stund o sen försvann..Förvärkar e typ samma sak fast att de gör "ont", tycker inte heller de känns som riktig mensvärk, men ett ihållande tryck som moler o blir starkare o starkare..Kan nu säga att jag har nog oxå åkt på sd, kände de igår.. för då kände jag nere vid magen o de blev hårt o då kände jag livmoderkanten, känner inte de så väl annars..Sen vägde jag mig idag, har gått ner 1 kg nu.. Tycker de e så skönt att jag inte gått upp så mkt, me tanke på att jag väger 10 kg mer nu än men sonen.. Men e ju inte så konstigt, då jag mår illa konstant hela dagarna o spydde senast igår Hoppas de ska försvinna snart!
    Hoppas verkligen ditt illamående ger med sig snart! Fy att må illa hela tiden Hur mkt gick du upp med sonen?
    Jag har gått upp 3.3kg sedan + och är nu i v.14. Tycker inte det är alls mkt, med tanke på att jag mår bra och kan äta och dessutom slutat röka. Men dottern hade jag gått upp 6kg i v.11 så det är ju klart bättre än förra graviditeten.
    Däremot så hoppas jag inte jag går upp lika mkt i slutändan denna gången. Gick upp +28 med dottern och har nästan 15kg kvar av den graciditeten. Hoppas på att inte gå upp så mkt och sedan rasa av amningen.. Det gjorde jag inte heller med dottern, men detta är en ny graviditet och nya förhoppningar
Svar på tråden BF Juni 2010!