Sweetangel85 skrev 2009-12-05 10:53:08 följande:
Angående sd.. så tycker jag de kändes som om att magen blev stenhård o det blev ett tryck lixom, de höll i sig en liten stund o sen försvann..Förvärkar e typ samma sak fast att de gör "ont", tycker inte heller de känns som riktig mensvärk, men ett ihållande tryck som moler o blir starkare o starkare..Kan nu säga att jag har nog oxå åkt på sd, kände de igår.. för då kände jag nere vid magen o de blev hårt o då kände jag livmoderkanten, känner inte de så väl annars..Sen vägde jag mig idag, har gått ner 1 kg nu.. Tycker de e så skönt att jag inte gått upp så mkt, me tanke på att jag väger 10 kg mer nu än men sonen.. Men e ju inte så konstigt, då jag mår illa konstant hela dagarna o spydde senast igår Hoppas de ska försvinna snart!
Hoppas verkligen ditt illamående ger med sig snart! Fy att må illa hela tiden

Hur mkt gick du upp med sonen?
Jag har gått upp 3.3kg sedan + och är nu i v.14. Tycker inte det är alls mkt, med tanke på att jag mår bra och kan äta och dessutom slutat röka. Men dottern hade jag gått upp 6kg i v.11 så det är ju klart bättre än förra graviditeten.
Däremot så hoppas jag inte jag går upp lika mkt i slutändan denna gången. Gick upp +28 med dottern och har nästan 15kg kvar av den graciditeten. Hoppas på att inte gå upp så mkt och sedan rasa av amningen.. Det gjorde jag inte heller med dottern, men detta är en ny graviditet och nya förhoppningar